Posts: 936
Threads: 16
Thanks Received:
0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2009
Reputation:
0
Да, аз подобно нещо мога да споделя от първо лице, единствено число. Първата ми кола беше така. С максимална скорост около 160 км/ч, но дърпаше много здраво. Колко Търновски BMW-та съм изял с поленцето...
Но да си кажа право Volvo-то по си ме кефи. Забелязал съм, че при мен 1-ва, 2-ра и 3-та са силно казано по къси. До 3-та или обърнато в скорост 120-130 км/ч си наема доста добре за конете под капака. Сравнявал съм го с доста коли, всички над 100 коня и досега не ме е излагало. Но при следващите две предавки работата отива на "зле". Всъщност зле само от една гледна точка. Точно този тип скоростна кутия (..къси 1-ва, 2-ра и 3-та, но с по дълги 4-та и 5-та) ме научи да ръчкам постоянно предавките и да прескачам такава. Като дори понякога прескачам и с по две. Например карайки по второстепенен път на пета с 90 км/ч, настигайки колона си свалям директно 3-та и изпреварвам. След това си връщам директно пета и продължавам да карам икономично поддържайки 90 км/ч, например. Същото може да се прави и в колона карайки с 60-70 км/ч на пета. Тогава ако ситуацията го налага се сваля директно втора и изпреварваш. Карайки пък по магистрала изпъкват плюсовете на по дългите такива 4-та и 5-та. В моя случай 4-тата може да се използва до към 180 км/ч, като до тия километри си ускорява доста сносно за характеристиките на мотора ми. А 5-та ме е смайвала. Влизайки в отбивка за селце с 50 км/ч съм продължавал пак на 5-та ускорявайки без да се мъчи мотора, с плавно натискане на педала.
И да, като цяло такъв тип скоростна кутия ми допада повече на мен, като шофьор.