Волво Клуб - България

Full Version: Парно и отопление на XC90
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Здравейте, колеги Smile

Времето захладня и да повдигна малко темата за отоплението и печките в частност.
По-назад в темата съм писал за моята печка, която началото на миналата зима започна да пуши зверски и съответно да не топли, как в МП оцениха ремонта на близо 800лв и как не успях да намеря алтернативен сервиз.
Е в крайна сметка, макар и леко случайно и това се случи. Лятото при ремонт на климатика се заговорих с майстора и ми предложи като позахладнее времето да му я закарам да погледне печката. В понеделник я оставих и на следващия ден си я взех с работеща и почистена печка. Оказа се, че дюзата е заминала и срещу 202.30 лв. за нова дюза и известна сума за труд си имам работеща тази полезна екстра отново.
Може би ремонтът, който МП предлагаха щеше да е по-добър, т.к. освен дюзата искаха да сменят и още една камара неща, но пък и цената беше съвсем друга.
Ако някой има интерес от контакти на въпросния майстор нека ми пише. Човекът е коректен и освен това фен на марката, кара V70 и има и VIDA.
bnbltd Wrote:Ако колата ти е с жълт антифриз, аз бих го сменил със син (такъв се предлага от МП за след-продажбено обслужване).
Също така (понеже автомобилът ти е нов) бих опитал промивка на радиаторчето без да го свалям:
1. откачаш маркучите на радиаторчето от двигателния отсек;
2. закачаш маркуч (1) към входната тръбичка на радиаторчето на парното и я отвеждаш в чиста празна туба (примерно от минерална вода, 1.5 л);
3. закачаш маркуч (2) към изходната тръбичка на радиаторчето и през него подаваш компресиран въздух с налягане до 0,8 бара (атмосфери) в изходната тръбичка за радиаторчето (за да прогониш останалата в радиаторчето течност в посока, обратна на нормалната, в която течността се движи);
4. през маркуч (2) пълниш радиаторчето с гореща промивна течност (за почистване на радиаторчета), изчакваш 5-10 минути и отново стъпка 3.;
5. правиш упражнение 4. няколко пъти и ако имаш късмет ще видиш сериозно количество утайки в тубата (точка 2.);
6. закачаш отново маркучите на парното, пробваш и споделяш резултатите.

Поздрави

BrainStormeR Wrote:Здравейте,

Имам същия проблем, описан в първото мнение, само че при друга кола - XC60 T6 MY14. Колата няма печка, но загрява добре и въпреки, че е загряла - парно няма, когато е много студено. Много странно за нова кола и то на бензин.



Здравейте Колеги,

За много години.

Дойде студеното време и парното отново е актуална тема. Smile

Аз мога да се оплача от абсолютно същия проблем. Колата е италианско изпълнение и е без печка (слава Богу с подгрев на седалките).
Колата вдига температура, вентилаторът започва да духа на MAX (климатроникът е на AUTO), но температурата в купето не става достатъчно висока. Ако колата стои на празен ход при температурите от тези дни (-15), двигателят даже започва да изстиа.

Не вярвам да е термостат, защо загрява сравнително бързо, но температурата в купето остава проблем.

Лятото също си спомням, че климатикът не охлаждаше достатъчно добре и даже ходих да допълвам с фреон. Тогава уж правиха диагностика на климатика и казаха, че причината била в това, че имало малко фреон и доляха. Аз не забелязах някаква огромна разлика след допълването, но по принцип избягвам стоенето на климатик.

Тъй като нямам никакви условия сам да работя по колата (нямам и никакви умения :oops: ), бих бил много благодарен ако ме ориентирате към сервиз, където могат да помогнат.

Благодаря ви за помощта.
Що включваш климатроника зимата, и то при -15°?!
Дори да е на макс, не топли.
Провери дали системата е обезвъздушена.
Като стана на въпрос. Къде качествено промиват всякакви видове радиатори и радиаторчета?
Тъй като нямам никаква вяра на тези, от които купих колата ( да са живи и здрави до 3-то поколение) мисля да сменя антифриза и да направя пълна промивка на системата.
Гледах че при Дунев имат някаква супер-дупер специална машина, обаче доста противоречиви са отзивите за този сервиз.
Някой нещо да препоръча от личен опит?
Цецо 0898264527
В Младост 3 е.
Ремонт на климатици. Свърши ми работа.
Поздрави и успех!
Spurs Wrote:Що включваш климатроника зимата, и то при -15°?!
Дори да е на макс, не топли.
Провери дали системата е обезвъздушена.

Благодаря за отговора.

Как препоръчвате да се кара?
Аз съм чувал, че по-добре топли когато компресорът е пуснат и затова климатика винаги е на ON и на AUTO (за да няма запотяване). Системата за вкарване на въздух (вътрешен кръг и въздух от вън) също винаги е на автоматичен режим.
Забелязах, че когато затворя системата доста по-топъл въздух започва да влиза.

Ако някой няма препоръки към някой, който се занимава специално с Волво, ще звънна на този Цецо още тази седмица. Благодаря за препоръката.
Spurs Wrote:Що включваш климатроника зимата, и то при -15°?!
Дори да е на макс, не топли.
Провери дали системата е обезвъздушена.
На AUTO и ON той си знае какво да прави при всякаква външна температура,за да достигне зададената вътрешна и да не запотява стъклата Wink
При мен е на AUTO, но с изключен климатик зимата.
При отворена външна циркулация никога не ми се запотяват стъклата, дори климатика да е изключен.
Ако все пак се запотят, което става при превключване на вътрешна циркулация, тогава пускам климатика, и то толкова колкото да ги изсуши.
В момента на пускане на размразяване на предното стъкло, системата отваря циркулацията на външна и задължително включва климатик.
Ако съм на вътрешна циркулация, климатика трябва да е включен - тогава запотява...
Доколкото знам, климатика е само за охлаждане, т.е. през зимата е не е необходим.
Аз го пускам от от време на време, просто за профилактика.
Spurs Wrote:При мен е на AUTO, но с изключен климатик зимата.
При отворена външна циркулация никога не ми се запотяват стъклата, дори климатика да е изключен.
Ако все пак се запотят, което става при превключване на вътрешна циркулация, тогава пускам климатика, и то толкова колкото да ги изсуши.
В момента на пускане на размразяване на предното стъкло, системата отваря циркулацията на външна и задължително включва климатик.
Ако съм на вътрешна циркулация, климатика трябва да е включен - тогава запотява...
Доколкото знам, климатика е само за охлаждане, т.е. през зимата е не е необходим.
Аз го пускам от от време на време, просто за профилактика.
Климатик може,но климатроника е най-добре на AUTO.Под +4С компресора не работи - When the air conditioning system is used, it will function best if it is left on continuously, and not switched off intermittently. The air conditioning system functions only at temperatures just above 39° F (4° C).
Ok.
Пиша климатик, но всъщност има предвид климатроник. То иначе термина AUTO остава без значение...
Мислех, че се подразбира :oops:
Това наистина не съм го знаел, че автоматично изключва компресора под +4 градуса. Wink
Благодаря за инфото. Smile
И все пак, ако е например +10 градуса външна, и искам да се стопля, климатроника ще топли ли, или ще остане само на парно...?! :roll:
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10