Волво Клуб - България

Пълна версия: Смяна(ремонт) на ел. антена
В момента виждате орязана версия на нашия форум. Вижте пълната версия с подходящо форматиране.
Страници: 1 2
Наскоро си купих антена за колата, тъй като моята беше счупена и реших че няма да е лошо да споделя как се сменя антената за да не се налага излишно отвиване на болтчета.
Антената се крепи към купето само на един болт захванат за долната страна на механизма. При демонтирането на антената внимавайте че има и едно маркуче което също е хванато към купето, по-точно влиза в дупка в ламарината, верочтно за оттичане на конденз и последното което трябва да откачите това са жиците.

Качил съм снимки как изглежда антената, както и снимки от "ремонта".
1. Така изглежжда целия механизъм
2. Това е антената която си купих.
3. Тук има една гайка която трябва да отвиете и да свалите капачето.
4. Трябва да откачите и моторчето тъй като то пречи на движението на антената, която е захваната чрез червяк към механизма
След като е откачено моторчето трябва да откачите и тръбичката в която се намира антената, тя се държи на 2 рапидки, след като я откачите може да извадите това което е останало от старата антена, в моя случай бяха две парчета - една снадка от антената и около 50-60см от червяка който беше навит на макара в маханизма. Червяка го извадих с отварянето на капачето посочено в снимка 3, а антената като откачих и тръбичката.
5. Като вкарвате червяка обратно има вероятност да заяде тук, където е посочено със стрелка, затова с отвертка или нещо друго го подпрете за да продължи напред докато се навие целия, след това затваряте.
Еми това е, дано съм помогнал.
Наскоро си купих антена за колата, тъй като моята беше счупена и реших че няма да е лошо да споделя как се сменя антената за да не се налага излишно отвиване на болтчета.
Антената се крепи към купето само на един болт захванат за долната страна на механизма. При демонтирането на антената внимавайте че има и едно маркуче което също е хванато към купето, по-точно влиза в дупка в ламарината, верочтно за оттичане на конденз и последното което трябва да откачите това са жиците.

Качил съм снимки как изглежда антената, както и снимки от "ремонта".
1. Така изглежжда целия механизъм
2. Това е антената която си купих.
3. Тук има една гайка която трябва да отвиете и да свалите капачето.
4. Трябва да откачите и моторчето тъй като то пречи на движението на антената, която е захваната чрез червяк към механизма
След като е откачено моторчето трябва да откачите и тръбичката в която се намира антената, тя се държи на 2 рапидки, след като я откачите може да извадите това което е останало от старата антена, в моя случай бяха две парчета - една снадка от антената и около 50-60см от червяка който беше навит на макара в маханизма. Червяка го извадих с отварянето на капачето посочено в снимка 3, а антената като откачих и тръбичката.
5. Като вкарвате червяка обратно има вероятност да заяде тук, където е посочено със стрелка, затова с отвертка или нещо друго го подпрете за да продължи напред докато се навие целия, след това затваряте.
Еми това е, дано съм помогнал.
Помогнал си Кала, а който не е разбрал - имам една счупена антена и едно прецакано ел. моторче - може да се обади - ще му дам да прави сухи тренировки, докато се научи. :toothy3:

Мога да допълня само, че най-често се чупи щира, който има бяла пластмасова зъбчата опашка, която влиза в електромотора. Хитрото е, че ако не е изгорял електромотора - може да си смените само щира, който може да се купи от магазините на Бош за около 80 лв. Цялата антена иначе е доста по-скъпа. Другото "слабо място" е електромотора /който може да изгори ... доста по-рядко като вариант/, по често гори бушона, така че първо проверявате това.

Автоматичната антена е конструирана перфектно и ... без много усилия можете да си я смените частично или изцяло и сами. Към частите има точно описание за това.

Успех, и си пазете антените когато минавате покрай храсти или ниски клони /най-честата причина за сакътлък на щира, а от там и за бушон-електромотора.../ :twisted:


Приятно слушане на Радио, Волвари! :read:
Помогнал си Кала, а който не е разбрал - имам една счупена антена и едно прецакано ел. моторче - може да се обади - ще му дам да прави сухи тренировки, докато се научи. :toothy3:

Мога да допълня само, че най-често се чупи щира, който има бяла пластмасова зъбчата опашка, която влиза в електромотора. Хитрото е, че ако не е изгорял електромотора - може да си смените само щира, който може да се купи от магазините на Бош за около 80 лв. Цялата антена иначе е доста по-скъпа. Другото "слабо място" е електромотора /който може да изгори ... доста по-рядко като вариант/, по често гори бушона, така че първо проверявате това.

Автоматичната антена е конструирана перфектно и ... без много усилия можете да си я смените частично или изцяло и сами. Към частите има точно описание за това.

Успех, и си пазете антените когато минавате покрай храсти или ниски клони /най-честата причина за сакътлък на щира, а от там и за бушон-електромотора.../ :twisted:


Приятно слушане на Радио, Волвари! :read:
Абе не го знам щир ли е, кво ли е, но на мен ми излезе доста под 80 кинта, някъде на половина май беше.
Абе не го знам щир ли е, кво ли е, но на мен ми излезе доста под 80 кинта, някъде на половина май беше.
Оригинален щир и оксидиран /черен/?! ...
Освен ако си го намерил и получил от нета...
В Бош последно беше точно 78 лв., а май цените ... не са падали, но знае ли човек ...

По важното е другото ... а цената е подробност! Да не спамиме! Confusedpam2:
Оригинален щир и оксидиран /черен/?! ...
Освен ако си го намерил и получил от нета...
В Бош последно беше точно 78 лв., а май цените ... не са падали, но знае ли човек ...

По важното е другото ... а цената е подробност! Да не спамиме! Confusedpam2:
На мен ми трябва antena2.JPG ама черна.
Щото я скърши един простак!
Ако не беше той, то щеше да съм я оправил от храстите или ниските клони.
Много пари са тия неща бее...!
За сега съм с електронна и няма геле да замръзва или да я пазя от клони.
20% по слаба е от оригиналното си. Но пак е по добре от ментетата който направо са ЗЛЕ!
На мен ми трябва antena2.JPG ама черна.
Щото я скърши един простак!
Ако не беше той, то щеше да съм я оправил от храстите или ниските клони.
Много пари са тия неща бее...!
За сега съм с електронна и няма геле да замръзва или да я пазя от клони.
20% по слаба е от оригиналното си. Но пак е по добре от ментетата който направо са ЗЛЕ!
Страници: 1 2