Волво Клуб - България

Full Version: въпрос за турбо
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
не искам да разтягам локуми и ще питам нещо набързо без излишни обяснения и т.н.
Изолирал съм си ЕГР-а с ламаринка но си е включена буксата му и при оглед от вр. на вр. виждам че от там се стича масло. Това може ли да е признак че турбината ми бута масло повече от необходимото и ест. признак че си заминава .
На брат ми вече 100 000 км хвърля масло през турбината. Гледахме по схемата - едни семеринги са заподозряни, но смяната им върви с цялата процедура по балансиране на турбината и ги оставихме за някой ден когато турбото умре, то пък не се дава.
е аз мисля да го ревизирам при майстор, но чак другата зима че тогава ще имам повече свободно време да го смъкна и т.н. Още нямам километри за да кажа колко ми бута точно, но не ми харесва че ми се омазнява мотора и засега се надявам да ме изкара до зимата таман и лев да заделя. Но определено не искам да здаде багажа на пътя.
Това с омазването на мотора е гадно, но най вероятно не си за турбина, карай спокойно пък като и дойде времето, ти сам ще разбереш! Wink
jbaby Wrote:не искам да разтягам локуми и ще питам нещо набързо без излишни обяснения и т.н.
Изолирал съм си ЕГР-а с ламаринка но си е включена буксата му и при оглед от вр. на вр. виждам че от там се стича масло. Това може ли да е признак че турбината ми бута масло повече от необходимото и ест. признак че си заминава .
Не знам колко хвърля, ти ще си засечеш разхода на масло, но няма суха кола с турбо след 30-40 000 км Wink
При бензина не се забелязва толкова, но при дизелът много си личи, защото маслото е черно като катран и не може да се отмива без препарат.
Отделно можеш да си направиш един експеримент - капни една капка от щеката в/у капака на клапаните и виж какво петно ще стане след известно време Wink
На мен ми омаслява само около снадката на турбо пътя под картера (2-3 см2 диаметър на петното), но колата харчи около 50-100 гр. (видимо от щеката) масло на 10 000 км. Направи си сметка дали излиза оттам, през турбината, през сегменти, през гумички на клапани и т.н. - излиза отвсякъде, но този разход е перфектен за колата ми, която е над 160 000 км вече.
Моят съвет е също да не я пипаш докато не изсвири турбината ... а после всичко ще оправиш накуп Wink
надявам се да е така безпроблемно както казвате а и съм решил че до др. зима ще следя само без да бутам нищо. Обаче като не разбирам ли не знам и хич не ми е спокойно. Забърсвам под смотания ЕГР (burn in hell who invented it) и след малко каране и отдолу му веднага опипвам прясно масло.а и се стича защото понякога се виждат КАПКИ по картера дори и на земята в гаража
jbaby Wrote:надявам се да е така безпроблемно както казвате а и съм решил че до др. зима ще следя само без да бутам нищо. Обаче като не разбирам ли не знам и хич не ми е спокойно. Забърсвам под смотания ЕГР (burn in hell who invented it) и след малко каране и отдолу му веднага опипвам прясно масло.а и се стича защото понякога се виждат КАПКИ по картера дори и на земята в гаража
Колега, засечи колко масло дърпа за 1000 или 2000 км Wink
Така ще си наясно колко излиза през турбото.
Иначе там може да се е насъбрало, да е намерило пролука след време и сега да се оттича и затова да се шашкаш с количеството.
Поздрави!
jbaby Wrote:.... ЕГР (burn in hell who invented it) ....
Без EGR дизелите нямаше да доживяват да се притесняваш за турбото :-) Ако не искаш да тече масло не си купувай дизел, всички стари дизели протичат, а VAG постигат и невъзмножното - бензини да текат като лейки :-)
Dodo 155 Wrote:На мен ми омаслява само около снадката на турбо пътя под картера (2-3 см2 диаметър на петното), но колата харчи около 50-100 гр. (видимо от щеката) масло на 10 000 км. Направи си сметка дали излиза оттам, през турбината, през сегменти, през гумички на клапани и т.н. - излиза отвсякъде, но този разход е перфектен за колата ми, която е над 160 000 км вече.
Маслото не е проблем, но щом ти омаслява от там, значи вероятно губиш налягане по турбопътищата.

joro74 Wrote:Без EGR дизелите нямаше да доживяват да се притесняваш за турбото :-)
Ако беше така, половината дизели в България щеше да са умрели.
jbaby Wrote:надявам се да е така безпроблемно както казвате а и съм решил че до др. зима ще следя само без да бутам нищо. Обаче като не разбирам ли не знам и хич не ми е спокойно. Забърсвам под смотания ЕГР (burn in hell who invented it) и след малко каране и отдолу му веднага опипвам прясно масло.а и се стича защото понякога се виждат КАПКИ по картера дори и на земята в гаража


Карай и не му мисли! Wink И много поздрави на брат ти, Иво се казва нали? Smile
Pages: 1 2 3