В МП цената е 90 лева за 50 мл. Дават ти тубичка тип "паста за зъби" в която съм силно скептичен да има дори и толкова.
По темата за аналог: На всички ни е ясно, че VOLVO не произвеждат нито масла, нито силикони, нито пък болтове или свещи и т.н. Всичко това се прави от външни подизпълнители, които слагат логото VOLVO на продукта. Е има си стриктни изисквания за качество и контрол, но този анаеробичен уплътнител определено не е в списъка "лично производство". Съдържанието на тубичките от МП /не заместител, а съдържание/ е LOCTIDE 518. Виждал съм клипче от завода където сглабят тези двигатели и познайте синьото гащеризонче какво държеше в ръцете си - 500мл туба тип силикон, със някаква шантава приставка отпред тип хем стискаш, хем е валяк и мажеш. Та тубата съвсем случайно беше червена и изпод железата на пистолета ясно си личеше надписа LOCTIDE 51*. Не се виждаше последната цифра, но с това инфо под ръка лесно я намерих че трябва да е била "8".
Най-малката разфасовка на 518 е 50мл. Ето я:
В Русе в магазин, представител на продуктите на Loctide си го купувам за 60 лева. Опаковката както казах е 50 мл. и е направена така, че да можеш да оползотвориш поне 45-48 от тях.
За натягането на болтовете mevdo ти каза. Принципно и аз съм чувал за 10 нютона от неофициален източник. Чувал също и за 22 нютона пак от неофициален. В "сервизната книга" /VADIS/DIVA/ точно за него елемент не е зададена изрична стойност и по начина по който е написана документацията следва да се гледа една таблица за обща употреба, където според това дали завиваш с 8, 10, 12 и т.н. номер ключ, е дадно с какво усилие да се прави. Оттам по спомен излизаше 18. Моя динамометричен ключ започва точно от 18, а всички знаем, че най-долната и най-горната стойност дава най-голямо отклонение и с оглед да съм ги затегнал равномерно си го настройвам на 20 Nm. 5 пъти съм затварял такъв капак - за сега нямам превъртял в алуминия болт.
Сега обаче се чувствам длъжен да те предупредя, че ако си решил сам да се заемеш със тази задача е хубаво първо да се запознаеш с особенностите на VOLVO MODULAR ENGINE серията. Такъв би следвало да е и твоя, въпреки че не си споделил точния код на мотора.
ОБРЪЩАМ ВНИМАНИЕ!!! /не крещя, просто мъъъничко по-навсок глас, за да ти привлека вниманието
/
Ще имаш нужда от поне едно от следните неща:
помощник или спешъл инструменти. Съветвам те второто.
Не се шашкай можеш да си ги направиш и сам, но сега ще обесня защо са ти необходими:
За разлика от повечето двигатели на другите марки при твоя мотор капака на главата на двигателя се явява "пета" на разпределителните валове. Сиреч, махайки капака валове ще тръгнат да изкачат с него под напрежението на пружините на клапаните отдолу. За целта ти е нужен ултра-мега-гига спешъл тул-а с който да ги заключиш от далечната на ремъка страна, а пък откъм страната не ремъка да ги привържеш. Ако не го направиш рискуваш: да укrивиш/счупиш капака, да надереш контактните повърхности на капака и/или на главата. Историята познава не един и два случая на изпълнение на горната процедура успешно без допълнителни инструменти, но от хора които са знаели с какво са се захванали и за какво да внимават.
Самоделен спешъл туул от горния абзац:
Ах само колко спешъл е, а! Е, макар да изглежда грубоват понеже е направен от заготвка от прост винкел, е прецизно изпълнен.
Ето това трябва да прави:
Чисто и просто заключва валовете и ги държи закрепени за капака.
Другия ултра-мега-гига спешъл туул е за затварянето. Идеята е нещо да ти помогне да преодолееш съпротивлението на пружините на клапаните, както и цялото това упражнение да се случи равномерно.
На двата предпоследни цилиндъра се навиват. На снимката на 2-и и 5-ти, понеже е 6-так, но при теб ще бъде на 2-и и на 4-ти.
Изглежда така
Счупена свещ със заварена шппилка 12. Огромна крилчата гайка и една планка.
Това е много съкратен преразказ на процедурата, която те очаква. Има още тънки моменти, които не съм споделил. Не от егоизъм, а защото не откривам топлата вода, нито аз, нито ти. Искам само да ти изостря вниманието и да те накарам да седнеш и да прочетеш малко преди да запретнеш ръкавите.
Понеже всички ни мързи да четем:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WlIjBledtS0[/youtube]
Това е само първо клипе от серията. Изгледай ги всичките. Там пича говори за много неща, показва и инструментите от горното ми обяснение. Взаимствал съм за вротия от него. Не се предоверявай, и той е пропуснал това онова да каже, въпреки че го е направил. Няма как хора сме, но неговото обяснение е най-подробното, което някога съм виждал и за да си спестя голямото писане, просто пращам хората да гледат
Абе ти сигурен ли си че ти тече от капака а не от тръбичката на картерната вентилация?!?