Posts: 530
Threads: 6
Thanks Received:
0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2011
Reputation:
1
В България хората често говорят за неща, които само са чували, но ги представят като проверени истини. Тук се изкъсаха едни карета.....
Ще ви кажа каквото знам от собствен опит. Първата кола, която повдигах, беше Рено 25, 2.2 бензин, предно предаване. Причината е ясна - лошите български пътища, които са си като леко джипкаджийско приключение. Взех от местна фирма за гумени изделия гума с дебелина 3 сантиметра. Тя бе подложена на задното окачване и тъй като пружините са по-навътре от лагерите, ефектът беше 4 сантиметра отзад, които увлякоха и предницата с над сантиметър. С измененията по окачването приключих. Смених гумите, препоръчани 195/60/15 с 195/65/15. Получих по-добро возене и усещане за лека тромавост, което бе предвидимо. На следващата смяна на гуми минах на 205/65/15 и получих поредното засилване на всички ефекти. Перфектно возене, по-добро преминаване през дупки, за сметка на по-бавно ускорение и намалена устойчивост в завой. Поражения по колата заради измененията при пробег 50 000 км нямаше.
Втората кола беше БМВ 520 Е34 задно предаване. Конструктивни особености не позволяваха поставяне на подложки, а задните пружини бяха омекнали. Смених ги с усилени, които се продават заради метановите уредби. Задницата се вдигна с цели 6 сантиметра, но не знам това колко над фабричното е, заради омекналите стари пружини. Предницата се повдигна с 2 сантиметра. Смених гумите 195/65/15 с 205/65/15 и получих още половин сантиметър височина и по-добро возене. Влошаването на страничната устойчивост бе осезаемо. Никакви поражения по колата заради подобренията при пробег 30 000 км.
На Волвото само съм сложил по-високи гуми, които обаче са нормални за други модификации на същата кола. Само на моя дизел дават височина 60, на другите е 65 и аз сложих от по-високите.
Това знам от личен опит, поел съм риска да модифицирам колите си и не съжалявам. Всеки обаче сам си носи рисковете. Предупреждавам, че след такъв тунинг колата се държи по различен начин и ако карате спортно в завои, може да съжалявате. Тромавостта от по-големите гуми се компенсира с изцеждане на предавките, има лек ефект на икономия.