Posts: 117
Threads: 20
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Aug 2012
Reputation:
0
Хм, какво странно съвпадение, и аз преди да взема волвото имах либра с полиуретан. В момента е служебна и се кара безмилостно, и въпреки че полиуретана е монтиран преди 2 години не е мръднал, а за гресирането не споря през 6 месеца се налага, но работя на 15 мин. от сервиза така че за мен не проблем. Що се отнася до фирмата ще погледна за Европа как стоят нещата но цените едва ли ще са много по-ниски
Posts: 117
Threads: 20
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Aug 2012
Reputation:
0
Колеги сега се сетих че майсторите говориха нещо от сорта на това, че тампоните на стабилизиращата щанга лагеруват от външна страна, а не както при повечето автомобили от към щангата и за това били вулканизирани , не че ми е много ясно но предполагам, че е заради това да не се износва щангата или и аз не знам защо, вие какво мислите?!?
Posts: 117
Threads: 20
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Aug 2012
Reputation:
0
Posts: 2,630
Threads: 56
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
electronics Wrote:Хм, какво странно съвпадение, и аз преди да взема волвото имах либра с полиуретан. В момента е служебна и се кара безмилостно, и въпреки че полиуретана е монтиран преди 2 години не е мръднал, а за гресирането не споря през 6 месеца се налага, но работя на 15 мин. от сервиза така че за мен не проблем. Що се отнася до фирмата ще погледна за Европа как стоят нещата но цените едва ли ще са много по-ниски Ти затова си решил така проблема :lol: Шегувам се
Да, ще съм ти много благодарен, ако намериш търговец на тия щанги в Европа. Ясно, че няма да са евтини, те и в САЩ не са, но поне ще се спести доста от мито, ДДС и скъпа доставка
BG VOLVO Member #00409
Posts: 117
Threads: 20
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Aug 2012
Reputation:
0
Изчетох цялата тема и понеже сега вече са ми доста ясни нещата обяснявам. Самата щанга се сваля и след оразмеряване се слагат шайби на които да се подпира тампона, който пък е хванат неподвижно с метално ухо за моста с два болта и не мърда, т.е. получават се две фиксирани точки които работят на натиск една спрямо друга, но тъй като са фиксирани не виждам вариант да се преместят с повече от 1-2 мм една спрямо друга колкото отдава самият тампон, точно това е и идеята на шведите, така че да спрем с подмятанията и да помислим по-реално на нещата 2 шаиби+заваряне 10лв, два тампона с уши 60лв и монтаж в който влиза гресиране 40лв. или общо 110лв. като насреща имаме 1 год гаранция, срещу 400 и ++ лева оригинална нова без гаранция, според вас кое съм избрал, вие как мислите?
Posts: 2,630
Threads: 56
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
electronics Wrote:Изчетох цялата тема и понеже сега вече са ми доста ясни нещата обяснявам. Самата щанга се сваля и след оразмеряване се слагат шайби на които да се подпира тампона, който пък е хванат неподвижно с метално ухо за моста с два болта и не мърда, т.е. получават се две фиксирани точки които работят на натиск една спрямо друга, но тъй като са фиксирани не виждам вариант да се преместят с повече от 1-2 мм една спрямо друга колкото отдава самият тампон, точно това е и идеята на шведите, така че да спрем с подмятанията и да помислим по-реално на нещата 2 шаиби+заваряне 10лв, два тампона с уши 60лв и монтаж в който влиза гресиране 40лв. или общо 110лв. като насреща имаме 1 год гаранция, срещу 400 и ++ лева оригинална нова без гаранция, според вас кое съм избрал, вие как мислите? Колега, дай да измислим нещо за предната щанга?
Това с шайбите мисля да го направя, дори от 10-те лв. ще остане за бира
Интересуваме дали има за предната щанга тампони, защото с колегата Carburetor имаме една за рециклиране и мисля да експериментираме
За гресирането руснаците вече отдавна са намерили решение - гресьорки
А за греста - ползва се синтетична или по-точно силиконова. Оказва се, че голяма част от морската грес е на минерална основа с добавки, за да не се отмива и затова не е подходяща за дълъг период. Тъй като доста изчетох преди време за тази полиуретанова грес, се оказа, че е силиконова. С такава съм смазвал задните гумени тампони на 147-цата и спряха да скърцат въобще. Дори е хубаво, че не влияе на гумата, т.к. е на друга основа
Така че ако намерим решение за тампоните - рециклажът ще е около 100-150 лв., но става вечно.
Иначе има едни поляци, които продават гумени тампони, което пак е решение.
BG VOLVO Member #00409
Posts: 117
Threads: 20
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Aug 2012
Reputation:
0
Dodo 155 Wrote:Това с шайбите мисля да го направя, дори от 10-те лв. ще остане за бира
Интересуваме дали има за предната щанга тампони, защото с колегата Carburetor имаме една за рециклиране и мисля да експериментираме
За гресирането руснаците вече отдавна са намерили решение - гресьорки
А за греста - ползва се синтетична или по-точно силиконова. Оказва се, че голяма част от морската грес е на минерална основа с добавки, за да не се отмива и затова не е подходяща за дълъг период. Тъй като доста изчетох преди време за тази полиуретанова грес, се оказа, че е силиконова. С такава съм смазвал задните гумени тампони на 147-цата и спряха да скърцат въобще. Дори е хубаво, че не влияе на гумата, т.к. е на друга основа
Така че ако намерим решение за тампоните - рециклажът ще е около 100-150 лв., но става вечно.
Иначе има едни поляци, които продават гумени тампони, което пак е решение.
Това вече е сериозна приказка и ще се опитам да помогна, въпреки че от целия сайт лъха всеобщ консерватизъм, ентусиазмът ми е голям, идеята ми е да си преведа колата в много добро състояние, но като не налея в нея торба пари тъй като според мен се обезмисля закупуването на кола втора употреба. Повечето неща които съм направил по колата си ги правя с мерак и разум и го правя защото ми доставя удоволствие да виждам положителните резултати от труда си, опитвам се и да ги споделям с цел да бъда полезен на колегите от форума който ако нямат нищо против да бъдат полезни и на мен като обменят и своят опит и моля винаги съм отворен за съвети като се надявам на сериозно отношение, въпреки че съвсем не се приемам съвсем насериозно и нямам намерение да се изтъквам или да се доказвам на когото и да е било. Казвам това за да подчертая според мен основната идея на форума- обединени от една марка много фенове и надявам се и приятели
Сега на въпроса. Ще помоля въросните хора с полиуретана да ми направят тампони и да ми рециклират предната щанга въпреки, че все още не й е дошло времето, ще ги тествам как се държат, което е поне 1000км и ако всичко е нормално обещавам да пусна снимки на самите тампони и начина на монтажа , като в последствие се надявам да ги добавят и като предлаган артикул в сайта им, за да може повече хора да се възпозват от тях . Казвам помоля защото изработката на самите тампони се предшества от изработката на матрица за тях,което е доста трудоемко и ако ги изработват само за мен е кофти. Да поясня че максимата приятел в нужда се познава не ми е водеща. Освен това според ме проблем ще е и мотивацията им която предполагам ще е право пропорционална на старанието което ще вложат в изработката и монтажа. Все пак се надявам да нямам проблеми и че ако повече хора оценят това което евентуално може да им се предложи ще мотивира не само производство на по-прецизно изработени компоненти т.н. "къстъм мейд" за нашите автомобили , но също така ще увеличи и списъка на предлаганите видове не само нови но и рециклирани елементи от окачването на автомобилите с марка волво, който да можем да ползваме на прилични цени с 1 година гаранция. Поздрави!
Posts: 2,630
Threads: 56
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
electronics Wrote:Dodo 155 Wrote:Това с шайбите мисля да го направя, дори от 10-те лв. ще остане за бира
Интересуваме дали има за предната щанга тампони, защото с колегата Carburetor имаме една за рециклиране и мисля да експериментираме
За гресирането руснаците вече отдавна са намерили решение - гресьорки
А за греста - ползва се синтетична или по-точно силиконова. Оказва се, че голяма част от морската грес е на минерална основа с добавки, за да не се отмива и затова не е подходяща за дълъг период. Тъй като доста изчетох преди време за тази полиуретанова грес, се оказа, че е силиконова. С такава съм смазвал задните гумени тампони на 147-цата и спряха да скърцат въобще. Дори е хубаво, че не влияе на гумата, т.к. е на друга основа
Така че ако намерим решение за тампоните - рециклажът ще е около 100-150 лв., но става вечно.
Иначе има едни поляци, които продават гумени тампони, което пак е решение.
Това вече е сериозна приказка и ще се опитам да помогна, въпреки че от целия сайт лъха всеобщ консерватизъм, ентусиазмът ми е голям, идеята ми е да си преведа колата в много добро състояние, но като не налея в нея торба пари тъй като според мен се обезмисля закупуването на кола втора употреба. Повечето неща които съм направил по колата си ги правя с мерак и разум и го правя защото ми доставя удоволствие да виждам положителните резултати от труда си, опитвам се и да ги споделям с цел да бъда полезен на колегите от форума който ако нямат нищо против да бъдат полезни и на мен като обменят и своят опит и моля винаги съм отворен за съвети като се надявам на сериозно отношение, въпреки че съвсем не се приемам съвсем насериозно и нямам намерение да се изтъквам или да се доказвам на когото и да е било. Казвам това за да подчертая според мен основната идея на форума- обединени от една марка много фенове и надявам се и приятели
Сега на въпроса. Ще помоля въросните хора с полиуретана да ми направят тампони и да ми рециклират предната щанга въпреки, че все още не й е дошло времето, ще ги тествам как се държат, което е поне 1000км и ако всичко е нормално обещавам да пусна снимки на самите тампони и начина на монтажа , като в последствие се надявам да ги добавят и като предлаган артикул в сайта им, за да може повече хора да се възпозват от тях . Казвам помоля защото изработката на самите тампони се предшества от изработката на матрица за тях,което е доста трудоемко и ако ги изработват само за мен е кофти. Да поясня че максимата приятел в нужда се познава не ми е водеща. Освен това според ме проблем ще е и мотивацията им която предполагам ще е право пропорционална на старанието което ще вложат в изработката и монтажа. Все пак се надявам да нямам проблеми и че ако повече хора оценят това което евентуално може да им се предложи ще мотивира не само производство на по-прецизно изработени компоненти т.н. "къстъм мейд" за нашите автомобили , но също така ще увеличи и списъка на предлаганите видове не само нови но и рециклирани елементи от окачването на автомобилите с марка волво, който да можем да ползваме на прилични цени с 1 година гаранция. Поздрави! Супер!!!
Само да спомена, че дебелината на щангите при ХС70 и ХС90 най-вероятно се различава.
Утре ще измеря оборотната и моята, за да ти кажа, дали има разлика в годините, т.к. и двете коли са дизел, но преди и след ФЛ.
Ти виж твоята и говори с момчетата за полиуретана.
Аз ще взема поне 2 комплекта, така че може да се опита
Хубаво е да се провери дали С60/С80 не са със същите щанги, все пак са на една платформа.
Тогава определено ще има сериозен интерес!
Другите тампони, които биха се продавали са тези на носачите Там 100% са еднакви, поне доколкото съм виждал. Има доста такива коли в БГ, особено и тук, така че си струва да направят матрица за тях
BG VOLVO Member #00409
|