Posts: 4
Threads: 1
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2012
Reputation:
0
Здравейте.
Имам безумна нужда от помощ.
Кратко интро. Преди няколко дни взех кола назаем от приятел. Колата е волво s40 , произведен е 1998-ма. Колата не беше карана от много време и имаше проблем с акумулатора. На мен ми трябваше спешно и запалихме само с кабели. Навъртях около 1000 км и освен притесненията около паленето, нямах проблеми. Когато мина стреса, намерих време и купих нов акумулатор (по книжка).
На другата сутрин започнаха проблемите. Първо започна да прегрява. Беше едно безумно нощно пътуване из Алпите с много нерви, много мръзнене и кола, прегряваща на -20°C. С дете на задната седалка.
Кратко нюхане около капака и се оказа, че няма антифриз. Пое 2,5 литра! Вече успокоени я припалихме няколко пъти, за да смеси добре течностите и днес за първи път я покарах до съседното село. На връщане ме изчатка Кахъра... Първо започнаха да светват лампите по таблото, после на моменти се изключва сервото и накрая таблото- дискотека, а стрелките за оборотите и скоростта подскачат като луди..,
Спрях край пътя, загасих колата и изчаках малко. След няколко минути пробвах да запаля пак, нямаше никакъв ток. Минувачи ми удариха рамо с ток и когато колата запали, рискувах веднага (докато другата кола бе още там) и загасих и запалих няколко пъти. Абсолютно безпроблемно. Докопах се някак обратно до дома, но в последните метри пак същото. Лампите започнаха да светват, сервото се изключи... И когато я загасих, пак отказа да пали.
Нямам никаква представа какво да предприема, наблизо сервиз няма, а за да закарат колата с паяк до най-близкия сервиз ще ми струва приблизително 3 такива коли.
Моля, ако някой има идея откъде би могъл да идва проблема, нека сподели. Всяка (абсолютно всяка) помощ би ми била от полза...
Ъъъъ, и благодаря Ви предварително, дори и само че сте изчели всичко до тук...
Димитър
Posts: 4,105
Threads: 100
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 1
Joined: Jul 2006
Reputation:
3
Горд собственик на: S80 2.9; XC70 D5 185
Здравей Митак,
Бих си затворил очите, предвид притесненията около колата, но все пак моля хвърли едно око на правилата при нас. Моля! (за заглавието в стария му вид говоря...)
Та, аз съм ти отговорил още с редактирането на заглавието - по някаква причина избирателно алтернатора ти не зарежда (разбирай динамото). Лоша връзка, кофти клема нещо тъпо е, съдейки по описанието ти.
Защо? Защото ако не зареждаше добре през цялото време нямаше да запалиш като са ти дали ток "минувачите" и да стигнеш малко преди вас. Още тогава щеше да си угасне. Принципно не е добре да караш така - "дай ми ток да запаля и да карам докато спре" защото можеш да изгориш някой електронен блок, а такива в колата ти има достатъчно... на цени от 100 до 1000 левчета.
Какво да направя? - само това ти се върти в главата в момента, знам - споко ще се опитам да ти помогна.
Нека опитаме да диагностицираме проблема.
1.
А. Имаш ли зарядно за акумулатор? (за предпочитане)
Б. Комшия, който да ти даде ток?
Идеята е колата да запали и да правим малко замервания с мултицета, целящи откриването на проблема.
Понеже нямам много време за писане точно сега, отговори на горния въпрос и ако отговорът е (А) - действай по въпроса Ако е (Б) изчакай да се наработя и довечера да си довърша започнатото. Може пък някой колега да ме изпревари - по-добре за теб.
VOLVO S40, 1.8 115hp, 97г. -Р 9969 минало
VOLVO 440 1.7i 89г. B18E, Р 1401 РС - минало
VOLVO 460 1.8 моно 91г. B18U, Р 0345 РС - минало
Posts: 4
Threads: 1
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2012
Reputation:
0
Имах някакви притеснения, че (въпреки бързият преглед) ще погазя по невнимание някое правило, за което съжалявам... много. Като всеки новобранец в избран форум, съм наясно,че по всяка вероятност проблемът ми е описан в поне една стара тема. Моля не се сърди, опитвам се да ви спестя абсолютната паника, която ме е обзела в момента
Самото палене не ме притеснява. Имам кабели, а почиващите в съседните къщички (австриец и чех) ми оставиха ключовете от колите си, за да си давам ток, когато паля... Паниката вече е международна
Страшно се радвам, че откликна. Понеже паркинга е доста далеч от къщичката,ще е безумно смешно да притичвам през няколко минути да ти давам отчет за "замерванията" (пиша го в кавички, защото нямам грам идея какво е "мултицета"). Най-добре би било (ако е удобно) да ми дадеш номер да ти звънна... Дано не прекалявам...
поздрав
Posts: 903
Threads: 42
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2010
Reputation:
0
Хлабав пистов ремък? който превърта и затова незарежда и като превърта изчезва и хидравликата.и светват лампите все едно е загаснала предположение само....
Posts: 4
Threads: 1
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2012
Reputation:
0
Уф, засега това ми изглежда най-близо до реалността (смачкващата )
Днес наистина ремъкът доста свиреше... сега гледам в книжката, ремъкът минава през помпата на сервото, динамото и компресора на климатика... и трите са ми проблем в различна степен...
но пък в книжката пише, че ремъкът е самонатягащ се... което леко ме изпотява откъм възможности
Posts: 4,157
Threads: 203
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2007
Reputation:
1
bapha Wrote:но пък в книжката пише, А във книжката пише ли че "самодиагностиката" и "саморемонта" са опасни за вашето здраве и това на околните?
Вместо да правиш експерименти с колата, не е ли по-нормално да потърсиш компетентна помощ в най-близкия специализиран сервиз...?
Щото иначе рискуваш да замръзнеш из Алпите,или да направиш друга беля....
Успех.
Тежко, брате, се живее
между глупци неразбрани,
душата ми в огън тлее,
сърцето ми в люти рани.
Posts: 4,105
Threads: 100
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 1
Joined: Jul 2006
Reputation:
3
Горд собственик на: S80 2.9; XC70 D5 185
Той човека си е казал.
bapha Wrote:наблизо сервиз няма, а за да закарат колата с паяк до най-близкия сервиз ще ми струва приблизително 3 такива коли. Търсим решение да го изкара до сервиз (аз поне търся такова).
Та, колега. Виж идеята за разхлабения ремък. (има няколко теми потърси ги)
Другото, за животното "мултицет"
1. Идеята е да се провери колко ти зарежда алтернатора
2. При размърдване на кабелите му има ли промяна. Трябва да няма, но ти се моли да има - ще рече че си открил проблема
3. Акумулатора ти - клемите добре ли са стегнати
4. "-"-а откъм купето да не би да се е окислил или пък направо счупил (то в тези студове)
5. Я да се върнем на етап ремък:
На ти един ПДФ да се забавляваш:
Fault_Trace_Voltage_S40.pdf (Size: 73.67 KB / Downloads: 127)
'земи и този:
Belt_S40_1.8.pdf (Size: 153.64 KB / Downloads: 220)
Приятно студуване и сподели после какво е станало
УСПЕХ
VOLVO S40, 1.8 115hp, 97г. -Р 9969 минало
VOLVO 440 1.7i 89г. B18E, Р 1401 РС - минало
VOLVO 460 1.8 моно 91г. B18U, Р 0345 РС - минало
Posts: 3,046
Threads: 25
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2010
Reputation:
0
И една идея за малък проблем. На клемата на плюса на акумулатора има едно кабелче захванато с гайка 10ка за клемата. Това кабелче захранва цялата електроника и има гадния навик да се разхлабва от често сваляне/качване на акумулатора. Провери го и ако е хлабаво - то е виновника.
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Posts: 558
Threads: 20
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2008
Reputation:
0
Относно идеята за ремъка- скоро патих от демпферна шайба на механизма на пистовия ремък- превърташе и гумата като се намокри и проблемите бяха святкане на лампи, изчезваща хидравлика и т.н. Огледай и там нещата!
VOLVO V40,1.9TDI 97г.
Posts: 903
Threads: 42
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2010
Reputation:
0
ако рекъма е с саморегулираща оптяжна, според мен разковничето се крие в него. или ремъка преплъзва, или някоя шайба превърта
|