The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key 0 - Line: 1640 - File: showthread.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php 1640 errorHandler->error_callback
/showthread.php 915 buildtree
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Пазаруване в ибей

#6
Съгласен съм със всичко, казано дотук. Ако се плаща през PayPal има гарантирана сума, която се изплаща в случай че не се получи стоката. Тази сума е написана за всяка стока. На мен лично са ми връщали...

Искам само да допълня - освен PayPal (Интернет банка, собственост на eBay) може да се плаща и по много други начини: директно с кредитна карта (като се напишат номерата и), чрез паричен трансфер, чек (личен - по-рядко, по-често искат сертифициран банков чек) и т.н. Всеки търговец сам упоменава кои начини приема. PayPal е най-приемливия, защото номерата на кредитните или дебитни карти остават скрити за търговците и не могат да злоупотребят с данните.

НО... с цел да избегнат злоупотреби някои USA търговци изискват купувача на стоката да има "confirmed address" - потвърден адрес при плащане с PayPal. Това е адреса на кредитната карта. Тъй като нямат система за проверка на кредитни карти от други държави, същите не могат да се потвърдят. Потвърден адрес не може да бъде адреса на дебитната сметка, дори и да е в американска банка (пробвал съм - не става). Confirmed е адреса на щатска кредитна карта.
Лошото е, че може да се купи нещото в eBay и като дойде време за плащане, системата на PayPal не позволява да се плати (без потвърден адрес) и тогава почва процедура за неплатена стока; резултат - Strike (удар)... при три Strike в определен срок се ограничава достъпа на абоната до eBay...


Начини за рекламация при неполучена стока - пуска се дебат за неполучена стока при който и купувача и продавача описват случая. След около 20 дена купувача решава дали е удовлетворен от отговорите. Ако не е - пуска claim (рекламация). Тази рекламация се разглежда от комисия на eBay или PayPal (при плащане с тях). Ако е платено с PayPal обикновено парите му се връщат (на мен ми ги върнаха веднъж, въпреки че стоката беше загубена от DHL)...
Всяка продажба и покупка водят след себе си до feedback (обратна връзка), която се дава от купувача или продавача съответно. Тя може да е положителна, отрицателна или неутрална. Колкото повече положителни има един продавач, толкова е по-сигурно да се купува от него .


Според мен един клубар трябва да гледа за следните неща:
1. Колко процента положителни о.в. има (аз не купувам ако е под 98.5%)?
2. Има ли много продажби?
3. Цените на останалите му продажби отговарят ли на това, което продава в момента? Пример: има 100 продажби на стойност 1-2 долара/евро и в един момент продава за 1000;
4. Има ли международен транспорт (може ли да го достави до България)?
5. Дали иска confirmed address;
6. Може ли да се плати стоката според наличните начини на купувача?

Това е засега и от мен. Има още много, но са подробности. Ако някой има въпроси да пита...
If it sounds too good to be true, it almost certainly is.
Reply



Messages In This Thread

Forum Jump:


Users browsing this thread:
2 Guest(s)