Волво Клуб - България

Full Version: Някой да знае...
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
veskoz Wrote:Обяснявам.
ABS намалява спирачния път САМО НА МОКРООО защото не позволява да се получи аквапланинг.

Пример:
Караш си и ХОП на пътя ти кравааа
Скачаш на спирачките обаче все още летиш към кравата, стъпил яко на педала въртиш волана да я избегнеш и пак си летиш към нея защото с блокирали колела колата е неоправляема
Какво се прави. След мощно скачане на педала трябва да отпуснеш и гумите да се завъртят и да продължиш в посоката в която си навил волана ако се пак искаш да избегнеш удара.
ABS ти помага като прави това вместо теб, защото чесно казано почти никой няма да си махне крака от спирачката при летене с 100 срещу препятствие.

Помисли.
Кой спирачен път е по-дълъг ако набиеш спирачка:
-този на напълно спрялото колело (най-високото триене)
-този на пропускащото колело (ABS)

(в условия на дъжд разбира се нещата са тотално различни)

Този на пропускащо колело(ABS).
Защото при спряло колело имаме плъзгане, което означава че е прескочена границата на сцепление между гумите и пътната настилка, съответно липса на триене,съответно по-дълъг спирачен път. Спирането се осъществява чрез триене на феродо в спирачен диск/барабан, но за целта гумите трябва да имат сцепление с пътната настилка. Представи си четири плъзгащи се по настилката колела, като се абстрахираш от какъв вид е тя. Кое точно спира тази маса(автомобила) ?
Уф абе зле съм вече с физиката, но мисълта ми е следната: Триенето е най-голямо на границата на сцепление. Просто на вода и лед границата на сцепление е по-ниска от тази на сух асфалт. Има ли плъзгане , сцепление няма. Колата ти спира защото просто вероятността да ти блокират и четирите колела е нищожна.
Според мен правиш грешка че изключваш ABS-а си.
veskoz Wrote:Обяснявам.
ABS намалява спирачния път САМО НА МОКРООО защото не позволява да се получи аквапланинг.

Пример:
Караш си и ХОП на пътя ти кравааа
Скачаш на спирачките обаче все още летиш към кравата, стъпил яко на педала въртиш волана да я избегнеш и пак си летиш към нея защото с блокирали колела колата е неоправляема
Какво се прави. След мощно скачане на педала трябва да отпуснеш и гумите да се завъртят и да продължиш в посоката в която си навил волана ако се пак искаш да избегнеш удара.
ABS ти помага като прави това вместо теб, защото чесно казано почти никой няма да си махне крака от спирачката при летене с 100 срещу препятствие.

Помисли.
Кой спирачен път е по-дълъг ако набиеш спирачка:
-този на напълно спрялото колело (най-високото триене)
-този на пропускащото колело (ABS)

(в условия на дъжд разбира се нещата са тотално различни)

Този на пропускащо колело(ABS).
Защото при спряло колело имаме плъзгане, което означава че е прескочена границата на сцепление между гумите и пътната настилка, съответно липса на триене,съответно по-дълъг спирачен път. Спирането се осъществява чрез триене на феродо в спирачен диск/барабан, но за целта гумите трябва да имат сцепление с пътната настилка. Представи си четири плъзгащи се по настилката колела, като се абстрахираш от какъв вид е тя. Кое точно спира тази маса(автомобила) ?
Уф абе зле съм вече с физиката, но мисълта ми е следната: Триенето е най-голямо на границата на сцепление. Просто на вода и лед границата на сцепление е по-ниска от тази на сух асфалт. Има ли плъзгане , сцепление няма. Колата ти спира защото просто вероятността да ти блокират и четирите колела е нищожна.
Според мен правиш грешка че изключваш ABS-а си.
Офф...неможеш да ме разбереш.
Пробвал съм го и мога да ти го докажа на следващата среща.
Дали е грешка или не мой си проблем :wink: така ми спира по-добре за друго не ми пука и тва е. Дедо ти цел живот с АBS е карал. :wink:

П.П.
Обясни ми как при липса на триене гумите пушат и се загряват бе пич Big Grin Big Grin Big Grin не говори глупости ше ти се смеят някъде
Офф...неможеш да ме разбереш.
Пробвал съм го и мога да ти го докажа на следващата среща.
Дали е грешка или не мой си проблем :wink: така ми спира по-добре за друго не ми пука и тва е. Дедо ти цел живот с АBS е карал. :wink:

П.П.
Обясни ми как при липса на триене гумите пушат и се загряват бе пич Big Grin Big Grin Big Grin не говори глупости ше ти се смеят някъде
Това е на теория. В природата винаги има триене. Чети ме внимателно и ще ме разбереш.
Това е на теория. В природата винаги има триене. Чети ме внимателно и ще ме разбереш.
veskoz Wrote:Офф...неможеш да ме разбереш.
Пробвал съм го и мога да ти го докажа на следващата среща.
Дали е грешка или не мой си проблем :wink: така ми спира по-добре за друго не ми пука и тва е. Дедо ти цел живот с АBS е карал. :wink:

Ха ха Smile
Пич, самият аз допреди два месеца не бях се качвал на кола с ABS и досега ми се е задействал само когато се опитвах да проверя как сработва. Ти като мен, явно добре познаваш автомобила си и прекрасно усещаш точно този момент на преминаването на границата на сцепление. Но в една екстремна ситуация, когато вече се задействат инстинктите ти(твоят анти ABS), вероятността да приложиш тези умения е минимална. Помисли-твоите мисъл и реакции ли са по-бързи или тези на един компютър.
Наистина ти правиш каквото смяташ за най-добре, но теоретично не си прав. Ако при спирането преди удара ти се е задействал ABS-а(а ти казваш че е така), това означва, че без него си щял да сменяш калници и капаци.
Пожелавам ти никога да не ти се случва вече, да сравянваш твоите реакции с тези на компютъра.
veskoz Wrote:Офф...неможеш да ме разбереш.
Пробвал съм го и мога да ти го докажа на следващата среща.
Дали е грешка или не мой си проблем :wink: така ми спира по-добре за друго не ми пука и тва е. Дедо ти цел живот с АBS е карал. :wink:

Ха ха Smile
Пич, самият аз допреди два месеца не бях се качвал на кола с ABS и досега ми се е задействал само когато се опитвах да проверя как сработва. Ти като мен, явно добре познаваш автомобила си и прекрасно усещаш точно този момент на преминаването на границата на сцепление. Но в една екстремна ситуация, когато вече се задействат инстинктите ти(твоят анти ABS), вероятността да приложиш тези умения е минимална. Помисли-твоите мисъл и реакции ли са по-бързи или тези на един компютър.
Наистина ти правиш каквото смяташ за най-добре, но теоретично не си прав. Ако при спирането преди удара ти се е задействал ABS-а(а ти казваш че е така), това означва, че без него си щял да сменяш калници и капаци.
Пожелавам ти никога да не ти се случва вече, да сравянваш твоите реакции с тези на компютъра.
:lol: Готина дискусия, а пък и ако сте с един и същи аватар човек може да се обърка. :lol:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.abs-education.org/faqs/faqindex.htm">http://www.abs-education.org/faqs/faqindex.htm</a><!-- m -->

Материалът ми хареса :wink:

Мой впечатления: Ако колелетата блокират триенето се превръща в пързаляне и намалява многократно. Най-важното си остава дистанцията.

Аз друго не разбрах колко метра имаше и с 30км наистина ли усети включването на АБЦа :?: Аз пробвах и с 30км/ч. Спира доста преди да се ключи АБС. Под включване разбирам - подритване на педала в обратната на натискане посока. Прав ли съм :?:
:lol: Готина дискусия, а пък и ако сте с един и същи аватар човек може да се обърка. :lol:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.abs-education.org/faqs/faqindex.htm">http://www.abs-education.org/faqs/faqindex.htm</a><!-- m -->

Материалът ми хареса :wink:

Мой впечатления: Ако колелетата блокират триенето се превръща в пързаляне и намалява многократно. Най-важното си остава дистанцията.

Аз друго не разбрах колко метра имаше и с 30км наистина ли усети включването на АБЦа :?: Аз пробвах и с 30км/ч. Спира доста преди да се ключи АБС. Под включване разбирам - подритване на педала в обратната на натискане посока. Прав ли съм :?:
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11