Posts: 107
Threads: 9
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Oct 2012
Reputation:
0
Здравейте колеги!
Отварям тази теза,тъй като след дългото търсене из форума не успях да намеря синтезирано за обслужването на моята кола,която е Волво ХС90, двигател Д5,185 к.с.,автоматик,2007г.Та мисълта ми беше-тъй като вече минах 100 хлд.км мисля да сменя маслото на скоростната кутия,а и без това ми предстои смяна на двигателното масло и филтрите.От форума и разговори с представители на МП разбрах,че диферициалното масло не се сменяло,понеже дори нямало пробка за неговата смяна-не знам дали това е така или просто ме заблуждават от МП.
Но най-голямото ми учудване беше когато говорих с техен представител и питах за смяна на горивен,маслен,въздушен и филтър на климатик+двигателно масло+масло за скоростна кутия+диагностика, а цената на всичко това+труда е малко над 1000 лева.Ужас!!!
Но мисълта ми беше по-скоро друга-трябва ли още нещо да следя като обслужване вече след тези км и какво точно да е то.
Posts: 2,630
Threads: 56
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
mirko72 Wrote:Здравейте колеги!
Отварям тази теза,тъй като след дългото търсене из форума не успях да намеря синтезирано за обслужването на моята кола,която е Волво ХС90, двигател Д5,185 к.с.,автоматик,2007г.Та мисълта ми беше-тъй като вече минах 100 хлд.км мисля да сменя маслото на скоростната кутия,а и без това ми предстои смяна на двигателното масло и филтрите.От форума и разговори с представители на МП разбрах,че диферициалното масло не се сменяло,понеже дори нямало пробка за неговата смяна-не знам дали това е така или просто ме заблуждават от МП.
Но най-голямото ми учудване беше когато говорих с техен представител и питах за смяна на горивен,маслен,въздушен и филтър на климатик+двигателно масло+масло за скоростна кутия+диагностика, а цената на всичко това+труда е малко над 1000 лева.Ужас!!!
Но мисълта ми беше по-скоро друга-трябва ли още нещо да следя като обслужване вече след тези км и какво точно да е то. Колега, теми има доста ... специално за двигателите D5, които се различават малко през годините
Но, с няколко думи:
1. Скорости - добре ще направиш да го смениш, но може още 20-30 000 км да издържи, поне, ако не я зазорваш много по магистралите, не теглиш ремаркета и не я позлваш за off-road.
2. Диференциали - да, по инструкция в МП го сменят само при теч или шум, но може да комбинираш смяната на маслото в дифовете с това на ск. кутия - около 500 лв. с труда, общо за скорости и дифове.
3. Техническо обслужване (така му викам аз на ДВГ масло + филтри) - прави се през 15 000 км, но аз лично го сменям всяка година, дори да не е направила 15 000 км. Филтрите и маслото в МП са доста скъпи, което е разбираемо - официален сервиз. Особено цената на активния филтър за купето - около 130 лв. hock: Този за маслото е на прилична цена, както и въздушният. Цената на маслото е около 40 лв./л. и ти трябват 6 литра (по книжка картерът е повече, но толкова ми изписаха, поне при мен). Аз лично имам особено мнение за тяхното масло (А5/В5 - има тема в този раздел точно за това), не, защото е лошо, и при последната смяна сложих Статойл С3 - около 170 лв. 8л., като 2л. ще отидат при следващата смяна. Идеята ми не е в цената, а в спецификацията на маслата - А5/В5 са масла за по-ниски вредни емисии и имат по-ниска срезливост, докато другите "уж" били по-неокологични, но с по-висока срезливост.
Но това е мое мнение и не го натрапвам на никой!
Така че 1000+ лв. за пълното обслужване - скорости, дифове и техническото, не е чак толкова скъпо за МП ... все пак това е ХС90, а не Астра
BG VOLVO Member #00409
Posts: 107
Threads: 9
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Oct 2012
Reputation:
0
Dodo 155 Wrote:mirko72 Wrote:Здравейте колеги!
Отварям тази теза,тъй като след дългото търсене из форума не успях да намеря синтезирано за обслужването на моята кола,която е Волво ХС90, двигател Д5,185 к.с.,автоматик,2007г.Та мисълта ми беше-тъй като вече минах 100 хлд.км мисля да сменя маслото на скоростната кутия,а и без това ми предстои смяна на двигателното масло и филтрите.От форума и разговори с представители на МП разбрах,че диферициалното масло не се сменяло,понеже дори нямало пробка за неговата смяна-не знам дали това е така или просто ме заблуждават от МП.
Но най-голямото ми учудване беше когато говорих с техен представител и питах за смяна на горивен,маслен,въздушен и филтър на климатик+двигателно масло+масло за скоростна кутия+диагностика, а цената на всичко това+труда е малко над 1000 лева.Ужас!!!
Но мисълта ми беше по-скоро друга-трябва ли още нещо да следя като обслужване вече след тези км и какво точно да е то. Колега, теми има доста ... специално за двигателите D5, които се различават малко през годините
Но, с няколко думи:
1. Скорости - добре ще направиш да го смениш, но може още 20-30 000 км да издържи, поне, ако не я зазорваш много по магистралите, не теглиш ремаркета и не я позлваш за off-road.
2. Диференциали - да, по инструкция в МП го сменят само при теч или шум, но може да комбинираш смяната на маслото в дифовете с това на ск. кутия - около 500 лв. с труда, общо за скорости и дифове.
3. Техническо обслужване (така му викам аз на ДВГ масло + филтри) - прави се през 15 000 км, но аз лично го сменям всяка година, дори да не е направила 15 000 км. Филтрите и маслото в МП са доста скъпи, което е разбираемо - официален сервиз. Особено цената на активния филтър за купето - около 130 лв. hock: Този за маслото е на прилична цена, както и въздушният. Цената на маслото е около 40 лв./л. и ти трябват 6 литра (по книжка картерът е повече, но толкова ми изписаха, поне при мен). Аз лично имам особено мнение за тяхното масло (А5/В5 - има тема в този раздел точно за това), не, защото е лошо, и при последната смяна сложих Статойл С3 - около 170 лв. 8л., като 2л. ще отидат при следващата смяна. Идеята ми не е в цената, а в спецификацията на маслата - А5/В5 са масла за по-ниски вредни емисии и имат по-ниска срезливост, докато другите "уж" били по-неокологични, но с по-висока срезливост.
Но това е мое мнение и не го натрапвам на никой!
Така че 1000+ лв. за пълното обслужване - скорости, дифове и техническото, не е чак толкова скъпо за МП ... все пак това е ХС90, а не Астра Винаги съм ценял мнението ти колега-ето сега също ми помагаш доста!
Абсолютно съм съгласен с теб-наистина това все пак е ХС90,а не астра,но в първия момент леко се стреснах от цифрата,обаче пък после като се замислих,че това е за да удължа живота на колата,която така ми е легнала на сърцето...въобще не се замислих.Разбира се,че ще ги платя тези пари,понеже искам всичко да ми е ОК по колата / падам си малко перфекционисти и искам като правя нещо да го правя както трябва/.
Но от поста ти разбирам,че на този етап Волвото не се нуждае от друго-смяната на ДВГ и скоростна кутия,разбира се и необходимите филтри,което мен ме радва.А иначе колата ми си върви перфектно,моторчето ми мърка,а пък като го изпъна от време на време направо къса наред,много съм доволен честно казано.
Posts: 2,630
Threads: 56
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
mirko72 Wrote:Винаги съм ценял мнението ти колега-ето сега също ми помагаш доста!
Абсолютно съм съгласен с теб-наистина това все пак е ХС90,а не астра,но в първия момент леко се стреснах от цифрата,обаче пък после като се замислих,че това е за да удължа живота на колата,която така ми е легнала на сърцето...въобще не се замислих.Разбира се,че ще ги платя тези пари,понеже искам всичко да ми е ОК по колата / падам си малко перфекционисти и искам като правя нещо да го правя както трябва/.
Но от поста ти разбирам,че на този етап Волвото не се нуждае от друго-смяната на ДВГ и скоростна кутия,разбира се и необходимите филтри,което мен ме радва.А иначе колата ми си върви перфектно,моторчето ми мърка,а пък като го изпъна от време на време направо къса наред,много съм доволен честно казано. Благодаря ти за хубавите думи и се радвам, че с нещо съм полезен ... все пак затова е този форум
Доколкото разбрах, караш колата от нова и си стигнал 100 000 км. Ти знаеш как си я употребявал до момента, но съдейки по последния ти пост, надали е била "служебна" :lol:
Моят съвет е да покараш още малко маслото в скоростите и дифовете (щом са сухи), а към 120-130 000 да ги смениш ... или догодина, съдейки и по годишния ти пробег. Аз моите масла ги смених, защото купих колата на 130 000 км, навъртяни за 3 години и малко, което ме наведе на мисълта, че е ползвана главно извънградско и въпреки перфектният й вид, реших да съм сигурен След смяната нямаше никаква разлика като вървеж, шумове, превключване и т.н., но поне знам, че има нови течности в тези скъпи детайли.
Направи си само техническото обслужване, като филтри и масло може да закупиш от колегата McQueen - <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=18932">viewtopic.php?f=12&t=18932</a><!-- l --> , но му звънни по телефона, защото влиза по-рядко.
Не искам да правя излишна реклама, сам ще се убедиш от доволните колеги в темата му
Ето и какво ти трябва като парт номера, както се казва:
СТАТОЙЛ LAZERWAY 5в40 С3 - масло или друго, което си избереш, но да бъде С3 и да е за DPF.
Fилтри на MAHLE:
Въздушен - LX 1289/1
Маслен - OX 370D ECО
За купето - LAK 54, като при тях има 2 варианта - с активен въглен (LAK 54 слага се във второто - вътрешно отделение) и без активен въглен (LA 54 в първото отделение).
Както се казва в една известна реклама "много е просто - кабелчето от едната страна и другото от другата..." :mrgreen:
Ако си мераклия, обичаш да си ровиш по колата и да се цапаш като мен (правя го за лично удоволствие), може сам да си смениш въздушния и този на купето. За маслото и филтъра му - в сервиз и ако нямат нова дифтунга (медният уплътнител на пробката), да използват тефлонова лента :mrgreen:
И нещо последно, но много важно - количеството масло, което наливаш не трябва да е повече от 3/4 върху щеката на делението MIN-MAX
В противен случай светва контролната лампа след 3-4 запалвания и трябва да се закачва на ВИДА, за да се нулира и зададе стойност ... следи си не само налягането, а и количеството! Умна е, защото е възможно при "накъсани" регенерации да вкара нафта в маслото и да може да сигнализира при вдигане на нивото в картера
Поздрави и успех!
BG VOLVO Member #00409
Posts: 107
Threads: 9
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Oct 2012
Reputation:
0
Dodo 155 Wrote:mirko72 Wrote:Винаги съм ценял мнението ти колега-ето сега също ми помагаш доста!
Абсолютно съм съгласен с теб-наистина това все пак е ХС90,а не астра,но в първия момент леко се стреснах от цифрата,обаче пък после като се замислих,че това е за да удължа живота на колата,която така ми е легнала на сърцето...въобще не се замислих.Разбира се,че ще ги платя тези пари,понеже искам всичко да ми е ОК по колата / падам си малко перфекционисти и искам като правя нещо да го правя както трябва/.
Но от поста ти разбирам,че на този етап Волвото не се нуждае от друго-смяната на ДВГ и скоростна кутия,разбира се и необходимите филтри,което мен ме радва.А иначе колата ми си върви перфектно,моторчето ми мърка,а пък като го изпъна от време на време направо къса наред,много съм доволен честно казано. Благодаря ти за хубавите думи и се радвам, че с нещо съм полезен ... все пак затова е този форум
Доколкото разбрах, караш колата от нова и си стигнал 100 000 км. Ти знаеш как си я употребявал до момента, но съдейки по последния ти пост, надали е била "служебна" :lol:
Моят съвет е да покараш още малко маслото в скоростите и дифовете (щом са сухи), а към 120-130 000 да ги смениш ... или догодина, съдейки и по годишния ти пробег. Аз моите масла ги смених, защото купих колата на 130 000 км, навъртяни за 3 години и малко, което ме наведе на мисълта, че е ползвана главно извънградско и въпреки перфектният й вид, реших да съм сигурен След смяната нямаше никаква разлика като вървеж, шумове, превключване и т.н., но поне знам, че има нови течности в тези скъпи детайли.
Направи си само техническото обслужване, като филтри и масло може да закупиш от колегата McQueen - <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=18932">viewtopic.php?f=12&t=18932</a><!-- l --> , но му звънни по телефона, защото влиза по-рядко.
Не искам да правя излишна реклама, сам ще се убедиш от доволните колеги в темата му
Ето и какво ти трябва като парт номера, както се казва:
СТАТОЙЛ LAZERWAY 5в40 С3 - масло или друго, което си избереш, но да бъде С3 и да е за DPF.
Fилтри на MAHLE:
Въздушен - LX 1289/1
Маслен - OX 370D ECО
За купето - LAK 54, като при тях има 2 варианта - с активен въглен (LAK 54 слага се във второто - вътрешно отделение) и без активен въглен (LA 54 в първото отделение).
Както се казва в една известна реклама "много е просто - кабелчето от едната страна и другото от другата..." :mrgreen:
Ако си мераклия, обичаш да си ровиш по колата и да се цапаш като мен (правя го за лично удоволствие), може сам да си смениш въздушния и този на купето. За маслото и филтъра му - в сервиз и ако нямат нова дифтунга (медният уплътнител на пробката), да използват тефлонова лента :mrgreen:
И нещо последно, но много важно - количеството масло, което наливаш не трябва да е повече от 3/4 върху щеката на делението MIN-MAX
В противен случай светва контролната лампа след 3-4 запалвания и трябва да се закачва на ВИДА, за да се нулира и зададе стойност ... следи си не само налягането, а и количеството! Умна е, защото е възможно при "накъсани" регенерации да вкара нафта в маслото и да може да сигнализира при вдигане на нивото в картера
Поздрави и успех! Благодаря за изчерпателната информация отново колега!!!
Може би аз не съм се изразил добре досега,но колата не я карам от нова-купих я от първият и собственик миналата година и я карам вече повече от година,но тъй като беше обслужена когато я взех не съм пипал нищо по нея,но...за жалост вече и този момент дойде и трябва да се погрижа за нея.Обичам да си пазя нещата както казах и по-горе.
А иначе понеже съм от малък град и тук нямаме представителство на МП вече си запазих час за другата седмица в МП Варна като също искам да и направя и пълна диагностика за да се уверя,че всичко е ОК.Вече съм поръчал всички части-масла за скоростите и ДВГ,всички филтри и затова писах, че всичко това с труда ми излиза малко над 1000лв,но пък в крайна сметка все пак това е ХС90
Извинявам се за профанския въпрос,но какво са тези "дифове" за които вече няколко пъти ми пишеш?
Posts: 903
Threads: 42
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2010
Reputation:
0
mirko72 Wrote:Извинявам се за профанския въпрос,но какво са тези "дифове" за които вече няколко пъти ми пишеш? жаргонно название на диференциала, за който се интересуваш дали да сменяш маслото
Posts: 2,630
Threads: 56
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
mirko72 Wrote:Благодаря за изчерпателната информация отново колега!!!
Може би аз не съм се изразил добре досега,но колата не я карам от нова-купих я от първият и собственик миналата година и я карам вече повече от година,но тъй като беше обслужена когато я взех не съм пипал нищо по нея,но...за жалост вече и този момент дойде и трябва да се погрижа за нея.Обичам да си пазя нещата както казах и по-горе.
А иначе понеже съм от малък град и тук нямаме представителство на МП вече си запазих час за другата седмица в МП Варна като също искам да и направя и пълна диагностика за да се уверя,че всичко е ОК.Вече съм поръчал всички части-масла за скоростите и ДВГ,всички филтри и затова писах, че всичко това с труда ми излиза малко над 1000лв,но пък в крайна сметка все пак това е ХС90
Извинявам се за профанския въпрос,но какво са тези "дифове" за които вече няколко пъти ми пишеш? Няма защо
Добре ще направиш, заслужава си инвестицията, за да продължиш да караш колата спокойно и безпроблемно.
Диф е съкращение на Диференциал, защото нали всички сме едни чатъри и съкращаваме всичко :mrgreen:
Искай им отстъпка за маслата и труда, обикновено дават ... а може и ДДС-то да си вземеш, ако ти е на фирма
Ще чакаме да споделиш после впечатления
BG VOLVO Member #00409
Posts: 107
Threads: 9
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Oct 2012
Reputation:
0
Dodo 155 Wrote:mirko72 Wrote:Благодаря за изчерпателната информация отново колега!!!
Може би аз не съм се изразил добре досега,но колата не я карам от нова-купих я от първият и собственик миналата година и я карам вече повече от година,но тъй като беше обслужена когато я взех не съм пипал нищо по нея,но...за жалост вече и този момент дойде и трябва да се погрижа за нея.Обичам да си пазя нещата както казах и по-горе.
А иначе понеже съм от малък град и тук нямаме представителство на МП вече си запазих час за другата седмица в МП Варна като също искам да и направя и пълна диагностика за да се уверя,че всичко е ОК.Вече съм поръчал всички части-масла за скоростите и ДВГ,всички филтри и затова писах, че всичко това с труда ми излиза малко над 1000лв,но пък в крайна сметка все пак това е ХС90
Извинявам се за профанския въпрос,но какво са тези "дифове" за които вече няколко пъти ми пишеш? Няма защо
Добре ще направиш, заслужава си инвестицията, за да продължиш да караш колата спокойно и безпроблемно.
Диф е съкращение на Диференциал, защото нали всички сме едни чатъри и съкращаваме всичко :mrgreen:
Искай им отстъпка за маслата и труда, обикновено дават ... а може и ДДС-то да си вземеш, ако ти е на фирма
Ще чакаме да споделиш после впечатления Благодаря че ми пояснихте,но когато говорих с приемчика от МП ми каза,че не сменят масло на дифовете / както вие казвате /,понеже те нямали дори пробка за смяна,а ако правел проблем направо го сменяли.Така че не виждам как да го сменя -поне не и в МП,но ако вие имате други гледни точки ще ми е любопитно да ги науча.
А иначе като мина през диагностиката и смяната разбира се че ще споделя впечатленията си, може пък и да са от полза за някой
Posts: 2,630
Threads: 56
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
mirko72 Wrote:Благодаря че ми пояснихте,но когато говорих с приемчика от МП ми каза,че не сменят масло на дифовете / както вие казвате /,понеже те нямали дори пробка за смяна,а ако правел проблем направо го сменяли.Така че не виждам как да го сменя -поне не и в МП,но ако вие имате други гледни точки ще ми е любопитно да ги науча.
А иначе като мина през диагностиката и смяната разбира се че ще споделя впечатленията си, може пък и да са от полза за някой А защо не ти продадат нова скоростна кутия, вместо да се занимават с глупости и да сменят масло? :mrgreen:
Гледай ти, тези дифове станали консуматив ... интересно дали новите идват с масло вътре или го наливат през полуоските :mrgreen:
Кажи му на този приемчик да си търси друг занаят, защото за този не става - пълен профан :lol:
Познавам лично двама човека, а аз съм третият, които сме сменяли масло в дифовете
Я го питай този приемчик, но когато си взимаш колата, защо продават филтър за Халдекс ... или и него сменят вместо масло :lol:
Не се безпокой за дифовете, важното е да не текат, а като имаш път към София, ще смениш маслото в МП при Роби ... той знае къде е пробката
BG VOLVO Member #00409
Posts: 107
Threads: 9
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Oct 2012
Reputation:
0
Dodo 155 Wrote:mirko72 Wrote:Благодаря че ми пояснихте,но когато говорих с приемчика от МП ми каза,че не сменят масло на дифовете / както вие казвате /,понеже те нямали дори пробка за смяна,а ако правел проблем направо го сменяли.Така че не виждам как да го сменя -поне не и в МП,но ако вие имате други гледни точки ще ми е любопитно да ги науча.
А иначе като мина през диагностиката и смяната разбира се че ще споделя впечатленията си, може пък и да са от полза за някой А защо не ти продадат нова скоростна кутия, вместо да се занимават с глупости и да сменят масло? :mrgreen:
Гледай ти, тези дифове станали консуматив ... интересно дали новите идват с масло вътре или го наливат през полуоските :mrgreen:
Кажи му на този приемчик да си търси друг занаят, защото за този не става - пълен профан :lol:
Познавам лично двама човека, а аз съм третият, които сме сменяли масло в дифовете
Я го питай този приемчик, но когато си взимаш колата, защо продават филтър за Халдекс ... или и него сменят вместо масло :lol:
Не се безпокой за дифовете, важното е да не текат, а като имаш път към София, ще смениш маслото в МП при Роби ... той знае къде е пробката Точно това и на мен ни стана интересно-явно те предпочитат направо да ти продадат новата част,а не да обслужат старата.
Аз засега нямам проблем с дифовете,но наистина като имам път към София ми се ще и това масло да сменя за да знам че всичко е обслужено по колата,но..нека първо да мина през МП Варна да видим кво ще стане там
Ще споделя после отзиви
|