The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
6-степенен автоматик 2.4 d5 - 185/2006г

#1
Колеги от скоро имам XC70 - d5 - 185 коня със 6 степенна гиъртроник кутия. Не ми харесва как превключва когати съм на директ. Някакси превключва на по-високи обороти. Сравнявам я с ауди и шкода. Не знам как е нормално да превключва. но при плавно ускорение някак си се "замисля", превключва на по-горна предавка и връща обороти. Не е плавно превключването както примерно на ръчен режим и при по-ниски обороти.
Една година преди да купя колата е сменяна кутията. Нямам виене или нещо притеснително.
Регулира ли се смяната на скоростите при по-ниски или по-високи обороти ?

Благодаря.
Reply

#2
Здравей колега,
Не знам до колко разбираш, но ако не разбираш по добре е да кажат колегите къде да отидеш да погледнат колата. Сега на въпроса:
- нормално е като ускори и педала на газта се държи в едно положение да мине на по-висока предавка.
- ти управляваш кутията чрез положението на педала и рязкостта с която го натискаш.
- напиши при какви обороти става 1-2-3.
Ако потегляш и оборотите се качват до 2500 3000 е ок. Ако потеглиш с добре натиснат педал поведението е различно.
- D положението е Drive, а не direct.

Има пичове тука от София които карат автоматици. Виж се с някой и му дай да покара и да каже. Ти си с дизел така че може като поведение да е малко по-различно.
Друго, виж цвета и нивото на маслото. Кутията е нова и трябва всичко да е наред. Според мен просто не си свикнал на автоматици или бъркам?
Поздрави.
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Reply

#3
Благодаря за отговора.
Съвсем скоро карах ауди а4 и шкода октавия автоматици дизел. При плавно натискане на газта и плавно ускоряване те сменят предавките на около 1500 оборота и доста плавно преминават на по-горна предавка. Мойта кола при същото положение сменя на около 2000 оборота, но по странното ми е че не е така плавно, а някакси се замисля и придърпва. Няма разлика при предавките. А ако съм на ръчен режим и аз си ги сменям при ускорение и на около 1500 оборота нещата са плавни.

Мисля си дали не е софтуерно направено така. Не съм карал волво автоматик до сега, камо ли 4x4. Може и да си е нормално. Нямам и грешки.
Reply

#4
Здрасти колега аз имам кола с такава кутия. При мен превключва доста гладко, при по-малко натиснат педал за газта може да смени на 1200 - 1300 оборота. Превключва по-бавно от ваген кутийте с два съединителя. Ако наистина е сложена нова кутия може да не е инсталиран верният софтуер и за това да ти прави проблеми. Ако "новата" кутия е рециклирана - там е проблема, известно е, че ремонта на тази кутия е смяна с нова.
VOLVO XC70 AWD D5 185+
Reply

#5
Хм, интересно. Може и да е софтуерно. Ти си технически грамотен надявам се. Бъди сигурен че:
-колата е загряла и карана поне 30 мин.
-нивото на масло е в нормите.
Не трябва да има колебание при превключване.
Уточнение: превключването на скоростите става при достигане на определена скорост в зависимост от режима зададен на кутията. Ако си на спортен, преминава на висока предавка при по-висока скорост. Оборотите са относителна величина в случая. Волвото е тежко и нещата стоят различно спрямо другите. Карам и ХС70 бензин, но не вярвам да има съществена разлика с твоя дизел, но не съм сигурен.
Къде е сменяна кутията, има ли документи, кутията чисто нова ли е била или втора ръка? Смяната в сервиз на Волво ли е правена? Или направо казано виж състоянието на маслото софтуера ако не правено от Волво може и това да е също. Друго, дали са теглили нещо с колата- ремарке, каравана?
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Reply

#6
Пичове направете си среща и вижте колата. Шо не Smile
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Reply

#7
Колега за тази кутия разправят, че е адаптивна (не знам какво значи това), но няма режим спорт или какъвто и да било. При поставянето на нова кутия се инсталира софтуер на същата, ако това не се направи колата не разпознава кутията и мотора не пали.
VOLVO XC70 AWD D5 185+
Reply

#8
gomez Wrote:Благодаря за отговора.
Съвсем скоро карах ауди а4 и шкода октавия автоматици дизел. При плавно натискане на газта и плавно ускоряване те сменят предавките на около 1500 оборота и доста плавно преминават на по-горна предавка. Мойта кола при същото положение сменя на около 2000 оборота, но по странното ми е че не е така плавно, а някакси се замисля и придърпва. Няма разлика при предавките. А ако съм на ръчен режим и аз си ги сменям при ускорение и на около 1500 оборота нещата са плавни.

Мисля си дали не е софтуерно направено така. Не съм карал волво автоматик до сега, камо ли 4x4. Може и да си е нормално. Нямам и грешки.
Алди и Оставия са с DSG кутии, т.е. с два съединителя и там държи 2 предавки едновременно включени, затова е по-плавно и на по-ниски обороти. Нашите са с хидротрансформатор, които кутии са по-старо поколение, по-неефективни, но по-надеждни. Сигурно твоите приятели от ВАГ групата, които карат с DSG кутии си мълчат, че след 50 000 км се кръстят да не роди на пътя някъде, ама това е друга тема :lol:
Нашата (6-степенният Айзин) кутия има едно хубаво и едно лошо нещо - сменя на по-високи обороти (неприятно, не пести гориво и т.н.), а при кикдаун направо влиза в червения сектор, но пък има понижаваща функция на предавките, което е ценно при спускане и хлъзгав участък. Води се адаптивна, но не е много гъвкава. Имал съм БМВ и там наистина може да се каже, че е адаптивна, но за ВОЛВО - не.
При мен на студено е малко мудна и "твърда", докато като загрее става по-плавна. При плавно настискане на газта привключва на около 2000 оборота и там ги държи, все пак началото на силата на този 5-так е някъде там. Иначе усещам как сменя само по оборотомера.
Лично аз направих ЪП-дейт на този софтуеър и смених маслото на 135 000 км. Нямам оплакване и дано да нямам, но по думи на МП - при редовна смяна ще надживее мотора Smile
Като чета как си описал нещата, по-склонен съм да повярвам, че ти работи нормално кутията. Ако беше счупена щеше да пишеш "рита", "бута", "блъска" и т.н. Smile Не сравнявай никога 2 различни модела коли, особено с различни маси, инженерни решения и т.н.
Дано съм бил полезен.
BG VOLVO Member #00409
Reply

#9
Quote: Колега за тази кутия разправят, че е адаптивна (не знам какво значи това), но няма режим спорт или какъвто и да било. При поставянето на нова кутия се инсталира софтуер на същата, ако това не се направи колата не разпознава кутията и мотора не пали.

Това е съществена разлика вече.
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Reply

#10
Моя грешка пробвах до трета може да превключи на 1600об. след това 1800-2100.
VOLVO XC70 AWD D5 185+
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)