gomez Wrote:Благодаря за отговора.
Съвсем скоро карах ауди а4 и шкода октавия автоматици дизел. При плавно натискане на газта и плавно ускоряване те сменят предавките на около 1500 оборота и доста плавно преминават на по-горна предавка. Мойта кола при същото положение сменя на около 2000 оборота, но по странното ми е че не е така плавно, а някакси се замисля и придърпва. Няма разлика при предавките. А ако съм на ръчен режим и аз си ги сменям при ускорение и на около 1500 оборота нещата са плавни.
Мисля си дали не е софтуерно направено така. Не съм карал волво автоматик до сега, камо ли 4x4. Може и да си е нормално. Нямам и грешки.
Алди и Оставия са с DSG кутии, т.е. с два съединителя и там държи 2 предавки едновременно включени, затова е по-плавно и на по-ниски обороти. Нашите са с хидротрансформатор, които кутии са по-старо поколение, по-неефективни, но по-надеждни. Сигурно твоите приятели от ВАГ групата, които карат с DSG кутии си мълчат, че след 50 000 км се кръстят да не роди на пътя някъде, ама това е друга тема :lol:
Нашата (6-степенният Айзин) кутия има едно хубаво и едно лошо нещо - сменя на по-високи обороти (неприятно, не пести гориво и т.н.), а при кикдаун направо влиза в червения сектор, но пък има понижаваща функция на предавките, което е ценно при спускане и хлъзгав участък. Води се адаптивна, но не е много гъвкава. Имал съм БМВ и там наистина може да се каже, че е адаптивна, но за ВОЛВО - не.
При мен на студено е малко мудна и "твърда", докато като загрее става по-плавна. При плавно настискане на газта привключва на около 2000 оборота и там ги държи, все пак началото на силата на този 5-так е някъде там. Иначе усещам как сменя само по оборотомера.
Лично аз направих ЪП-дейт на този софтуеър и смених маслото на 135 000 км. Нямам оплакване и дано да нямам, но по думи на МП - при редовна смяна ще надживее мотора
Като чета как си описал нещата, по-склонен съм да повярвам, че ти работи нормално кутията. Ако беше счупена щеше да пишеш "рита", "бута", "блъска" и т.н.
Не сравнявай никога 2 различни модела коли, особено с различни маси, инженерни решения и т.н.
Дано съм бил полезен.