09-12-2011, 11:24 PM
Здравейте, колеги!
От май тази година притежавам Volvo 850 2.0 20V (B5204), '95, внос от Италия. Имам съмнения, че нещо не е наред и тъй като за момента нямам възможност да покарам друга кола от същия модел за сравнение, мисля да споделя с вас какво ме притеснява.
Почти веднага след покупката направих обичайното обслужване - масло, филтри, ролки и ремъци. В компютъра имаше регистрирани няколко грешки, свързани с климатроника, както и проблем с MAF-сензора. Проблемите с климатроника си ги реших сам с четене на този и няколко други форума, а проблема с MAF-сензора изчезна след изчистване на грешките и не се е появявал до момента.
При нормално движение в града не мога да кажа че имам оплаквания. При извънградско обаче имам чувството, че колата няма достатъчно мощност. Много трудно развива 130, максимум 140 км/ч по равен път и рязко "кляка" при наклон, особено с няколко пътника. Последно преди около десетина дни пътувах с трима души до Шипка и от Габрово до върха съм карал основно на 2-ра и тук-там на 3-та скорост, а до самия паметник едва "допълзях" на 1-ва. Давам си сметка, че колата е тежка, но пък и 143 кончета (ако ги има) не са малко. Постоянно следя двигателя и не се забелязва нищо необичайно като течове, масло в охладителната система, "майонеза" по пръчката на маслото, бял или черен пушек от ауспуха и т.н.. В началото маркучите на охладителната система се втърдяваха доста, но след смяна на капачката на разширителния съд проблема изчезна. Компютъра също не отчита нередности.
Едното ми съмнение е за неправилно монтиран ангренажен ремък, въпреки че обслужването го правих в сериозен сервиз в Плевен. Там техниците ми казаха, че старият ремък не бил правилно зацепен. Не мога да кажа, че забелязах разлика във вървежа преди и след смяната.
Второто ми съмнение е свързано с това, което е сложено на мястото на катализатора, вероятно от някой италиански "майстор". Не знам с какви точно размери е оригиналния катализатор, но съдейки по мястото, предназначено за него, не е малък. На това място абсолютно некадърно е заварено някакво "гърненце" с диаметър, съвсем малко по-голям от самите тръби. Имам подозрения, че това нещо "задушава" двигателя.
Общо взето това е което исках да споделя, надявам се разбираемо. Ще са ми от полза мнения и съвети преди да тръгна по майстори.
Благодаря предварително! Хиляди безаварийни километри на всички!
От май тази година притежавам Volvo 850 2.0 20V (B5204), '95, внос от Италия. Имам съмнения, че нещо не е наред и тъй като за момента нямам възможност да покарам друга кола от същия модел за сравнение, мисля да споделя с вас какво ме притеснява.
Почти веднага след покупката направих обичайното обслужване - масло, филтри, ролки и ремъци. В компютъра имаше регистрирани няколко грешки, свързани с климатроника, както и проблем с MAF-сензора. Проблемите с климатроника си ги реших сам с четене на този и няколко други форума, а проблема с MAF-сензора изчезна след изчистване на грешките и не се е появявал до момента.
При нормално движение в града не мога да кажа че имам оплаквания. При извънградско обаче имам чувството, че колата няма достатъчно мощност. Много трудно развива 130, максимум 140 км/ч по равен път и рязко "кляка" при наклон, особено с няколко пътника. Последно преди около десетина дни пътувах с трима души до Шипка и от Габрово до върха съм карал основно на 2-ра и тук-там на 3-та скорост, а до самия паметник едва "допълзях" на 1-ва. Давам си сметка, че колата е тежка, но пък и 143 кончета (ако ги има) не са малко. Постоянно следя двигателя и не се забелязва нищо необичайно като течове, масло в охладителната система, "майонеза" по пръчката на маслото, бял или черен пушек от ауспуха и т.н.. В началото маркучите на охладителната система се втърдяваха доста, но след смяна на капачката на разширителния съд проблема изчезна. Компютъра също не отчита нередности.
Едното ми съмнение е за неправилно монтиран ангренажен ремък, въпреки че обслужването го правих в сериозен сервиз в Плевен. Там техниците ми казаха, че старият ремък не бил правилно зацепен. Не мога да кажа, че забелязах разлика във вървежа преди и след смяната.
Второто ми съмнение е свързано с това, което е сложено на мястото на катализатора, вероятно от някой италиански "майстор". Не знам с какви точно размери е оригиналния катализатор, но съдейки по мястото, предназначено за него, не е малък. На това място абсолютно некадърно е заварено някакво "гърненце" с диаметър, съвсем малко по-голям от самите тръби. Имам подозрения, че това нещо "задушава" двигателя.
Общо взето това е което исках да споделя, надявам се разбираемо. Ще са ми от полза мнения и съвети преди да тръгна по майстори.
Благодаря предварително! Хиляди безаварийни километри на всички!