The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Помощ за болт на предно колело

#1
Здравейте,

в Събота сменях зимните гуми на Волвото с лятни и скъсах един от петте болта захващащи предното дясно колело. Колата е V50 и самите ботове излизат от главината и капачките ми се явяват гайки (едно от малкото неща от Форд във това Волво и разбира се направено смотано)
Питането ми е дали някой има идея дали мога да сменя само скъсания болт или ще трябва цялата главина? Аз искренно се надявам да може, 'щото не им отива на Волво да правят такива недоразумения Smile . Някой има ли идея как става това?
Колата я карам сега с четирите и знам, че може и така да се кара, но мисълта ми е в петия болт докато съм зад волана(онова познато усещане, за дискомфорт, когато знаеш, че нещо по колата ти не е наред).

Благодаря предварително!

Поздрави
Volvo For life!

#2
Здравей колега, пролетта рано е дошла на острова щом вече си с летните гуми -приятелска шегувка :mrgreen: . Та на въпроса ти-явно си с шпилки, а не с болтове. Дали ще можеш да развиеш скъсаната шпилка зависи колко от нея стърчи от главината. Ако е достатъчно за навиване на две обикновени гайки, то развиването става сравнително лесно. Ако скъсването е съвсем близо до главината/спирачния диск/, то тогава най-добрия начин е с разпробиването й и с набиването на шабър или нещо подобно и развиване. Спирачния диск според мен трябва да се свали за да имаш по-голяма свобода на действие. Някой друг колега може да предложи други начини за развиване. Поздрави и успех в развиването на скъсаната шпилка.
\\// (())  ||_  \\//  (()) S60 D5 185+к.с. М66.

#3
Здравей колега,
Не съм запознат конкретно с главината на В50, но съм почти сигурен, че е като на всички останали автомобили с шпилки и гайки. При тях шпилката има шлици на частта, която влиза в главината. Набиват се при стегнатост, а заради тези шлици шпилката не превърта в главината при завиване и развиване на гайките. Та на въпроса ти - би трябвало да може да се избие старата(скъсана) шпилка и да се набие нова на нейното място. За целта обаче предполагам, че ще ти се наложи да свалиш главината. Нека и някой друг изкаже мнение. Дано съм бил полезен.
Шпилките изглеждат по този начин http://eurobolt.net/prodgfx/557/DSC01944.JPG
[Image: Photo0199.jpg]
[Image: ab209937.gif]
раскрутка сайтов
ВОЛВО V 40 1.8 115к.с 1998год. B4184S, ГИ REG O.M.V.L

#4
Благодаря и на двама ви,

пролетта е наистина тука и не се очертава лошо за напред, след снега от преди две седмици. Аз реших да метна летните гуми но...

Значи едно е ясно, че се сменя шпилката и нещата се оправят, без да се сменят допълнителни неща. Ще си взема утре шпилка от Волво тук и в събота смъквам диска. Скъсаната шпилка е на половина, така че има място за две гайки и ще пробвам по този начин, смъкването на диска е лесно упражнение, така че се надявам да няма усложнения.

Поздрави
Volvo For life!

#5
Колега, работата с двете гайки няма да стане, защото шпилката не е завита, а набита в главината. Като вземеш новата шпилка ще добиеш реална представа за това как се захваща. Не се мъчи да я въртиш ,защото дори да успееш само ще превъртиш и заоблиш шлиците и тогава наистина ще ти се наложи да купуваш главина. Пак казвам, че мнението ми не може да е 100% миродавно, защото не съм ти виждал главината, но ако новата шпилка изглежда по същия начин като тази от линка който ти дадох по-горе, значи всичко което ти написах дотук е в сила.
[Image: Photo0199.jpg]
[Image: ab209937.gif]
раскрутка сайтов
ВОЛВО V 40 1.8 115к.с 1998год. B4184S, ГИ REG O.M.V.L

#6
Вариантите са два. Шпилката да се прикрепя към главината с шлици, както е показал по-горе колегата или на резба. Ако е с шлици става с избиване, ако е с резба-с две гайки и развиване. Най-добре ще се ориентираш като вземеш шпилка от волво. Пиши после как си се справил. Приятна вечер от мен.
\\// (())  ||_  \\//  (()) S60 D5 185+к.с. М66.

#7
Май май наистина сглобката е на шлици, което доста улеснява смяната.
\\// (())  ||_  \\//  (()) S60 D5 185+к.с. М66.

#8
Да всъшност сега загледах снимката внимателно. Ако наистина е на шлици, ще е много по- добре и лесна за махане!
Добре сте забелязали, благодаря отново. Като си купя шпилката ще стане ясно, но поне имам някаква идея, какво да очаквам.
Ще пиша как е минало, пък и някоя снимка може да щракна.

Поздрави
Volvo For life!

#9
Колеги, аз съм сменял на нашето С40 2004 г. - болт с кръгла глава и шлици - цена в МП 4 лв. Директно на място без разглобяване/Имаше стара тема/
Избива се лесно с чук - набива се по същия начин но е необходим "дорник" т.е. някакво удължение. Трудно е да удариш директно - пречи маншона на полуоската и може да пострада. Успех. /Възможно е използването и на стяга с парче тръба през която да премине болта/

#10
Отговора е само един - шпилка с шлици !
Набива се и се избива най-добре и най-правилно на преса. За целта главината трябва да е свалена. Лесно е защото се закрепва за шенкела с няколко болта .
Ако нямаш добре обурудван гараж с инструменти,скоби и прочие приспособления НЕ препоръчвам изобщо да се занимаваш сам . Иди на сервиз и то добър , за да няма допълнителни главоболия.
Когато този проблем го оправиш задължително е да знаеш , че при всякакво подвеждане на гайката за колелото , тя трябва да се върти леко по резбата , а след това да се затегне на необходимото усилие с динамометричен ключ.
Дерзай....
Volvo 940 Estate 1994 D24TIC 122hp



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)