07-29-2016, 02:03 PM
Здравейте и от мен, Колеги! Отдавна не съм имал ядове по колицата ама и при мен се появи проблем. И така, по същество. Забелязах леко омасляване около шайбата на коляновия вал, разглобих да видя и според мен е семеринга. И за да не чакам да протече реших, ще го сменям. Тъй, като за да се смени се разкача ангренажа, а откакто имам колата не съм го сменял си набавих комплекта ролки, ремък и маслен обтегач, без водната помпа, нея смятам да не я пипам, но като махна ремъка ще я прегледам за съмнителни шумове. Събрах информация и снимков материал относно смяната на ремъка, но пак има някой неизвестни, а и по добре колеги, които са минали по тоя път да разаснят, може да има някой подробности и тънкости, а не да ги разбирам в последствие.
1.При смяна на ремъка гледам, че от Волво дават да се използва специален инструмент за блокиране на разпределителните валове. Да не взема да ми избягат и после да няма нагласяне. Съвети ?
2.Как да отвия шайбата на коляновия вал (гайка 30-ка) и съответно завия. Да уточня, че съм автоматик и трябва да законтря двигателя, а и кой знае как зверски е затегната. Предполагам, че е с нормална резба. Между другото, като установявях откъде е теча отвих четирите малки гайки, десетки, на шайбата, като мислих, че ще се разглоби на две (исках да махна тази част, която задвижва пистовия ремък) но уви нищо не помръдна, а и аз не съм насилвал много де. Или е клеясала или забелязах в една от дупките (в шайбата има две дупки) има щифт, да не би той да се избива.
1.При смяна на ремъка гледам, че от Волво дават да се използва специален инструмент за блокиране на разпределителните валове. Да не взема да ми избягат и после да няма нагласяне. Съвети ?
2.Как да отвия шайбата на коляновия вал (гайка 30-ка) и съответно завия. Да уточня, че съм автоматик и трябва да законтря двигателя, а и кой знае как зверски е затегната. Предполагам, че е с нормална резба. Между другото, като установявях откъде е теча отвих четирите малки гайки, десетки, на шайбата, като мислих, че ще се разглоби на две (исках да махна тази част, която задвижва пистовия ремък) но уви нищо не помръдна, а и аз не съм насилвал много де. Или е клеясала или забелязах в една от дупките (в шайбата има две дупки) има щифт, да не би той да се избива.
VOLVO 850 GLT 2.0Turbo avtomatik 1996g.