The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Въпрос за двутактово масло и DPF

#1
Здравейте колеги!

Има доста изписано по темата с добавяне на двутактово масло към дизела. Тъй като виждам само/предимно позитивни мнения за тази практика, реших и аз да пробвам. За целта съм се спрял на Мотул 7102Т похвалено в тема в съседния раздел за ХС. Дотук всичко е ясно с изключение на това, че не знам дали добавката за DPF-a (Eolys) и въпросното добавяне на масло биха имали някаква непоносимост едно към друго и дали двете накуп биха имали някакъв негативен ефект върху двигателя и/или DPF-a. Моля ако някой има впечатление от добавянето на двутактово масло към горивото на кола с такъв вид филтът, да сподели.

Поздрави!
Reply

#2
Защо искаш да добавяш в твоя случей двутактово масло ?
Reply

#3
За по-добро смазване на компонентите на горивната система.
Reply

#4
taz_the_devil Wrote:Здравейте колеги!

Има доста изписано по темата с добавяне на двутактово масло към дизела. Тъй като виждам само/предимно позитивни мнения за тази практика, реших и аз да пробвам. За целта съм се спрял на Мотул 7102Т похвалено в тема в съседния раздел за ХС. Дотук всичко е ясно с изключение на това, че не знам дали добавката за DPF-a (Eolys) и въпросното добавяне на масло биха имали някаква непоносимост едно към друго и дали двете накуп биха имали някакъв негативен ефект върху двигателя и/или DPF-a. Моля ако някой има впечатление от добавянето на двутактово масло към горивото на кола с такъв вид филтът, да сподели.

Поздрави!

Можеш смело и спокойно да слагаш 2Т масло в нафтата, като само гледай да по стандарт "JASO FC" т.е. бездимно и без сажди, така гарантирано няма да има каквото и да е отражение на DPF. Наистина 2T има добър превантивен ефект при неочистеното от сяра дизелово гориво в милата ни родина- тук БДС не се привежда към европейските норми, понеже така е удобен за Лукойл, а в същото време цените винаги се сравняват с европейските, ама това е друга тема.
Reply

#5
Да поясня....не ме притеснява самият ДПФ, а добавката за почистването му. Т.е. дали маслото и въпросната добавка са "съвместими"....
Reply

#6
Това на какъв двигател ще го слагаш? D2, D3, D5 са common rail и нямат нищо за смазване, но имат дюзи за задръстване. Смазването е за старите дизели с механични помпи, новите са с електрически и много различни от тези, които искаха смазване. За смазване се слагаше сяра в нафтата, но отдавна е забранена и се съмнявам да има сяра в нафтата. Нафта със сяра ще запуши дюзите на common rail дизел. Маслото замества липсващата сяра, но commom rail са разработени да не се нуждаят от смазване.

С масло common rail ще стане по-тих заради намаленият шум в дюзите и накрая всичко ще завърши със смяна на дюзи.
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Reply

#7
Двигателят е 2.0Д 136к.с. Комън Рейл. Като цяло събирам информация преди да предприема каквото и да е...та по този повод и темата я пуснах. Мотивира ме тази тема, където доста са дискутирали употребата на двутактово масло (говорим за не повече от 200-250мл на 50л нафта):
http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewto...3&start=10
Reply

#8
joro74 Wrote:Това на какъв двигател ще го слагаш? D2, D3, D5 са common rail и нямат нищо за смазване, но имат дюзи за задръстване. Смазването е за старите дизели с механични помпи, новите са с електрически и много различни от тези, които искаха смазване. За смазване се слагаше сяра в нафтата, но отдавна е забранена и се съмнявам да има сяра в нафтата. Нафта със сяра ще запуши дюзите на common rail дизел. Маслото замества липсващата сяра, но commom rail са разработени да не се нуждаят от смазван

С масло common rail ще стане по-тих заради намаленият шум в дюзите и накрая всичко ще завърши със смяна на дюзи.

Звучи логично
Reply

#9
Волвол Wrote:
joro74 Wrote:Това на какъв двигател ще го слагаш? D2, D3, D5 са common rail и нямат нищо за смазване, но имат дюзи за задръстване. Смазването е за старите дизели с механични помпи, новите са с електрически и много различни от тези, които искаха смазване. За смазване се слагаше сяра в нафтата, но отдавна е забранена и се съмнявам да има сяра в нафтата. Нафта със сяра ще запуши дюзите на common rail дизел. Маслото замества липсващата сяра, но commom rail са разработени да не се нуждаят от смазван

С масло common rail ще стане по-тих заради намаленият шум в дюзите и накрая всичко ще завърши със смяна на дюзи.

Звучи логично
Ще си позволя да не се съглася, че няма какво да се смазва при common rail - помпата си е налице и трябва да поддържа постоянно високото налягане в рейката. За дюзите не е никакъв проблем понеже изключая управлението им, те са механични. А за сярата и качеството на дизела в България има изписано много и лошото е че качеството и е трагично. В крайна сметка всеки си преценява, като аз мога да кажа, че и на волвото и на мерцедеса common rail- и в домашният автопарк слагам веднъж месечно по 100мл на 20л дизел чисто профилактично и нямам грижи. според мен това е за предпочитане пред добавките.
Reply

#10
trol Wrote:
Волвол Wrote:
joro74 Wrote:Това на какъв двигател ще го слагаш? D2, D3, D5 са common rail и нямат нищо за смазване, но имат дюзи за задръстване. Смазването е за старите дизели с механични помпи, новите са с електрически и много различни от тези, които искаха смазване. За смазване се слагаше сяра в нафтата, но отдавна е забранена и се съмнявам да има сяра в нафтата. Нафта със сяра ще запуши дюзите на common rail дизел. Маслото замества липсващата сяра, но commom rail са разработени да не се нуждаят от смазван

С масло common rail ще стане по-тих заради намаленият шум в дюзите и накрая всичко ще завърши със смяна на дюзи.

Звучи логично
Ще си позволя да не се съглася, че няма какво да се смазва при common rail - помпата си е налице и трябва да поддържа постоянно високото налягане в рейката. За дюзите не е никакъв проблем понеже изключая управлението им, те са механични. А за сярата и качеството на дизела в България има изписано много и лошото е че качеството и е трагично. В крайна сметка всеки си преценява, като аз мога да кажа, че и на волвото и на мерцедеса common rail- и в домашният автопарк слагам веднъж месечно по 100мл на 20л дизел чисто профилактично и нямам грижи. според мен това е за предпочитане пред добавките.
Относно шума няма разлика- ако дщзите са се разтракали винаги всичко свършва със смяната им
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)