The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key 0 - Line: 1640 - File: showthread.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php 1640 errorHandler->error_callback
/showthread.php 915 buildtree
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Кола с катализатор не се пали с бутане

#1
Quote:Нова кола не се пали с бутане

Една от традиционните форми на шофьорска взаимопомощ у нас - паленето с бутане или теглене при паднал акумулатор, по-скоро трябва да бъде забравена. Тя не е опасна при по-старите коли, но може да доведе до повреди при машините, оборудвани с катализатор.
Проблемът е в това, че при подобно палене в първите няколко такта от цилиндрите излизат бензинови пари. Горивото се отлага върху решетката на катализатора, после може да се запали и да предизвика разтопяване на метала по клетките му. В крайна сметка катализаторът не просто не върши своята работа по изчистване на вредните вещества, но може и да се запуши. Това е равносилно да се приложи старият махленски номер с картоф в ауспуха. Изгорелите газове не могат да излизат, създават обратно налягане в системата и влошават работата на двигателя.
Катализаторите всъщност са по-разпространени, отколкото обикновено се мисли. При новите коли те са задължителни, но ги има и на много машини втора ръка, произведени в последното десетилетие. На българина по принцип не му е до екология, често не обръща внимание дали колата му има катализатор и не мисли как да го пази. Ако нова кола бъде запалена с бутане и се повреди катализаторът, това може да доведе до отпадане на гаранцията, а замяната му е скъпа. Нашенският изход често е катализаторът въобще да бъде махнат и заменен с подходящо парче тръба. Това също може да бъде вредно за мотора, тъй като изпускателната система по принцип е изчислена да работи със съпротивлението, оказвано от катализатора. За това при падане на акумулатора е най-добре да се вземе ток с кабели, а не да се събира дружинка, която да "даде едно рамо", или пък някой колега да "дръпне". Освен това колите с катализатор в никакъв случай на трябва да се зареждат с етилизиран бензин, а ако има проблеми със запалването, трябва да се отстранят. При празно въртене на стартера също има опасност бензин да стигне до катализатора.
Копирано от "Форд форума".
1999 VOLVO S40 1.8 GDI 125p.s.
Reply



Messages In This Thread

Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)