The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Скърцане при навиване на волана и по неравности отдясно

#1
Здравейте колеги. Появи се и друг проблем.
Колата ми е Volvo S40, 97, 2.0., B4204S
От вчера имам странен шум отдясно, по-точно скърцане, появи се изведнъж по време на каране. Като разклатя с ръце понякога предния десен калник и скърца, по дупки като минава също, т.е. почти на всеки 5-6 секунди в града, първоначално си мислех че е тампон на амортисьора, досега не съм правил предницата и не ги разбирам.
Преди малко забелязах, че и на място като стой неподвижно при запален двигател и при навиване на волана в двете посоки пак го има това скърцане. Няма луфт, нито тропане (вибрации) по волана по време на каране.
Напоследък ми се случва и да е тежък волана понякога като завивам, но само първите 1-2 мин. докато е студена колата, но не винаги го прави, чак се налага да карам с две ръце, а по принцип карам с лявата само.
Кормилна рейка ли е с накрайници, каре на волана или иска смазване нещо кормилния прът (не ги разбирам особено)?
казанчето за маслото на хидравликата е нормално напълнено...
и опасно ли е да карам така още известно време преди да я карам на майстор или веднага в бокса, макар, че вече над 10 км градско съм и навъртял така
Благодаря предварително!!!
Reply

#2
Въпроса какъв е всъщност?Кое скърца, защо затяга волана или дали да ходиш в сервиз?
V40 B4204S '97
Reply

#3
кое скърца и иска ли незабавна смяна (ремонт). Дори при леко завъртане на волана наляво-надясно го има това скърцане (не е тропане, а нещо като звук от скърцане на гумено уплътнение)
Reply

#4
Еми може да е шарнир, да е тампона на макферсона, накрайник...един Бог знае без да се прегледа колата и всичко ще е просто гадаене.
Не ти е проблем скърцането, щом скърца значи е там и не е паднало :lol:
Притеснението е затягането на волана, хидравликата е много мощна и щом се е достигнало до там да пресягаш с втора ръка не е добре нещо.Е може и да има съвпадение от скърцане и преплъзване на ремък но пак е гадаене.
Кола с проблем по спирачки или управление не се кара или бавничко и внимателно колкото да се докопаш до сервиз.Приказки от вида на "Е то ся баш няма да стане" обикновено са последвани от "Добре че като стана нямаше никой насреща".
V40 B4204S '97
Reply

#5
Подобно скърцане имах от биелетките и както се досещаш нищо опасно, но ще трябва наистина я вкараш на канал и да разбереш точно от какво е при теб, защото има и други вероятни причини, както ти е писал колегата Karlsson
Reply

#6
мерси Karlsson Smile и аз знам, че е сериозно и ще я закарам на сервиз да я погледнат.
А утре или в Неделя ще и сваля вакуумните маркучи, МПХ и картерната вентилация, за да се опитам сам да премахна проблема с играенето на оборотите на място и бозата по щеката с маслото.
Благодаря и на Trol
Reply

#7
Има вероятност да е демпферна шайба. Минах през такъв проблем и като се замисля преди да се скапе съвсем издаваше на студено леки скърцания. На финала като минах през локва и гумата започна да приплъзва, което доведе до загуба на хидравлика на волана, но освен това ми светна лампата за зареждане на акумулатора. Загледай се дали и на теб не ти примигва и ако е така- ето ти още едно предположение.
VOLVO V40,1.9TDI 97г.
Reply

#8
ned2007 Wrote:мерси Karlsson Smile и аз знам, че е сериозно и ще я закарам на сервиз да я погледнат.
А утре или в Неделя ще и сваля вакуумните маркучи, МПХ и картерната вентилация, за да се опитам сам да премахна проблема с играенето на оборотите на място и бозата по щеката с маслото.
Благодаря и на Trol
Това "утре или в Неделя", го змаени с "утре И в неделя", ако ще сваляш и картерната вентилация :mrgreen: За скърцането на калника, може нещо да се е разместило... нормално е, ако си подпрял някъде бронята, на мен ми скърца левия мигач защото е опрял бронята. Затягането на волана може да е от тампоните на макферсъна, а по-лошият вариант е от външни карета. А пък на теория, геврека трябва да се върти с 2 ръце Wink
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=27919]
Volvo V40 2.0 1998
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)