The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Няколко въпроса от бъдещ член на клуба - Volvo S60

#1
Здравейте колеги,

решил съм да сменям автомобилът и след много, много... ама много чудене се спрях на Volvo. Конкретният модел е S60. Тук е момента да кажа, че прочетох по-голямата част от темите на 137те страници в раздела (и по-точно тези, които съдържат S60 в заглавието). Разбира се като повечето хора харесвам S60R, но цената на този модел е над възможностите ми, затова съм се спрял на S60 T5 или в краен случай S60 2,4t. Доколкото разбрах от прочетеното имат проблем с таблото, който се отстранява и не ме притеснява. Нещата, които ме притесняват са дросела (1300лв ремонт), турбото (1300лв ремонт) и скоростната кутия (около 3500лв грубо за ремонт на автоматичната ск. кутия и около 3000лв грубо за съединител на ръчната ск. кутия) - моля поправете ме, ако греша в цените! Това, което ме притеснява не е ремонтът им - съгласен съм да купя автомобил с някое от гореизброените неща за ремонт, но това да се знае и съответно цената да е съобразена с ремонта. И тъй като никой няма да си каже, ако колата която продава има проблем с някое от тези неща, просто за да й вземе максимума като цена питам вас дали тези неща могат да се хванат при диагностика или друг преглед в сервиз?!

Другото, което ме интересува е свързано отново със скоростната кутия и по-точно автоматичната ск. кутия, тъй като определено ми се кара автомобил с такава (но не ме притеснява ако бъде и с ръчна ск. кутия) - от известно време следя какви екземпляри се продават в родната страна и попаднах на няколко (предполагам) типа автоматични ск. кутии:

Вариянт 1 - [Image: s60auto11111.jpg]

Вариянт 2 - [Image: s60auto2.jpg]

Вариянт 3 - [Image: s60auto3111.jpg]


Интересува ме по какво се различават, коя е най-надеждната (ако случайно имам някакъв избор) и коя работи най-добре (превключва най-"мазно")?!

И накрая, но не на последно място, намерих само една единствена Т5-ца, която се продава тук и тя е:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11320230763746699&f1=details">http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... f1=details</a><!-- m -->

Някой знае ли нещо за нея - гледал/чувал нещо за нея? В краен случай има възможност да отида при познат в Германия и да си я докарам оттам, но тогава отпада вариянта с диагностиката и преглед на техническото състояние...

Какви са вашите съвети, като притежатели на такива автомобили?


Благодаря Ви предварително за отделеното време и внимание!
Reply

#2
Автоматик от тези години си е 100% риск, издържа 120-160 хил км, ако нма пълна сервизна история да видиш кога е сменен, много лкесно ще увяхнеш, като манастирска свещ от 2,60лв. :mrgreen: :mrgreen: ръчката парите са толкова ако си е отишъл маховика, което изобщо не е сигурно, иначе съединител с труда и лагера, макс 1000лв.
V90 97 200hp
S60 AWD 15 249hp
144 70 82hp
--------------------
     EX
V70AWD 97 193hp
S80 07 200hp
S70 97 140hp
V40 96 115hp
940 95 155hp
S80 06 170hp
940 95 122hp
Reply

#3
На въпроса със скоростните кутии - от това, което аз виждам на картинките на последните две можеш ръчно да превключваш предавките, на първата - не можеш. Също до колкото съм запознат (чел по-скоро, понеже на такава кола не съм се качвал) има два автоматика които се монтират и двата са Японски на Aisin. Едната е 5 степенна, а другата 6. Първата (5-степенната) се монтира в S60 до 2006 година мисля, след това слагат по-новия модел (6-степенната). За тази първата скоростна кутия има цяла тема тук във форума - можеш да прочетеш, какво е писано там. За втората май няма много информация. И двете кутии се монтират и в други автомобили, можеш да потърсиш отзиви някъде другаде - специално за кутията.
Reply

#4
Между 2те снимки няма съществени разлики в скоростните кутии. Разликите са в дизайна на лоста и идват от годината на производство. И 2те кутии са типтроник - имат и ръчен режим на превключване. В този форум тези кутии не са обсъждани и аз нямам информация за тях, но мисля, че не са на Aisin.

Като цяло при купуване на автоматик гледаш времето на зацепване от неутрална към директна предавка - трябва да е под 1 секунда.
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Reply

#5
Сега гледах в Вадис. Между 2001 и 2005 скоростните кутии които са слагани в S60 са
Автоматици:
AW50/51AWD
AW55-50/51SN

Ръчна:
М56
М58
М66
М66AWD

Така, че дали ще е с ръчно превключване, само автоматично и/или кожа върху лост-а железарията отпред е все една и съща. Wink
Reply

#6
Както си мислех и аз - между 2рата и 3тата разликата е само в дизайна на лоста, а 1вата е различна скоростна кутия. Някой може ли да каже нещо повече за вторият тип (този, при който може и ръчно да се включват скоростите)?

Никой обаче не е споменал дали някой от проблемите, които съм описал може да се хване на диагностика или преглед на техническото състояние на автомобила?
Reply

#7
Ръчното превклюване на скоростите е доста недомислена екстра заради липсата на полусъединител. При автоматиците не може да се прескача предавка така, че реално цъкаш като ненормален нагоре надолу. Заради ръчното превключване са махнати полезните бутони 'спорт' и 'зима' от старите кутии. От опит с 4 различни автоматика - 'спорт' и 'зима' са полезни работещи бутони. Ръчното включване е някаква тийнеджърска изгъзица за вдигане на шум - нито върши работа за спортно каране, нито за дълбок сняг. Всички кутии на волво са с електронно управление - при тези с ръчно включване са ти извадили копче да командваш софтуера, при старите има копчета с готови програми за съответен режим, които наистина работят и не спориш задочно със софтуер.

За съжаление след 2002а година всички кутии са с ръчно превключване.

Няма как да се хванат потенциални механични проблеми с диагностика, всичко е въпрос на късмет.
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Reply

#8
аз съм с автоматик от първия тип, честно казано бутона "W" ( доколкото знам тръгва на 3 -та), и при наличието на сегашния сняг не ми се наложи да го ползвам, е обаче затова пък DSTC то го изклювах доста често за да изляза от преспите Smile. карал съм няколко автоматици с така наречения "типтроник", както каза и joro74 - няма такава тъпотия. никакво удоволствие да ги превключваш сам, само става да бръмчиш повече. примерно на S80 след 2007 типтроника е много странен, превключваш ги ръчно скоростите, но и той превключва когато предцени. примерно ако караш на 6-та и спреш, той сам си сваля до втора, нищо че си на ръчно управление. иначе специално на мойто S60 третата е уникална , на нея има "ебаси" ускорението Smile.
ако имам възможност само автоматик ще карам Smile, но всичко си е до късмет, надявам се да не изкоча с някоя тема след време " Помощ автомата се предаде ".
Volvo S60 D5 163hp D5244T - automatic
[Image: ab192146.gif]
юзербары для форумов
Reply

#9
Здравейте колеги,
Нещата, които ме притесняват са дросела (1300лв ремонт), турбото (1300лв ремонт) и скоростната кутия (около 3500лв грубо за ремонт на автоматичната ск. кутия и около 3000лв грубо за съединител на ръчната ск. кутия) - моля поправете ме, ако греша в цените!

Здравей колега,
тези цени не ми изглеждат актуални. Ако това е дросела, мисля че има съществена разлика, не знам колко е ремонт на турбо, но ново има за 1 800 лв или употребявано от 100 лв, обикновено изкарват над 300 000 км, съединител хубава марка - комплект с маховик и помпа е 1 480 лв с доставка до България. За малко над 1 200 се намират автоматици но има и за 800...
Николай
Volvo XC90 2.4D '2008

[Image: 686753.png]
Reply

#10
За дросела имаш няколко варианта. Обсъждано е, има тема за почистването му в която съм дал линкове за четене по темата. (За S80 се говори, но дросела е един и същ при всички).
Може да си купиш КонтактЛесс сензор и да си го монтираш сам за около 200лв. Забваравяш вовеки, но рискуваш дали ще ти се скара компа на колата и ще дадеш още малко за SW.
Може да си вземеш друга 2-ра ръка. Пак за толкова пари, но не знаеш докога ще те изкара.
Може да си вземеш нова (чисто нова) за около 350 Лири.
Може да си направиш сам КонтактЛесс сензор, стига обаче да си наясно какво правиш (има описано много подробно как става).

УСПЕХ
[Image: ab276107.gif]
[Image: ab245320.gif]

[Image: ab245321.gif]
VOLVO S40, 1.8 115hp, 97г. -Р 9969 минало
VOLVO 440 1.7i 89г. B18E, Р 1401 РС - минало
VOLVO 460 1.8 моно 91г. B18U, Р 0345 РС - минало
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)