Волво Клуб - България

Full Version: Тресене при движение на в50
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте, имам волво в50 от няколко месеца и като цяло колата ми прави доста добро впечатление, но, от извесно време колата започна да тресе при движение. Нямам проблем с разход, ускорение или намаляне. Тресенето се случва само  при поддържане на една и съща скорост независимо каква е, тръгана ли да ускорявам тресенето изчезва. Колата е 2.0D HDI 136 к.с. Четох за подобен проблем тук във форума на колега ама тои е с бензинов двигател и различен модел. Някой збъсклвал ли се е с такова нещо и може ли някои да ме насочи поне къде и какво да търся. На диагностика нищо не излиза.
Щом не излиза на диагностика, значи проблема е механичен, най-вероятно тампон или тампони. Трябва да се огледат внимателно всички тампони на двигател, ск.кутия, евентуално предни амортисьори или маховик.
Успех!
И или хидротрансформатор, ако е автоматична кутията.
Не не, ръчна кутия е. Забравих да спомена, че като пусна климатика въпросното тресене се появява, по точно се засилва и при работа на място. В движение тресе с и без климатик
Първо си провери гумите и джантите да не са криви и тогава търси нещо друго.
(08-26-2020, 04:37 PM)petyostoev Wrote: [ -> ]Първо си провери гумите и джантите да не са криви и тогава търси нещо друго.

Да ама колегата е написал "по точно се засилва и при работа на място", та не се връзват много нещата.
Прегледай всички тампони по дв. и скоростната кутия.
(08-26-2020, 04:58 PM)zorba Wrote: [ -> ]
(08-26-2020, 04:37 PM)petyostoev Wrote: [ -> ]Първо си провери гумите и джантите да не са криви и тогава търси нещо друго.

Да ама колегата е написал "по точно се засилва и при работа на място", та не се връзват много нещата.
Прегледай всички тампони по дв. и скоростната кутия.

Сори, убегнали са ми тези думички.
Диагноза: тръгнал двумасов маховик. Има ли разлика, ако гасиш двигателя без да си натиснал съединителя и ако си го натиснал. На старото ми V50 при спиране на двигателя без натиснат маховик се чуваше звук от спираща фуражомелка, а ако натиснех съединителя звъкут беше по-скромен. Поради разбития двумасов маховик, при движение на темпомат или при еднакво газораздаване, при промяна на географията на пътя (възвишение, неравности) в колата всичко започваше да тресе.
Нещата не са тревожни, елементарни са, но струват 1,8-2k лева, комплект двумасов маховик, съединител и жентрална лагер-помпа LUK. Аз так смених всичко за кеф на новите собственици Big Grin

П.П. В зависомост от изхабяването на механизмите можеш да изкараш различно време и пробег с разбития маховик. Аз лично изкарах около 3,1/2 години и над 40 000 км пробег!