Волво Клуб - България

Full Version: Трудно палене от първия път
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5
Продължавам с размислите по този проблем. Тъй като джипа е с газов инжекцион, бензин се зарежда сравнително рядко /приблизително веднъж на 2 месеца/. Направи ми впечатление, че когато заредя „свеж“ бензин започва да пали по лесно. Струва ми се, че посочения проблем започва да се появява, когато бензина вече е позастарял и нивото му е спаднало.
Та си мисля дали пък точно от стар бензин не идва дискутирания казус. Вероятно се получава конденз, вода и т.н. Всъщност подобно нещо ми се е случвало и с един предишен автомобил. Като поостарееше бензина и трудно палеше, а и не работеше добре колата.
Здравей колега на 99% съм сигурен,че проблема ти идва от изпарителя.
Във ВИДА би трябвало някъде в живите данни да има стойности в % на нещо наречено LTFT (long term fuel trim). Може ли някой от колегите, който има проблем с паленето да види какъв процент дава при него?
И аз имам същия проблем на 2.5Т XC90. От първия път или не пали, или няколко сегунди работи на 3 4 цилиндъра. 
Испарителя го смених и няма подобрение. Сега мисля да пробвам да сменя горивния филтър и да видя дали ще има подобрение. Ако и това не помогне, се насочвам към дебитомера или горивна помпа.   Huh
Quote:И аз имам същия проблем на 2.5Т XC90. От първия път или не пали, или няколко сегунди работи на 3 4 цилиндъра. 

Испарителя го смених и няма подобрение. Сега мисля да пробвам да сменя горивния филтър и да видя дали ще има подобрение. Ако и това не помогне, се насочвам към дебитомера или горивна помпа.   [Image: huh.png]

Преди да се впуснеш в разните му там приключения, извади сензора за въртене на коляновия вал (намира се между двигателя и скоростната кутия, където е маховика). Като го извадиш почисти всички електрически контакти хубаво до блясък и пак го закачи. Процедурата е лесна и не отнема време - 30-40 мин най-много. 
Поздрави
Колеги мисля че най после разреших проблема. След като на диагностика не ми засече никакъв проблем, след това смених горивния филтър и пак никакъв ефект, в края на миналата седмица решиш да отида при газаджия. Оставих му джипа сутринта и след някалко часа човека се обади и каза че вече всичко е ОК. Вече 5-6 дена карам и засега наистина нямам никакви проблеми с паленето. До колкото разбрах от някъде влизал въздух и заради това се получавал проблема. Може и нещо да ми е спестил като информация, но важното е че всичко е както трябва.
Поздравления, колега. Чудесно е, че си решил проблема и то преди зимата Wink
Така е колега. И искам специално да обърна внимание на други колеги с подобен проблем и с газови уредби, че едно от първите неща, които трябва да направят е да отидат при читав газаджия. Оказва се, че много често се случва проблема да идва точно от газовата.
Поздравления на колегата за решения проблем. Малко ъпдейт от моя страна. След като бях писал, че след смяната на горивния филтър всичко е ок, това продължи така няколко месеца, докато не смених преди 2 седмици филтрите на газта. От тогава наново същия проблем. Това е първата зависимост, която успявам да хвана. Нямам идея каква е логиката газта или нещо свързано с нея да играе роля, при положение, че пали на бензин, но е факт, че след смяната на филтрите се появи проблема отново. Та сега започва отново ходенето по мъките от другата седмица. Но виждайки резултата на колегата, първо ше отида на газаджия и тогава ще търся всичко останало. Ще споделя резултати като има такива.

П.С. Това със многото и малкото бензин не е фактор, изпробвал съм го няколко пъти.
Ъпдейт на темата и от моя страна. Както на колегата така и на мен след уж оправянето на проблема, няколко месеца по късно се върнах в първоначалното положение. Сутрин винаги палеше от втори път. При първото запалване аха да запили и изгасне.  Говорих за проблема с друг газаджия с той ми каза следното:  От газовата се прецаква адаптацията на дюзиге или така наречеите тримове / Short Term Fuel Trim / Long Term Fuel Trim/. Препоръча ми през 2-3 месеца да карам по 50-60 киломитра само на бензин за да се адаптират дюзите. Следвайки съвета му проблема се оправи. Поне да сега...
Pages: 1 2 3 4 5