Волво Клуб - България

Full Version: проблем с зареждането на акумолатор
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
значи колата ми е с40 1.8 бензинов двигател.имам 62 амперов акумолатор Искра,купен скоро.два дни след покупка започна да пада акумолатора в движение,първо спира радиото после започва стрелката на километража да играе и така.това не е нормално,реших да я занеса на маистор.той ми каза че не се зарежда акумолатора и сигурно генератора е проблема.занесох я на друго място и там ми казаха че имам една лампа на таблото която представлява акумолатор която не работи и проблема е от там,тя залъгвала подаването на ток към акумолатора.колата пали трудно може би на втория или третия оборот.иначе не съм зареждал акумолотора,защото не смятам че причината е в него.и така сега често ми се случва да ми пада ужким акумолатора и след няколко инути се оправя.сега се чудя на кого да вярвам и къде да занеса колата.моля ако някои има представа да помогне.
значи колата ми е с40 1.8 бензинов двигател.имам 62 амперов акумолатор Искра,купен скоро.два дни след покупка започна да пада акумолатора в движение,първо спира радиото после започва стрелката на километража да играе и така.това не е нормално,реших да я занеса на маистор.той ми каза че не се зарежда акумолатора и сигурно генератора е проблема.занесох я на друго място и там ми казаха че имам една лампа на таблото която представлява акумолатор която не работи и проблема е от там,тя залъгвала подаването на ток към акумолатора.колата пали трудно може би на втория или третия оборот.иначе не съм зареждал акумолотора,защото не смятам че причината е в него.и така сега често ми се случва да ми пада ужким акумолатора и след няколко инути се оправя.сега се чудя на кого да вярвам и къде да занеса колата.моля ако някои има представа да помогне.
rintintin Wrote:значи колата ми е с40 1.8 бензинов двигател.имам 62 амперов акумолатор Искра,купен скоро.два дни след покупка започна да пада акумолатора в движение,първо спира радиото после започва стрелката на километража да играе и така.това не е нормално.

Започни с нещо лесно и безболезнено.Първо провери акумулатора-с аерометър провери електролита,но щом казваш че е нов сигурно той ще е наред.Сещам се да питам като си го купувал не ти ли мериха как зарежда колата /обикновенно го правят и данните ги нанасят в гаранционната карта/.Тук идва и второто нещо което можеш да направиш-с волтметър на обхват 20v провери след като стартираш напрежението върху клемите на акумулатора-трябва да е 14V-по този начин ще провериш дали се зарежда акумулатора.Включи и някакви консуматори и ако това напрежение не пада значи всичко със зарядната система е наред.Провери за утечки-каква консумация има при изключване на двигателя-колкото по малко толкова по добре.Имай напредвид че алармата ти харчи нещо но то е малко/милиампери/
rintintin Wrote:значи колата ми е с40 1.8 бензинов двигател.имам 62 амперов акумолатор Искра,купен скоро.два дни след покупка започна да пада акумолатора в движение,първо спира радиото после започва стрелката на километража да играе и така.това не е нормално.

Започни с нещо лесно и безболезнено.Първо провери акумулатора-с аерометър провери електролита,но щом казваш че е нов сигурно той ще е наред.Сещам се да питам като си го купувал не ти ли мериха как зарежда колата /обикновенно го правят и данните ги нанасят в гаранционната карта/.Тук идва и второто нещо което можеш да направиш-с волтметър на обхват 20v провери след като стартираш напрежението върху клемите на акумулатора-трябва да е 14V-по този начин ще провериш дали се зарежда акумулатора.Включи и някакви консуматори и ако това напрежение не пада значи всичко със зарядната система е наред.Провери за утечки-каква консумация има при изключване на двигателя-колкото по малко толкова по добре.Имай напредвид че алармата ти харчи нещо но то е малко/милиампери/
Всъщност като пуснеш консуматори е нормално да падне тока, но не с много, примерно до 12.5В, зависи колко консуматора си пуснал. В случай обаче че напрежението без консуматори не надскочи 12-12.5В значи не зарежда.
Всъщност като пуснеш консуматори е нормално да падне тока, но не с много, примерно до 12.5В, зависи колко консуматора си пуснал. В случай обаче че напрежението без консуматори не надскочи 12-12.5В значи не зарежда.
Айде и аз да се намеся. Значи:
Първо провери нивото и гъстотата на електролита на акумулатора с арометър (нищо, че е нов). Почисти хубаво клемите на самият акумулатор и контактните клеми. Прегледай самите контактни клеми с времето да не са се разхлабили. Намажи всички клеми плътно, но тънко с грес (за да няма сулфатизация). Хубаво затегни клемите.

Палиш колата, установяваш СРЕДНИ обороти и тогава мериш. Ако уредът показва стойност между 13,8 - 14.2 V значи зарежда нормално. Напрежение под и над тези стойности означава проблем с четките или пробив в някой от изправителните диоди или неизправно реле за максимален ток. Изброените проблеми, всъщност се намират на платка, вътре в алтернатора.
Палиш фаровете, напрежението ще спадне, но не бива да пада под 12,5 V. Ако спадне под тази стойност, значи си за ремонт на алтернатора.

П.С. Изброените напрежения са важни.

Успех.
Айде и аз да се намеся. Значи:
Първо провери нивото и гъстотата на електролита на акумулатора с арометър (нищо, че е нов). Почисти хубаво клемите на самият акумулатор и контактните клеми. Прегледай самите контактни клеми с времето да не са се разхлабили. Намажи всички клеми плътно, но тънко с грес (за да няма сулфатизация). Хубаво затегни клемите.

Палиш колата, установяваш СРЕДНИ обороти и тогава мериш. Ако уредът показва стойност между 13,8 - 14.2 V значи зарежда нормално. Напрежение под и над тези стойности означава проблем с четките или пробив в някой от изправителните диоди или неизправно реле за максимален ток. Изброените проблеми, всъщност се намират на платка, вътре в алтернатора.
Палиш фаровете, напрежението ще спадне, но не бива да пада под 12,5 V. Ако спадне под тази стойност, значи си за ремонт на алтернатора.

П.С. Изброените напрежения са важни.

Успех.