The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key 0 - Line: 1640 - File: showthread.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php 1640 errorHandler->error_callback
/showthread.php 915 buildtree
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ЦЕННИ СЪВЕТИ

#35
Един прекрасен авторски материал в характерния стил на BOYCH


BOYCH Wrote:Понеже става дума за автоматична скоростна кутия във Волво /АСК/... ще взема отношение, защото аз се веселя с такава... в моята 850-тица! 8)

Та първо директно на въпроса: Може ли да превключваш АСК по време на движение - може по всяко време натискайки бутона на ръкохватката, стига да не включиш на ЗАДНА!!! щото ... всъщност не знам какво става - не съм включвал по време на движение! :twisted:
/Пише че не трябва в инструкцията на колата - а аз като изпълнително момче - си следвам инструкцията и не правя такива работи в къщи!!!/ :wink:
Второ, имам и опцията "натисни до долу" или "натисни до дупка" - kikdown /май всички автоматици след 1990 г. би трябвало да го имат.../ - това е опция която те извежда от опасност, ако трябва да ускориш спешно, например при маневра изпреварване - идва някой отсреща ... тоя до тебе дава газ - к'во правиш ... "КИК ДАУН" и му режеш мерака на тоя дето те ебава ... /пардон, ...не му се ще да го надминеш.../

Защото има копче с което превключваш от "икономичен" на "спортен" режим, но може да няма време да го търсиш до скоростния лост за да го натиснеш, ако трябва светкавично да реагираш.

Трето, ТЕМПОМАТА няма нищо общо пряко с точно тази функция. Така наричат често Автопилота или на англ. Круиз-контрола. Това е една допълнителна полезна опция, с която задаваш с ръчна газ от бутон някаква скорост, която независимо от терена и дадени други външни опции - МПС-то ти поддържа. Тази една и съща скорост се следва при най-икономичен режим на работа за двигателя. Реално пести гориво и спестява претоварване на ДВГ ... от излишно ръчкане и смяна на оборотите. Може ръчно да намалиш скоростта, или с "Резюм" да въведеш последно избраната от теб скорост. Автопилота се изключва автоматично: под 35-40 км. скорост, при натискане на спирачка или при приплъзване на колата /задейдтване на АВС, ДСА или там какъвто асистент срещу приплъзване имаш/. Удобно е на магистрала, където задаваш средна скорост и виждаш при това каране - за колко км. средно ще ти стигне оставащото гориво, както и други справки от Борд РС-то :lol:

Сега, малко за отделните позиции на автоматичната скоростна кутия:: Те обикновено са подредени така: най- отпред е: "Р" назад са: “R” “N” “D”"4" "3" “L”
Тук тяма да обяснявам за геартроник, който представлява най-общо т.нар. смесен тип скоростна кутия /СК/, която има възможност и за ръчно сменяте на скоростите с + и - в целия спектър на СК.
При обикновената АСК:
"Р" - паркинг е обикновено най-предната позиция.
В това положение си държиш ръчката при спрял автомобил или /ВАЖНО!/ за да запалиш двигателя или за да си извадиш ключа или го сложиш за запалване от и в гнездото!
Забележи - тази позиция задейства ръчната спирачка автоматично! Автомобила спира на място и не тъгва, ако примерно е наклонено платното!
Това е основната и особена разлика на "Р" с позицията “N” неутрална!!! От тази позиция също можеш да запалиш колата /с ключ!, не с бутане - с бутане не се пали с АСК!/, тя е за да "пуснеш колата по инерция" или ако те дърпат - да си на нея - на празен ход. Може да я ползваш на светофар, НО трябва да натиснеш спирачка или да дръпнеш ръчната при наклон! /Аз я ползвам и в някои нанадолнища, макар че не всички го практикуват и препоръчват/.
Принципа е /съгласен съм с апострофа на колегата niki_sap/, ако колата е в движение, следва да е включен ДВГ при АСК... - не съм твърдял обратното!

“R” е реър или задна! тя е веднага след "Р" за да не се включи по невнимание при движение. Включва се с натискане на бутона на дръжката при спрял автомобил и преместване на позиция “R”. Забранено е да се преви по време на движение напред!
Основната позиция за потегляне и движение е “D”
Автоматиката сама преценява и тръгва, като сменя според натоварването и ред други обстоятелства скоростите възходящо и низходящо.
"4", "3" позиции са съответно заковани 4-та и 3-та скорост.
Използва се при натоварен автомобил, теглене на каравани и ремаркета или за по голяма мощност без да е необходима по принцип /т.е. автоматика принципно би превключил на по-голяма предавка, но това намалява мощността и се получава често ефект - ако си на “D” - често превключване на две предавки ... и смяна на оборотите, което натоварва ДВГ и АСК.
Например - катериш се /може и да се спускаш ... по онова старо правило за еднаквост на предавките нагоре и надолу/ и ти е пълничка колата - за да не превключва автомата от 3 на 4 и ев. 5 ... включваш на "3" - по-голям баир или "4" по-малък и застопоряваш скоростната кутия само на една предавка равномерно. В този случай харча е като за съответната предавка /по-ниска - повече гориво/.
Тук трябва да отбележа, че някои коли нямат позиция "4" /както няма и моята 850-ца/ Това е за петстепенните АСК, каквито имат новите МПС след 1996-7 г. а и по-късно, т.е. насетне. Принципът обаче им е един и същ.
“L" лоу или ниска скорост е за потегляне при голям наклон или с голям товар и при достигане на 3000 оборота - би следвало да се смени с “D" за общ автоматичен режим или с "4" или "3" - за фиксирана предавка. Тази предавка може да се ползва и за много стръмно спускане надолу или съответно нагоре, при кал, сняг и т.н.
Имаме "зимен" режим - той не позволява да пробуксуват колелата при тръгване, голям товар и поддържа по-ниски предавки, но е за бавно каране.
Освен това има бутон: икономичен и спортен режими
Спортният режим е доста по-неикономичен и напълва оборотомера преди смяна на следваща предавка почти до дупка /при мен ок. 6500 оборота/ - това е средата на червената зона, а края е 7000.
При Кик Даун - АСК връща на предходна предавка и увеличава моментната мощност, но и ... гълтането на гориво.

Има и един заключващ бутон на скоростите, /Лок-оверрайт/ който почти не ползвам... И затова не съм сигурен точно какво заключва. :roll:
Май - обратно на спортния режим - да не се достига до високи обороти - при включено положение. Май, АСК превключва на 3500-4000 оборота. /Сигурно затова не го ползвам :wink: / или да не се надскача определена скирост?! Наистина не го ползвам.

В най-новите версии на Волво има три режима на каране:
комфортен, нормален и "за напраднали" /спортен/ като това регулира освен скоротните възможности, съответно окачването и спирачните опции в колата, съответно включва по различен начин различните "РС-асистенти". Но това всеки и сам може да си прочете в най-новите инструкции и обяснения, които по правило са интерактивно обяснени и Уеб-достъпни.

За въпроси и проби - към мен и колата ми...
Уточнявам само, че при СПОРТЕН режим и постоянен "КИК ДАУН" - колата засмуква "тунжата" с мерак 33 л./100 км.!
А при нормално ритане на коня в слабините 13-15/100.
ИЛИ както някъде на тая тема съм писал смятам си -
средно смесен режим: 13,13(13) л./100 км. Big Grin

/Искам да кажа, че :? извън отсечката на НИМ посрещам мераклий-ентусиасти само с пълна туба в ръка!/ :lol:
:twisted:
VOLVO S40 1998 100kW (140к.с.) 5 MANUAL 183Nm минало
VOLVO S60 D5 2006 136kW (185к.с.) 6 MANUAL 400Nm минало
VOLVO XC60 2013 158kW (215к.с.) 6 AUTOMATIC 440Nm настояще
VOLVO бъдещето е неизвестно...



Messages In This Thread

Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)