Posts: 626
Threads: 61
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2012
Reputation:
0
Здравейте колеги, тъй като летните ми 2 гуми са Bridgstone potenza и са runflat, се чудя дал итози път да ги сложа отпред или отзад... Понеже знаете,че са по-твърди и тежки и трошат окачването, а отпред колата май е по уазвима... Дали да не ги сложа отзад, а нормалните brdgestone-ки да си ги сложа отпред? Размерите са ми 225/45/17'. Какво мислите ... :?:
П.П. Някои от вас кара ли със runflat гуми?
Поздрави!
VOLVO S60 D5
VOLVO V70 2.5
Posts: 2,630
Threads: 56
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
In Flames Wrote:Здравейте колеги, тъй като летните ми 2 гуми са Bridgstone potenza и са runflat, се чудя дал итози път да ги сложа отпред или отзад... Понеже знаете,че са по-твърди и тежки и трошат окачването, а отпред колата май е по уазвима... Дали да не ги сложа отзад, а нормалните brdgestone-ки да си ги сложа отпред? Размерите са ми 225/45/17'. Какво мислите ... :?:
П.П. Някои от вас кара ли със runflat гуми?
Поздрави! Защо караш с Run-On-Flat гуми? Имаш ли система да следи налягането?
Ако ги сложиш отзад и спукаш гума, а нямаш TPS, тогава може да стане голяма беля ... ако са отпред, имаш по-голям шанс да ги усетиш и реагираш навреме.
По принцип тези гуми се слагат на спортни коли, бързи SUV-oве или др. подобни, защото нямат резервна гума и се счита, че се движат с висока скорост.
И последно ... много друсат, не бих карал никога, ако не съм принуден, такива гуми.
BG VOLVO Member #00409
Posts: 2,344
Threads: 44
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2011
Reputation:
0
Аз също споделям мнението на ДОДО155, гумите са по- скъпи и нямат никави съществени преимущества освен ако нямаш място за резервна гума. На въпроса ти, където и да ги сложиш все същата работа. Отзад също има какво да се строши ако това ти е най - голямото притеснение и ще друса повече по дупките. Отпред поне ще държад големия тежък двигател, без да го усещат сериозно.
Поздрави
Volvo For life!
Posts: 626
Threads: 61
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2012
Reputation:
0
Здравейте, бях ги взел преди време 2-те употребявани и почти нови на прилична цена. Bridgestone Potenza sa, един от последните 2-3 модела..Ами да ви кажа, защото са от по-новите модели ли или просто са направени както трябва, но да ви кажа във возията разликата е миииинимална...След зимните гуми с една идея повече друса....Но да ви кажа, за мен най-важното е сигурността и стабилността на колата, просто карам със скорости ото около 100- 140 всеки ден извънградско и си е друго да си имам гуми отпред които ако се спукат недай си боже колата ще остане стабилна и дори ще можеш да отидеш до гумаджията със спукана гума. Но сте прави, има минуси, не само плюсове...Но пък сега ще ги покарам да видя как ще бъде положението...
Поздрави
VOLVO S60 D5
VOLVO V70 2.5
Posts: 2,630
Threads: 56
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
In Flames Wrote:Здравейте, бях ги взел преди време 2-те употребявани и почти нови на прилична цена. Bridgestone Potenza sa, един от последните 2-3 модела..Ами да ви кажа, защото са от по-новите модели ли или просто са направени както трябва, но да ви кажа във возията разликата е миииинимална...След зимните гуми с една идея повече друса....Но да ви кажа, за мен най-важното е сигурността и стабилността на колата, просто карам със скорости ото около 100- 140 всеки ден извънградско и си е друго да си имам гуми отпред които ако се спукат недай си боже колата ще остане стабилна и дори ще можеш да отидеш до гумаджията със спукана гума. Но сте прави, има минуси, не само плюсове...Но пък сега ще ги покарам да видя как ще бъде положението...
Поздрави Рънфлатът държи до гумаджията, но с до 50 км/ч (по спомен). Иначе при 140 км/ч ако спукаш и нямаш TPS, който да те предупреди, може след няколко секунди да се разпарчосат и да стане голяма беля. Не случайно производителите на гуми пишат, че Run-On-Flat се монтират само на коли с TPS. Обратното е позволено, т.к. TPS има предупредителни функции, но основната идея на Run-On-Flat е да се спести място за резервна гума Дори е препоръчително да се напомпат с шпрея, ако спаднат, преди да се продължи към гумаджия
Тъй като ги имаш вече сложи ги отзад, по-безопасно е, поне според мен.
BG VOLVO Member #00409
Posts: 626
Threads: 61
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2012
Reputation:
0
Dodo 155 Wrote:In Flames Wrote:Здравейте, бях ги взел преди време 2-те употребявани и почти нови на прилична цена. Bridgestone Potenza sa, един от последните 2-3 модела..Ами да ви кажа, защото са от по-новите модели ли или просто са направени както трябва, но да ви кажа във возията разликата е миииинимална...След зимните гуми с една идея повече друса....Но да ви кажа, за мен най-важното е сигурността и стабилността на колата, просто карам със скорости ото около 100- 140 всеки ден извънградско и си е друго да си имам гуми отпред които ако се спукат недай си боже колата ще остане стабилна и дори ще можеш да отидеш до гумаджията със спукана гума. Но сте прави, има минуси, не само плюсове...Но пък сега ще ги покарам да видя как ще бъде положението...
Поздрави Рънфлатът държи до гумаджията, но с до 50 км/ч (по спомен). Иначе при 140 км/ч ако спукаш и нямаш TPS, който да те предупреди, може след няколко секунди да се разпарчосат и да стане голяма беля. Не случайно производителите на гуми пишат, че Run-On-Flat се монтират само на коли с TPS. Обратното е позволено, т.к. TPS има предупредителни функции, но основната идея на Run-On-Flat е да се спести място за резервна гума Дори е препоръчително да се напомпат с шпрея, ако спаднат, преди да се продължи към гумаджия
Тъй като ги имаш вече сложи ги отзад, по-безопасно е, поне според мен.
Благодаря за полезните съвети колега! Напълно съм съгласен с теб, и всико което си написал е вярно! Иначе аз сегая ги сложих отпред поради факта,че имат доста хубав грайфер в сравнение с другите Bridgestone-ки които са отзад за сега... Забелязах днес,че колата е някак...мноого чувствителна по неравности, смисъл такъв, не говоря за друсане, а за това,че примерно ако има неравнсоти ако не държа здраво волана, като че ли си тръгва по наклоните на пътя (моментално)...Ако има наклон на ляво примерно веднага се онася на там,на дясно същата истоя... започнах да се чудя...Някак си не чувствам управлението така "предвидимо" сега... Чудя се на какво се дължи това, на гумите ли или на това,че просто до сега карах със зимни и разликата е голяма...Ще проверя утре нещата по окачването, налагане на гумите и всичко останало и ще пиша.
Поздрави
VOLVO S60 D5
VOLVO V70 2.5
Posts: 5,371
Threads: 151
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Aug 2007
Reputation:
2
С Bridgestone Potenza,карахме на писта Калояново и останахме много доволни.Сега ги ползвам и за ежедневно каране и почти няма разлика във возията.Също така,преди 2 седмици минах през ужасна дупка на 50 км от Варна и се прибрах без донапомпване,но джантата бе дала фира.Едната спица бе спукана.
А дупката си бе съвсем истинска и оригинално Българска....Има няма 15 санта дълбочина. :mrgreen:
Нека говорят,а ние ще правим каквото трябва и каквото е редно.
Шампион за сезон 2011-2012 с Volvo S60 D5- Шампионат по издръжливост на пилоти и автомибили
Шампион към БФАС 2014 с Volvo 480 ES - Шампионат по издръжливост на пилоти и автомобили
Posts: 626
Threads: 61
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2012
Reputation:
0
Kangalov Wrote:С Bridgestone Potenza,карахме на писта Калояново и останахме много доволни.Сега ги ползвам и за ежедневно каране и почти няма разлика във возията.Също така,преди 2 седмици минах през ужасна дупка на 50 км от Варна и се прибрах без донапомпване,но джантата бе дала фира.Едната спица бе спукана.
А дупката си бе съвсем истинска и оригинално Българска....Има няма 15 санта дълбочина. :mrgreen:
[ATTACHMENT NOT FOUND]
Ауууу..... Егати, дупката си е съвсем българска наистина... :mrgreen:
Иначе и аз съм доволен сега... мислих,че ще има голяма разлика но не е така.. явно са добре направени ...
Ще видя занапред как ще бъде... Забелязях,че дори сега в студовете имат голямо сцепление, при положение,че са летни... не един път ми се наложи да правя emergency brake и се псрпавяха перфектно...дори не се налагаше да ми се включи ABS-а...
Поздрави!
VOLVO S60 D5
VOLVO V70 2.5
Posts: 546
Threads: 110
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2010
Reputation:
0
имах такива на предната т4ка гидиър зимни. Невероятен шум генерираха. Стабилно недозавиване, все пак бяха зимни. Возията беше ужасна и успях да почупя доста неща по окачването. Плюса е, че са вечни, няма ями, няма трапове.. Има и видеота в ютуб, където дупчат рънфлет и тестват колата на писта с до 140км...ефекта е поразителен-леко недозавиване на бмв-то дори на висока скорост в завой.
Posts: 1,353
Threads: 63
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2013
Reputation:
5
Горд собственик на: Mazda CX5 - ex XC90
Карам с такива 19-ки вече 5 месеца, доволен съм. Но нямам база за сравнение, сега като си купя зимни (17-ки) ще пиша какъв е резултата.
ex XC90
|