The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
скоростна кутия

#1
Здравейте имам едно питане за скоростна кутия на моето волво .Моита започна да вие и е смених с друга от рено, но колата стана по тромава и бавна, но за Батак в дефилето на нагорното полудя. На какво се дължи - на равното не върви както беше с старата кутия, в балкана върви като ламя Wink
Reply

#2
Принципно голям фактор в това колко върви един автомобил е самата скоростна кутия. Скоростните кутии си имат предавателни числа, като по специално самите предавки. От там идва и разликата при еднакви автомобили но с две различни кутии. Като цяло можем да ги разделим на "бавни" и "бързи" ... Като в първия случай ще имаме усещането, че предавката бавно се "пълни", но пък за сметка на това ще се увеличи максималната скорост на всяка една по бавна предавка. В другия случай ще имаме усещането, че оборотомера е полудял. Вкарвайки предавка момента до следващата е много по кратък отколкото в първия случай. Като в този случай можем да останем заблудени, че караме по мощен автомобил от преди. Минуса тук е, че рязко намалява максималната скорост. А при теб защо се получават точно по този начин нещата, малко не мога да си го обясня. Най добре сравни характеристиките на старата и новата кутия(..предавателните числа). Но като цяло съм на мнение, че "новата" ти кутия е с по дълги скорости. Затова по равното ти се струва тромава. А като тръгнеш да катериш сигурно я държиш на оборот и оставаш с впечатление, че едва ли не се е отпушила.
Reply

#3
Точно обратното.
Предавките са по-къси.
460 1.8 моно 1994 година с газ и на всичкото отгоре и върви
850 2.5 бензин газ
Reply

#4
Добре де, ако сме с къси предавки, защо ще ни се струва, че колата е тромава по равното ? Аз съм карал кола (..преди и след смяна на скоростната кутия) със сменени по къси скорости и усещането е, че се "реже" по добре (..ускорява по бързо). Но както казах в повечето случай и убягва максималната скорост.
Reply

#5
Сега се сещам и за още един вариант. Възможно е "новата" кутия да е с по големи разлики в предавателните числа между предавките. Имам в предвид, че скоростната кутия която е монтирана в момента може да е с по дълги 4-та и 5-та, а първа, втора и трета да са по къси от преди. Като в този случай ще се забелязва уморяване на двигателя непосредствено след като сложим 4-та. Затова може би катерейки в балкана сред завой (..аз обикновено ползвам втора/трета) имаме усещането за повече мощ. Но когато излезем на второстепенен път или магистрала (..обикновено ползваме четвърта/пета) забелязваме тромавост, но пък за сметка на това при опит ще установим че максималната скорост която можем да развием се е повишила. Такъв тип скоростна кутия на мен лично ми допада. Не съм сравнявал по каталози каква е на моя моноинжекцион, но карайки го съм останал с впечатление, че е една идея от тип.
Reply

#6
По каталог предавателните числа на скоростите са еднакви за
всички 4-ки.Разликата е в диференциала.
http://v4x.narod.ru/p046-0.htm
460 1.8 моно 1994 година с газ и на всичкото отгоре и върви
850 2.5 бензин газ
Reply

#7
Ок, мерси.

Сега чакаме колегата да даде info за "новата" си кутия. Тогава ще сравним и ще стане ясно от къде идва разликата.
Reply

#8
Аз смених на моята 4-ка скоростната кутия със скорости от Рено Клио 1.4 и колата сега направо полудява до 170-180 км/ч след това иска 6 та скорост Big Grin та мисълта ми е че скоростите са по бавни и колата има много по - бързо ускорение, но за сметка на това не може да развие голяма скорост сега като я карам на 2 ра и като и набия газта и започва да върти като луда а преди не можеше така.
1994 Volvo 460 1.9TD 90hp
1997 Volvo S40 1.9TD 90hp
1998 Volvo S40 1.9TD 90hp
Reply

#9
Да, аз подобно нещо мога да споделя от първо лице, единствено число. Първата ми кола беше така. С максимална скорост около 160 км/ч, но дърпаше много здраво. Колко Търновски BMW-та съм изял с поленцето...

Но да си кажа право Volvo-то по си ме кефи. Забелязал съм, че при мен 1-ва, 2-ра и 3-та са силно казано по къси. До 3-та или обърнато в скорост 120-130 км/ч си наема доста добре за конете под капака. Сравнявал съм го с доста коли, всички над 100 коня и досега не ме е излагало. Но при следващите две предавки работата отива на "зле". Всъщност зле само от една гледна точка. Точно този тип скоростна кутия (..къси 1-ва, 2-ра и 3-та, но с по дълги 4-та и 5-та) ме научи да ръчкам постоянно предавките и да прескачам такава. Като дори понякога прескачам и с по две. Например карайки по второстепенен път на пета с 90 км/ч, настигайки колона си свалям директно 3-та и изпреварвам. След това си връщам директно пета и продължавам да карам икономично поддържайки 90 км/ч, например. Същото може да се прави и в колона карайки с 60-70 км/ч на пета. Тогава ако ситуацията го налага се сваля директно втора и изпреварваш. Карайки пък по магистрала изпъкват плюсовете на по дългите такива 4-та и 5-та. В моя случай 4-тата може да се използва до към 180 км/ч, като до тия километри си ускорява доста сносно за характеристиките на мотора ми. А 5-та ме е смайвала. Влизайки в отбивка за селце с 50 км/ч съм продължавал пак на 5-та ускорявайки без да се мъчи мотора, с плавно натискане на педала.

И да, като цяло такъв тип скоростна кутия ми допада повече на мен, като шофьор.
Reply

#10
здравейте колеги открих разликата в скоросните кути.Аз купих от рено 19 1,8 90кон.сили видимо са еднакви но разликата е в предавателното число и диферинциала е по голям повече зъби е пиньона и короната
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)