The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key 0 - Line: 1640 - File: showthread.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php 1640 errorHandler->error_callback
/showthread.php 915 buildtree
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
блокаж, шпер - диференциалите

#3
На последната среща като се разприказвахме с теб за моите неумения да карам на хлъзгаво при това с летни гуми, ми спомена че моето добиче трябва да има нещо такова (забравих какво точно каза, но май беше нещо от рода на автоматична блокировка на диференциала - поправи ме, моля те за да не заблуждавам хората). Понеже не съм техничар и колкото и да ми е интересно всичко това (усърдно прочетох линковете), ми е трудно да го разбера, за сметка на това ме интересува как ще се отрази всичко това на шофирането.
Та въпросът ми е, ако знаеш разбира се или ако имаш линк: кой от всички изброени видове (в изчерпателната статия на втория линк) е монтиран на 940, кога се задейства - скорост, ситуация, какви очаквания трябва да има водачът от колата при задействана такава система и съответно кога спира да действа.
А питам, защото имам едно подозрение. На сняг/лед съм забелязал следното поведение: на полусъединител буксува та се къса, като го отпусна на скорост както буксува, изведнъж сякаш нещо казва щрак и волвото захапва и се устремява напред. Говорим за потегляне на хлъзгаво, нямам наблюдения дали на по-висока скорост е същото, но и това ми е любопитно да знам.
С друга кола подобно нещо не ми се е случвало.
А странното е, че в други ситуации съм бил направо безпомомощен, затова питам кога се включва пущината - примерно след нова година в големия сняг, понеже се опитах да паркирам на малко по-късо място, та трябваше с маневра и се набухах напред и естествено не ми стигна мястото да паркирам успоредно, след това нямаше връщане назад по никой начин - едното колело беше на натрупан сняг от снегорина, другото на по-малко и по-утъпкан сняг.
Същата безпомощност изпитах на паркинга на Мальовица след като открих, че няма място за мен, спрях и се опитах да се обърна с маневра, снегът беше много - размачкан от колите, но мек и дълбок. Просто се окопах веднага и ни напред ни назад, та се наложи да ме побутнат и форсаж... Съгласен съм, че и в двата случая бях с летните гуми, но въпросната пущина явно не се е включила. И не знам какво да си мисля. По принцип често съм закъсвал в снега с предишните коли и то заради акъл или гуми (не става въпрос дали са били летни или зимни, а съм слагал каквото има на горката кола) и почти винаги съм се измъквал сам. Щото съм ги познавал разбира се. И тази ще опозная, дай боже, затова и пиша и питам тези въпроси. Не че ви четкам, но откакто посещавам този форум и съм чел темите тук или съм търсил материали по провокирани от тях въпроси (а и напоследък и съм писал, особено по повод вълнуващи събития и в следствие употребата на спиртни напитки за повече кураж) съм научил доста за колите, моята съм я опознал повече, отколкото с половин година каране.
Ох то стана половин новела, ма дано има полза (поне за мен). :oops:
945 Polar 1997
2.0 Turbo B200FT
1986 cc
4 cylinders, 8 valves
Compression ratio: 8.5:1
114 kW (155 PS) @ 5600 RPM
230 Nm @ 3600 RPM
M90 manual gearbox
Reply



Messages In This Thread

Forum Jump:


Users browsing this thread:
2 Guest(s)