Posts: 187
Threads: 11
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2007
Reputation:
0
Здравейте, колеги.
Преди няколко месеца смених свещи и кабели (закупени от МП). Колата вървеше перфектно, от смяната съм изминал около 2 500 км. Проблема се появи изведнъж, не е имало прекъсване, нестабилни обороти и др. Преди няколко дни (колата беше нормално загряла) след престой около 15 минути се наложи да се прибирам на 3 цилиндъра. По порцелановата част на свещта на 3-ти цилиндър забелязах кафеникаво петно и реших, че е избила. Сложих нови свещи - BERU. Колата си заработи нормално. Навъртях около 20 км градско. Днес пътувах извън града около 50 км. Спирах да зареждам - колата си палеше и вървеше. Прибрах се, разтоварвах багаж и след 15 мин. тръгнах да прибирам колата в гаража - пак я прибрах на 3 цилиндъра. По всички свещи имаше нагар, който отстраних с парцал с леко забърсване. След почистването колата пак запали и работи нормално.
Ще я карам на диагностика, разбира се, но най-рано следващата събота.
Сблъсквал ли се е някой с подобни симптоми? Подозирам бобина, но...
Колата е с ГИ "Фобос". Зареждам от OMW, по-рядко от Лукойл
Ако си разменим по една вещ, всеки от нас ще си остане с една, но ако си разменим по една идея, всеки ще има по две.
V40, 1,8 115 кс, 1998 г , ГИ "Фобос"
Posts: 773
Threads: 34
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2011
Reputation:
1
Върни си страите (нови) свещи и си карай с тях като набедената свещ сложи на друг цилиндър и следи какво ще се случи.
V40 B4204S '97
Posts: 187
Threads: 11
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2007
Reputation:
0
Този тест го направих. "Заподозряната" свещ беше на 3-ти. Почистих всички свещи и я сложих на 4-ти. Колата заработи нормално (ползвах я само в града). И пак същата история - загряла кола, спирам за около 30 мин, паля и се прибирам на 3 цилиндъра. Веднага проверих свещите - всички бяха горещи, а тази от 4-ти - осезаемо по-хладна. Пак ги почистих, но този път това не помогна и реших, че свещта е тотално избила. Затова купих нови свещи и с тях същата история. Не мисля повече да правя експерименти да форсирам колата с неработещ цилиндър и да проверявам коя свещ не се е нагряла дотатъчно, следователно не работи и последващи подозрения. Проблема е, че не мога да хвана някаква логика. Надявам се на диагностиката.
Ако си разменим по една вещ, всеки от нас ще си остане с една, но ако си разменим по една идея, всеки ще има по две.
V40, 1,8 115 кс, 1998 г , ГИ "Фобос"
Posts: 57
Threads: 14
Thanks Received: 1 in 1 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2008
Reputation:
0
ако ти е бобина без диагностика ще разбереш само ако спре тотално да ти работи, т.е. ти откажат 2 от цилиндрите, поне аз така вече смених и двете оригинални бобини (Sagem) от 97-ма година с такива от МП, марка Валео...
Posts: 187
Threads: 11
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2007
Reputation:
0
ned2007 Wrote:ако ти е бобина без диагностика ще разбереш само ако спре тотално да ти работи, т.е. ти откажат 2 от цилиндрите, поне аз така вече смених и двете оригинални бобини (Sagem) от 97-ма година с такива от МП, марка Валео... Точно така излезе. Бобината за 2/3 цилиндри. Интересното е, че или работи перфектно (дори и диагностиката не хвана нищо) или тотален отказ. В крайна сметка карах колата докато се появи отново проблема и започнах да откачам един по един кабелите. Днес сложих нова бобина, дано да е само това.
Ако си разменим по една вещ, всеки от нас ще си остане с една, но ако си разменим по една идея, всеки ще има по две.
V40, 1,8 115 кс, 1998 г , ГИ "Фобос"
Posts: 2,086
Threads: 29
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2007
Reputation:
3
Горд собственик на: 1996 V40 2.0, 140 hp
Поне 2-3 човека с който съм говорил, както и аз самия сме сменяли и втората бобина в рамките на няколко месеца след първата. Имай го в предвид. Даже имам спомен, че някой ми беше обяснявал, че е хубаво да се сменят и двете, понеже с времето се изменяли характеристиките им и след смяната на едната вече били твърде различни, което не било благоприятно за двигателя.
Posts: 187
Threads: 11
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2007
Reputation:
0
Cavalera Wrote:Поне 2-3 човека с който съм говорил, както и аз самия сме сменяли и втората бобина в рамките на няколко месеца след първата. Имай го в предвид. Даже имам спомен, че някой ми беше обяснявал, че е хубаво да се сменят и двете, понеже с времето се изменяли характеристиките им и след смяната на едната вече били твърде различни, което не било благоприятно за двигателя. Благодаря за съвета. Мисля да я закарам пак на диагностика след няколко дена. Нагара по свещите, който описах, е характерен за преобогатена смес и затова се съмнявах първоначално за дефектна свещ, ламбда-сензор и т. н.
Ако си разменим по една вещ, всеки от нас ще си остане с една, но ако си разменим по една идея, всеки ще има по две.
V40, 1,8 115 кс, 1998 г , ГИ "Фобос"
Posts: 10
Threads: 0
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2012
Reputation:
0
Най-вероятно проблемът ти е бил в бобината.Но както казва и колегата Cavalera,сега е добре да смениш и другата,за да стане искрата във всичките цилиндри еднаква.В момента ефекта е нещо като да караш с различни свещи.
|