Волво Клуб - България

Full Version: Вибрация на празен ход 1.9 Dci
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте колеги,

реших да потърся помощ във форума тъй като вече загубих надежда Smile

Всичко започна лятото след един порой в Русе и влизането ми в отворена шахта под реките по улиците.Дясната гума пропадна съвсем леко, но все пак се получи удар някъде в двигателния отсег.
След като се прибрах колата призвънтяваше(съжалявам, че така обяснявам) на празен ход, както и след отпускане на газта. Все едно нещо в ауспуха дрънчи! Появиха се и леки вибрации.
Гледаха ми гърнетата, казаха че са ок, и да съм си погледнел маховика, турбото и т.н.
Реших да покарам малко така и да видя какво ще стане, като със времето този дрънчащ звук се появава само при гасене на автомобила.
От тогава забелязах и влошаване на спирачките, което се потвърди при аварийно спиране (спрях на равно с буса пред мен, заобикаляйки го в банкета).Колата просто спря като влак.
Веднага след това, потърсих серво и колега от форума ме снабди с работещо. Закарах я в сервиз, където след като я взех ми обясниха, че нямало нужда да се сменя, били я оправили.
Вярно имаше някакво подобрение, но това не са същите спирачки които бяха.Същевременно смених предни и задни накладки TRW, както и предни дискове.
И така настъпи зимата и колата засили вибрацийте на празен ход, подам ли малко газ и изчиства. Веднага реших да набедя ролката на алтернатора и обтегача, след чиято смяна двигателя се успокои и изчезнаха доста неприятни шумове, но тази вибрация или по-точно резонанса остана (оборотите на загрял двигател са 650 - бетон).Смених тампоните на двигател и скоростна кутия, които се бяха позакъсали, имаше подобрение но малко.
Паралелно с това проблема със спирачките се влоши и колата започна все по-лошо да спира, педала стои твърд и не спира. Последва смяна на вакуум помпа, старата дрънчеше след като я свалихме.Резултат, по-мек педал, но някак спирачното усилие не стига до колелата, все едно спирал Урал-а в казармата Big Grin
Сега отново съм се насочил към сервото и мисля че то е в зародиша на всички перипети, липса на спирачки и вибрация заради въздуха който "смуче".

Та въпросите ми към препатили са следните:
1. Колко са нормалните обороти на загрял мотор на празен ход при 1.9 Dci?
2. Дали това не са признаци на разбит маховик?
3. Ако след смяна проблема не е сервото, накъде да се насоча?

Извинявам се за дългия пост, но се вкарах в голям филм последните 6 месеца Smile

Поздрави на всички.
Провери си демпферния маховик. Wink
Опитай да загасиш двигателя без да натискаш съединителя, на отворена врата и слушай дали ще трака отдолу.
Имаше скоро такава тема тук, има и клипове в youtube.
Поздрави!
Колега,някой дали е гледал разпънката от долу,която е перпендикулярна на основата,която седят долните тампони на двигателя(не знам дали го обясних добре). Аз бях правил 4х4 преживяване и бях ударил там и на празен ход дрънчеше яко. Не знам обаче слабите спирачки каква роля играят в случая,може да са 2 отделни проблема.Само кадърен майстор може да ти помогне в случая,ние може само да гадаем Sad.

Норамлните обороти са между 700 и 800 по спомен,може ли снимка на таблото при празен ход?
Маховика дрънчи и на празен ход,загаси с натиснат съединител и после без натиснат и виж дали има дрънчене.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ersatzteile-kunert.de/product/volvo-strebe-30883224">http://www.ersatzteile-kunert.de/produc ... e-30883224</a><!-- m -->

Ставаше въпрос за ей тая гредичка. Малко баене с чука и проблема беше решен.
Благодаря за бързите отговори Smile

Значи това метално звънене (все едно нещо дрънчи в ауспуха), се чува без значение дали я гася на съединител или без.
Относно разпънката, би трябвало да са я погледнали когато сменяха тампоните.Честно казано, няколко пъти съм я удрял, тъй като колата е доста ниска и опира, но нищо сериозно според мен.

Клип обещавам да направя още днес, на това какво се чува при гасене и да го кача, за да чуете.

А може ли да ми препоръчате кадърен майстор, който разбира от тези мотори, тъй като ми писна познати да ме препращат сервиз на сервиз.
Втора подсказка Wink - ето на мен какво ми се случи преди време и колко елементарна беше причината... Big Grin
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=26980&hilit=+%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B5%D0%BD+%D1%88%D1%83%D0%BC">viewtopic.php?f=10&t=26980&hilit=+%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B5%D0%BD+%D1%88%D1%83%D0%BC</a><!-- l -->
Тази ламарина ми беше изкарала нервите...
Виж и такава възможност!
Поздрави! Smile
Ето и обещаните клипове.

1. <!-- m --><a class="postlink" href="http://youtu.be/bTRn2XNJ31E">http://youtu.be/bTRn2XNJ31E</a><!-- m -->
2. <!-- m --><a class="postlink" href="http://youtu.be/ayDIiPSjA98">http://youtu.be/ayDIiPSjA98</a><!-- m -->
За съжаление стабилизатора на телефона, обира вибрацийте, но се надявам да се чува резонанса.При достигане на 900 оборота, колата утихва.Първото гасене е с натиснат съединител, а второто без.
При втория клип повтарям процедурата.
Дано се вижда и чува добре, според мен звука е предаден на 99%
Това си звучи точно като маховик според мен :?
mudancho Wrote:http://www.ersatzteile-kunert.de/product...e-30883224

Ставаше въпрос за ей тая гредичка. Малко баене с чука и проблема беше решен.

+1
лятото на морето бях се излумкал в огромна яма добре че не пукнах картера, след което на обороти около 1000 точно имаше отвратително вибриране и бръмчене.
Малко действия с чука и вдлъбнатината на гредата беше корегирана и двигателя не биеше в нея.
Имаш ли катализатор?
Pages: 1 2