The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Пробит климатик

#1
Днес докато си сменях стартера пробих тръбата между климатика и нещо дето му викат дехидрататор, вече няколко часа съска и хвърля газ и масло.

Има ли някакъв проблем да карам така?
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Reply

#2
Ако изключиш компресора няма проблем!Но ако включиш компресора ще го хвърлиш!!! :!:
Reply

#3
Няма!Пресостата така или иначе вече е задействан и да искаш не можеш да включиш компресора (климатика).Съветът ми е обаче при първа възможност да го напълниш. При липса на фреон, респективно масло което се разнася из системата и смазва всички уплътнения, е възможно тези уплътнения да пресъхнат и при напълване на системата да пропускат по малко.Иди и се чуди после от къде и как Confusedhock: .Говоря от професионален опит и от практика. Разбира се 2-3 месеца не са проблем , говоря за повече от 5-6 м.Като заварите тръбичката и я монтирате, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО надуйте системата на 14-16атм и с наблюдаване на манометъра следете налягането да не пада.Ако в продължение на 15-20мин налягането не променя стойността си - ПЪЛНЕТЕ с фреон Wink :mrgreen:
Човек цял живот се учи . . .


[Image: ab250839.gif]
Reply

#4
Е, аз смятам до седмица да съм го оправил. Утре ще се разходя по моргите да видя дали и за колко продават такива маркучи и да го сменя, и ще я водя за пълнене. Ако не намеря цял маркуч ще видя да се пробват да я оправят. Пробит е алуминиевият маркуч откъм компресора и заварката ми се вижда малко на късмет.
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Reply

#5
joro74 Wrote:Е, аз смятам до седмица да съм го оправил. Утре ще се разходя по моргите да видя дали и за колко продават такива маркучи и да го сменя, и ще я водя за пълнене. Ако не намеря цял маркуч ще видя да се пробват да я оправят. Пробит е алуминиевият маркуч откъм компресора и заварката ми се вижда малко на късмет.
Малко са хората, които могат да заваряват добре ... а и алуминият кипи лесно.
По-добре е да намериш здрава тръбичка, въпреки че може и със заварка да се оправи, защото явно не е много при положение, че няколко часа излиза налягането.
BG VOLVO Member #00409
Reply

#6
То от заварка стана - гедорето се отплесна и даде на късо между стартера и тръбата докато си завивах болта отдолу на смукателните колектори. Та да си знам - акумулаторът е последният болт, които се навива когато си близо до стартера и алтернатора!
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Reply

#7
Прекрасен повод като свалите компресора да го сервизирате и да му погледнете съединителя.
V40 B4204S '97
Reply

#8
Е, не съм го свалял, само тръбата свалих за да мога да карам докато я оправят, тази кола страда от проклятието да няма почивка, откакто съм я взел не е карана само един ден когато и сменяха семеринги на скоростната кутия. Иначе дори и в дните за смяна на ремъци не почива, сменят и ги дообяд и следобед вече е на път. Тръбата е дадена за заваряване, утре я взимам, връщам обратно и другата седмица ще я водя някъде да и напълнят климатика за час два.
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Reply

#9
Принципни положения, предполагам ги знаеш и е хубаво е да се спазват.

Както си разхерметизирал системата в момента, влагата ти е вътре и е под въпрос какво се случва с дехидрататора.Хубаво е да се смени, отделно кой знае какво е насъбрал като мръсотийки толкова години а и сигурно е оригиналния.
Компресора се сваля и се промива, зарежда се с масло, промива се системата, продухва се с азот, събираш и си перфектен от всякъде.
V40 B4204S '97
Reply

#10
Има логика, не се бях замислял, а от климатици и хладилници нищо не разбирам. Гледам тоя дехидратор не е безобразно скъп. Ще я закарам в сервиз да ги свършат тези неща, че така или иначе без сервиз не мога да го напълня.
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)