The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Какво масло да ползвам за Volvo V70 2.4 99г. Бензин (B5244S)

#11
joro74 Wrote:Разликата е в ACEA спецификацията. 5/40 е по добре, но не трябва да е над ACEA A3/В3, ACEA C3 пък съвсем не е добре.
Благодаря за изчерпателния отговор Жоро Wink)
VOLVO V70 2.4 140hp 20V 99г. B5244S
Reply

#12
bugiman Wrote:
bg_tiger1978 Wrote:5/40 Wink
5/40 синтетика или полусинтетика? И между другото има ли документация за Волво относно масла, филтри и т.н. Предишния ми автомобил беше Опел Вектра и бях изтеглил такъв manual, но ако някой разполага за волво бих го помолил да го сподели Wink)


<!-- m --><a class="postlink" href="http://new.volvocars.com/ownersdocs/2002/2002_s60/02s60_13.htm">http://new.volvocars.com/ownersdocs/200 ... s60_13.htm</a><!-- m --> Wink
Reply

#13
Аз карам само с това поръчах го от тук <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.rexol.bg/index.php?route=product/product&path=175_177&product_id=270">http://www.rexol.bg/index.php?route=pro ... uct_id=270</a><!-- m --> и съм много доволен
Reply

#14
Аз моята си я карам с 0w30. Двигателят ми е на около 70000км. Сложих едно белгийско - Unil. Взех го с някаква отстъпка 7л. за 130 лева(иначе излизаше към 180). Като че ли колата ми е малко по-шумна сравнено с предишното масло, което ми бяха сипали в МФ. И аз се чудя дали да не мина към 5w40?
Reply

#15
Колега извинявай, че ще ползвам темата ти но мисля не само аз ще съм заинтересован от типа масло за колата ми.
Понеже тези дни трябва да го сменя съм се спрял на това http://www.motorni-masla.net/index.php?m...cts_id=445 10w60 който ме познава ще се досети защо искам 60... но пък се чудя дали няма да дойде малко гъсто за турбината това 10 ? другият вариант е 5w50 ? http://www.motorni-masla.net/index.php?m...ts_id=3775

Не е задължително да е Мобил просто на него се спрях като ми се иска да пробвам първият вариант. Допитвам се към вас за да ми дадете по компетентно мнение.
Сега съм с 5w40 което на магистрала с постоянно каране около 250 км с постоянна скорост около 180-220 Smile започна да го гори което ме води на мисълта, че това масло е вече леко "изпържено" а е само на 5к км. Smile
Четеш на някой коментарите, гледаш му профила и си викаш..."Тоя... няма начин щъркела да не го е изпускал".
Reply

#16
Това 10/60 го дават за много дърти коли и си е доста гъсто <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.mobil.com/UK-English-LCW/carengineoils_products_mobil-1-extended-life-10w60.aspx#">http://www.mobil.com/UK-English-LCW/car ... 0w60.aspx#</a><!-- m --> . Зимата ще е проблем защото на 40 градуса е 2 пъти по гъсто от маслото което е предписано за тази кола.

5/50 го дават за нормално ползване и по близо до маслата за нормално ползване. <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.mobil.com/Germany-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLMOMobil_1_Peak_Life_5W-50.aspx">http://www.mobil.com/Germany-English/Lu ... 5W-50.aspx</a><!-- m --> . Гъстота на 40 градуса е близо до гъстотата на 15/40 при 40 градуса.

И 2те масла използват еднакви базови масла, разликата е в присадките като в 10/60 е наблегнато на възстановяване на гумените уплътнения и почистване от нагар.
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Reply

#17
Vin_Diesel_9_0 Wrote:Колега извинявай, че ще ползвам темата ти но мисля не само аз ще съм заинтересован от типа масло за колата ми.
Понеже тези дни трябва да го сменя съм се спрял на това http://www.motorni-masla.net/index.php?m...cts_id=445 10w60 който ме познава ще се досети защо искам 60... но пък се чудя дали няма да дойде малко гъсто за турбината това 10 ? другият вариант е 5w50 ? http://www.motorni-masla.net/index.php?m...ts_id=3775

Не е задължително да е Мобил просто на него се спрях като ми се иска да пробвам първият вариант. Допитвам се към вас за да ми дадете по компетентно мнение.
Сега съм с 5w40 което на магистрала с постоянно каране около 250 км с постоянна скорост около 180-220 Smile започна да го гори което ме води на мисълта, че това масло е вече леко "изпържено" а е само на 5к км. Smile
Конкретно на въпроса:
Съседа си кара 80-ката (T5-ца, 99г.) с 10W60. Друго не помня да е сипвал откакто я има (5 години вече), така че едва ли има проблем ;-)
Мотора му мърка като котенце...и зима, и лете. Друг е въпроса колко е "нормално" това масло за този мотор. Но не знам целите ти. Както и да е...
Относно 10W60 (и по-точно на Игол), имам лични наблюдения там. Няма равно, много е добро. Имам 2-ма братчеда (ако има съфорумци от Симеоново, сигурно знаят за кои говоря), които карат бая тунинговани аудита. Само това масло им издържа на напъна около 5000 км, другите се предават на половината.
(ex) 2013 - 2017/ Volvo XC70, D5, 2007
(ex) 2016 - 2018/ Audi A4 1.8T Quattro, 1999
2011 - present/ Volvo S80, 2.0T, 1999
2017 - present/ Audi A8 4.2 Quattro, 2005
2017 - present/ Mini One, 2017
2020 - present/ Volvo V70 AWD, D5, 2005
Reply

#18
joro74 Wrote:Това 10/60 го дават за много дърти коли и си е доста гъсто <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.mobil.com/UK-English-LCW/carengineoils_products_mobil-1-extended-life-10w60.aspx#">http://www.mobil.com/UK-English-LCW/car ... 0w60.aspx#</a><!-- m --> . Зимата ще е проблем защото на 40 градуса е 2 пъти по гъсто от маслото което е предписано за тази кола.

5/50 го дават за нормално ползване и по близо до маслата за нормално ползване. <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.mobil.com/Germany-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLMOMobil_1_Peak_Life_5W-50.aspx">http://www.mobil.com/Germany-English/Lu ... 5W-50.aspx</a><!-- m --> . Гъстота на 40 градуса е близо до гъстотата на 15/40 при 40 градуса.

И 2те масла използват еднакви базови масла, разликата е в присадките като в 10/60 е наблегнато на възстановяване на гумените уплътнения и почистване от нагар.
Само да ти спомена, че 10w60 или 5w50 или 0w60 се водят състезателни масла и последните 2 варианти са естерни в 80% от случаите. Доста са скъпи, поне колкото А5 в МП, но за ежедневна употреба е безмислено да се дават толкова пари ... ако стъпваш по писта или "заваряваш" десният педал на магистралата, определено ще има повече смисъл Wink
От друга страна те се сменят по-често поради приложението им, което ги прави още по-скъпи за употреба.
И последно - ако е качествено маслото, дори и по-гъсто, е много по-добре от препоръчан вискозитет, но със съмнителен произход ... голяма част от маслата са тип "рециклирани" - почистени и с добавки, все пак трябва да се позлват ресурсите максимално Smile Състезателните масла не се рециклират и при тях всичко е 1-ва ръка.
BG VOLVO Member #00409
Reply

#19
Колега моя съвет е 5W40. Личното ми мнение, а и след консултации с доста спецове в областта и изчетена доста литература по темата, че това е най-подходящото масло за двигателите ни, аз сащо имам S 80, T 5, но 2.0 Т с 226 к.с. и след първото масло, което използвах, като купих колата миналата година - Cepsa 10W40 semi-sinthetic, за да видя дали и колко ще го гори, останах доволен от резултата - по-малко от 1 л. на 10000 км, сега ще мина именно на 5W40, само че някаква местна марка тук - Mannöl, не защото не сам доволен от Cepsa - напротив, според мен е прекрасно масло и в бг само такова бих карал, а и в бг вносителите са ми близки, но тук го няма, а не си струва да си го доставям при толкова избор тук от все качествени масла, не като в бг където много внимавам с тези неща, всичко е фалшиво, не знае човек какво купува.
Reply

#20
joro the driver 17 Wrote:Колега моя съвет е 5W40. Личното ми мнение, а и след консултации с доста спецове в областта и изчетена доста литература по темата, че това е най-подходящото масло за двигателите ни, аз сащо имам S 80, T 5, но 2.0 Т с 226 к.с. и след първото масло, което използвах, като купих колата миналата година - Cepsa 10W40 semi-sinthetic, за да видя дали и колко ще го гори, останах доволен от резултата - по-малко от 1 л. на 10000 км, сега ще мина именно на 5W40, само че някаква местна марка тук - Mannöl, не защото не сам доволен от Cepsa - напротив, според мен е прекрасно масло и в бг само такова бих карал, а и в бг вносителите са ми близки, но тук го няма, а не си струва да си го доставям при толкова избор тук от все качествени масла, не като в бг където много внимавам с тези неща, всичко е фалшиво, не знае човек какво купува.
Аз имам преки наблюдения от манолчето и то доста добро... Лики моли се предаде два пъти по-бързо от въпросното манолче а разликата в цената им е голяма. Манолчето го изпържих сега на магистралата и за това искам да го сменя с такова което максималната му температура е по-висока като запазва вискозитета си на смазване.
Манол-а на старото ми комби 2.5 тди се държеше перфектно. За 10.000км не успя да ми пипне повече от 100мл. като се има на предвид, че имах лек теч.
Четеш на някой коментарите, гледаш му профила и си викаш..."Тоя... няма начин щъркела да не го е изпускал".
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)