Волво Клуб - България

Full Version: как да надигна моята v70xc
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте колеги
От както си купих волвото ми се върти една мисъл в главата. Във момента колата е с нормалната си височина за хц но искам да го повдигна още.
Въпроса ми е следния само с подлагане дали ще може да се надигне около 5 сантиметра или да търся по дълги амортисьори и пружини.
Не те съветвам... окачването е доста сложно, ще се промени и ъгълът на каретата и т.н. Така или иначе, това е дълъг автомобил с големи свесове /муцуната и задницата стърчат пред гумите/ и няма да стане проходим като джип... А и бързо ще се счупи на офроуд...
ХС-то е комфортен лек автомобил, с който може да се разходиш до някоя полянка... Не става за джиткане по горите...
Тедо Wrote:Не те съветвам... окачването е доста сложно, ще се промени и ъгълът на каретата и т.н. Така или иначе, това е дълъг автомобил с големи свесове /муцуната и задницата стърчат пред гумите/ и няма да стане проходим като джип... А и бързо ще се счупи на офроуд...
ХС-то е комфортен лек автомобил, с който може да се разходиш до някоя полянка... Не става за джиткане по горите...
+1 ... дори и ХС90-ката не е много за OFF-Road, ама им ентусиасти ...
За off-road трябват следните неща:
1. Шаси, а не рама.
2. Блокаж на мостовете, а не Халдекс, Куатро или др. измишльотина.
3. Off-road гуми, а не шосейни варианти.
4. Достатъчен просвет и ниски свесове (както е посочил колегата).
5. За предпочитане - ръчна кутия.

Всичко друго е под графа SUV Big Grin
Колеги наясно съм,че няма да е проходимо като джип.Просто искам още малко по голям просвет отдолу в рамките на нормалното без да се прекалява.Джип имаме в къщи и е надигнат отпред и отзад но с малко и се получи добре.А хц-то искам да го направя малко да прилича на стреч лимузина
и ми се струва,че ще се получи добре.
5 см. са си доста за такава кола, виж 2-3 може и да постигнеш ама за 5 ще трябва да смениш и други неща.
на субару легаси знам, че слагат текстолитови или алуминиеви подложки и става високо като аутбек и само късането на карета през 10-20 хиляди км е проблем, но на ХС не съм сигурен...
Тедо Wrote:...само късането на карета през 10-20 хиляди км е проблем...
За 2-3 пъти х 10 000 км и ще си купи ХС90 :lol:
Аз и на 3сантиметра съм доволен.Не вярвам да има проблем с каретата а и мисля да го надигна колкото позволи без да ги претоварвам с голям ъгъл.На нашия тропер са се извили като s-ки и държат.Проблема при него е с маншоните.Колега Тедо и аз така съм чувал за текстолит и алуминиеви или железни фланци.Тях мога да ги сложа отпред но проблема е отзад как да го надигна.То е с отделни пружини и отделни амортисьори.Задницата е по сложна за надигане.
Slavcho 88 Wrote:Аз и на 3сантиметра съм доволен.Не вярвам да има проблем с каретата а и мисля да го надигна колкото позволи без да ги претоварвам с голям ъгъл.На нашия тропер са се извили като s-ки и държат.Проблема при него е с маншоните.Колега Тедо и аз така съм чувал за текстолит и алуминиеви или железни фланци.Тях мога да ги сложа отпред но проблема е отзад как да го надигна.То е с отделни пружини и отделни амортисьори.Задницата е по сложна за надигане.
Провери разликата м/у твоите пружини и тези за ХС90 (с нивомат). Имам едни такива, чисто нови ... ще се спазарим ако опреш до тях Wink
btw ... 2-3см може да ги постигнеш с гуми само Idea
В България хората често говорят за неща, които само са чували, но ги представят като проверени истини. Тук се изкъсаха едни карета.....
Ще ви кажа каквото знам от собствен опит. Първата кола, която повдигах, беше Рено 25, 2.2 бензин, предно предаване. Причината е ясна - лошите български пътища, които са си като леко джипкаджийско приключение. Взех от местна фирма за гумени изделия гума с дебелина 3 сантиметра. Тя бе подложена на задното окачване и тъй като пружините са по-навътре от лагерите, ефектът беше 4 сантиметра отзад, които увлякоха и предницата с над сантиметър. С измененията по окачването приключих. Смених гумите, препоръчани 195/60/15 с 195/65/15. Получих по-добро возене и усещане за лека тромавост, което бе предвидимо. На следващата смяна на гуми минах на 205/65/15 и получих поредното засилване на всички ефекти. Перфектно возене, по-добро преминаване през дупки, за сметка на по-бавно ускорение и намалена устойчивост в завой. Поражения по колата заради измененията при пробег 50 000 км нямаше.
Втората кола беше БМВ 520 Е34 задно предаване. Конструктивни особености не позволяваха поставяне на подложки, а задните пружини бяха омекнали. Смених ги с усилени, които се продават заради метановите уредби. Задницата се вдигна с цели 6 сантиметра, но не знам това колко над фабричното е, заради омекналите стари пружини. Предницата се повдигна с 2 сантиметра. Смених гумите 195/65/15 с 205/65/15 и получих още половин сантиметър височина и по-добро возене. Влошаването на страничната устойчивост бе осезаемо. Никакви поражения по колата заради подобренията при пробег 30 000 км.
На Волвото само съм сложил по-високи гуми, които обаче са нормални за други модификации на същата кола. Само на моя дизел дават височина 60, на другите е 65 и аз сложих от по-високите.
Това знам от личен опит, поел съм риска да модифицирам колите си и не съжалявам. Всеки обаче сам си носи рисковете. Предупреждавам, че след такъв тунинг колата се държи по различен начин и ако карате спортно в завои, може да съжалявате. Тромавостта от по-големите гуми се компенсира с изцеждане на предавките, има лек ефект на икономия.
Pages: 1 2