12-24-2013, 08:18 PM
JMI Wrote:Маслата със спек. C4 са предназначени предимно за новите Рена и това, което казваш е вярно, но ако се загледаш по- внимателно, сигурно ще ти направи или вече ти е направило впечатление, че C3 се използва предимно от BMW, VW, Mercedes, а Волво използва/ше Форд 913-B или C и разбира се A5/B5.Ами не е точно така ... А5/В5 са масла с ниска срезливост, ето тук има писано по този въпрос - <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=22459&start=10">viewtopic.php?f=10&t=22459&start=10</a><!-- l --> от 2-ра страница надолу
В този ред на мисли аз си задавам, следния въпрос! Дали не се крие нещо друго зад този спек. A5/B5 освен еко норми и покриване изискванията за DPF-ите на Волво? Защо ако свободно може да се използва C3/4 (то покрива еко нормите и dpf- изискванията, както A5/B5) Волво не го препоръчва?
Това едва ли е само търговски трик, след като и Кастрол предлагат тази спецификация!
Единственото, което ми остава да си мисля е, че нашите Волва D5 са направени да вървят с много тънки масла! Масло със спецификация C3 или C4 не намреих да покрива диапазона 0w30 или 0w40. Тези масала са "плътни" започват от от 5w30 и стигат 15w… !
Ще ми е интересно да чуя мнения по въпроса!
Поздрави
След това идва ред на вискозитета, който пак не е много препоръчителен за България.
BG VOLVO Member #00409