This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Оценете темата:
  • 0 гласа - средно 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Проект: Моето Volvo 740 GLT комби
#1
Привет на всички!

Нов съм във форума и реших да се представя.

Преди седмица купих първото си Волво - 740 GLT комби. Малко импулсивно, но пазарът така или иначе не е особено богат на предложения, та затова се примирих с едно от малкото налични. Не е в идеално състояние и затова ще е интересен проект за реставрация.

Малко за колата:
- 1989 година
- ръчни скорости с овърдравйв
- 2.3 16 клапнов двигател B234F
- полукожен салон

Ето малко снимки:

[Изображение: 16936784890_194e854366_o.jpg]

[Изображение: 16501888164_3352185a50_b.jpg]

[Изображение: 16936784940_95d5084bcd_b.jpg]

[Изображение: 17122783352_132874ca90_b.jpg]

[Изображение: 16501887994_400b682054_b.jpg]

[Изображение: 17124330885_2cd5a38b67_b.jpg]

Ще гледам да пиша какво правя по колата, пък току-виж на някой е полезно и интересно.
Цитирай
Thanks given by:
#2
Честито!Класика!!!Със здраве да си я караш и да И се кефиш! Smile
[Изображение: ab188268.gif]
Цитирай
Thanks given by:
#3
Здравий колега , честита придобивка и много да те слуша . Трябва да знаеш че , има няколко тънкости с обслужването на този двигател . Има няколко компонента които могат да ти отворят доста главоболия . Незнам дали знаеш но двигателя е с два ангренажни ремъка и два балансиращи вала за по-стабилна работа на мотора . Смянятя им е скъпа и в повечето случаи собствениците не ги сменяват или сменяват само тези за центровката и работата на двигателя . Масовата практика е да се остави само основния ангренажен ремък ,на което и аз съм фен . Имах кола като твоята и обслужих само основния ангренаж нямаше разлика в стабилносста на двигателя в коша или странни вибрации каквито се предполага че ще има ако неработят баланс валовете .Ти ако имаш възможност да обслужиш всичките ролки и ремъци би било най-добре.
Другото което трябва да знаеш е че, трябва да подмениш болта на ангренажното колело на маслената помпа защото имат навика да се късат от самосебеси и тогава пада ангренажния ремък с колелото и рядката ти глава става на салата и не искаш да знаеш че, комплект клапани струват800лв.Болтамисля че,беше стандартен М8 и бива да си сложиш високоякостен.
Случва се да върви като по масло, а малко по-късно се изяснява, че това е вазелин...
If you dont like where you are, then change it! You are not a tree
Цитирай
Thanks given by:
#4
По празниците имах време да се позанимая с някои неща.

Първо реших да видя каква е ситуацията с таблото и километража. От уредите не работи този за нивото на бензина, а самият киломтраж не върви - нито за дненвния, нито за общия пробег. За Типични доколкот разбирам Понеже километражът на колата не работи - нито дневния, нито общия потърсих из интернета и се оказа, че е чест проблем на 7-ма серия. Чупят се зъбите на някакво пластмасово зъбно колелце и двата километража не могат да се въртят.

Поне лесно се сваля и има достатъчно място за работа.
[Изображение: DSC04503.JPG]

[Изображение: DSC04505.JPG]

[Изображение: DSC04508.JPG]

На пръв поглед всичко изглежда нормално.

[Изображение: DSC04511.JPG]

Тогава забелязах, че букса зад уреда за нивото на бензина е извадена:
[Изображение: DSC04514.JPG]

Сложих я обратно, но уви - единствено подсветката тръгна, но самият уред не отчиташе.

Пристъпих към разглабяне на километража:

[Изображение: DSC04528.JPG]

[Изображение: DSC04529.JPG]

[Изображение: DSC04530.JPG]

две от зъбчетата на зъбното колело са счупени. нищо чудно, че не работи:

[Изображение: DSC04534.JPG]

Не успях нищо да оправя и сглобих всичко обратно. Намерих ново табло и очаквам до ден-два да пристигне при мен, за да пробвам с него.

Между другото днес докато си карах и изведнъж нивомерът оживя и показваше сравнително вярно:

[youtube]https://youtu.be/GlU5LC28MK4[/youtube]

След като изгасих колата обаче не проработи отново.

Навежда ме на мисълта, че проблема може да е и в поплавъка в резервоара. Ще търсим по-нататък.

Освен това направих и задължително малко облагородяване. 8-) Монтирах модул за дистанционно задействане на централното заключване. Отдавна съм отвикнал да отключвам/заключвам с ключа в ключалката и ми вадеше нервите при всяко влизане в колата.

[Изображение: IMG_20150414_161438.jpg]

Използвах момента, че така или иначе таблото е разглобено и помолих майсторите, които монтираха модула, да махнат и старата аларма, за която предишния собственик ме предупреди да не ползвам. Заради нея в купето стърчеше някакъв датчик за движение, а под волана беше изкаран грозен ключ, с който се пуска и спира ръчно алармата.

[Изображение: IMG_20150414_182637.jpg]

Разбира се като всички майстори и тези не останаха назад. На входа на служебния паркинг свалих стъклото, за да отворя бариерата и не можах да го вдигна обратно. трябваше да се връщам при тях, за да оправят проблема:

[Изображение: IMG_20150414_153650.jpg]

В крайна сметка се радвам, че си осигурих това дребно удобство.
Цитирай
Thanks given by:
#5
Проблема с бензиномера е често срещан.Вадиш поплавъка и внимателно почистваш пистите с контактол или WD40
[Изображение: ab188268.gif]
Цитирай
Thanks given by:
#6
Браво колега!
Завиждам ти някакси... Big Grin
Много пъти съм си мислел, че при наличието на малко повече свободно време и парички, и аз бих се "омазал" с нещо подобно!
Ей на това му викам аз "Мъжка играчка"... Wink
Нали се сещате за вица, че играчките на мъжете били едни и същи, само дето с възрастта ставали по-скъпи!
Успех!
TO DARE IS TO DO

Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Цитирай
Thanks given by:
#7
Тия дни продължих с първоначалното стягане и някои подобрения.

Смяна на маслото и филтрите.

На колите си сипвам Motul. За тоя двигател взех полу-синтетика Motul 6100, че е малко по-евтино пък и няма нужда от чак перфектно масло. Маслен филтър Mann.

[Изображение: 16557776694_ef641913da_z.jpg]

Въздушен филтър не можах да намеря читав (не че съм обикалял много, но 2-3 от нормалните магазини нямаха за моя модел) и трябваше Filtron да сложа. Ще го сменям по-скоро. Не знам преди кога е бил сменян, но си му беше време.

[Изображение: 16972799117_5fd3e53d57_z.jpg]

Свещи взех Denso Iridium Power IW20. Фен съм им - уж по-добра искра, пък и имат по-дълъг интервал на смяна. Верно са по-скъпи, но си заслужава според мен. Още не съм ги сложил и нямам впечатления на тоя двигател как ще са.

Добре, че смених маслото та да погледам малко Григор Димитров:

[Изображение: 16994015419_538a3673db_z.jpg]

Иначе продължих борбата с таблото. Онзи ден дойде новот, което купих. Веднага го смених. Километражът работи, бензиномерът и той чат-пат. Но пък с новото табло оборотомерът спря да отчита. Явно е от друг двигател.

[Изображение: 17179616321_a72e27667d_z.jpg]

Новото табло е по-свежичко. Не е счупено, не са захабени сигналните лампи. Само на 194000.

[Изображение: 16560043223_5cd503f000_z.jpg]

Освен таблото получих и двете лайстни под фаровете, които ми липсваха. За да ги монтираш обаче се оказа, че трябва да свалиш фаровете, а за да свалиш фаровете разглабяш цялата предница едва ли не.

[Изображение: 17179604561_9dd210ff6a_z.jpg]

[Изображение: 17178560522_52479eb8a9_z.jpg]

Лайстните се захващат с 3 винтчета, но от долната страна на фара. Което и налага изваждането му. Когато го свалих, намерих парчета от старите лайстни, останали в крепежите. Явно някой ги е откъртил без да знае как се демонтират правилно.

[Изображение: 17180205655_ceba4518e0_z.jpg]

Преди:
[Изображение: 16936784890_61e2670b49_z.jpg]

След:
[Изображение: 17178558242_2f7f523fae_z.jpg]
Цитирай
Thanks given by:
#8
От другите части, които получих, най-лесно за слагане беше подлакътник с поставки за чаши.

Бях видял в някакъв стар Волво каталог, че се някога се е предлагало като комплект за дооборудване:

[Изображение: e0b661fab198eff46d91cfc7798269f2.png]

Много готина екстра. Само който е карал кола без подлакътник и без поставки за чаши, може да оцени колко е досадна липсата им.

Единствения проблем беше, че новия подлакътник беше син на цвят, а моя салон е черен.

Новият:
[Изображение: 16560038993_c88b9e0210_z.jpg]

Старият:
[Изображение: 17154282346_6066f2ed92_z.jpg]

По форумите обаче бях чел за някаква боя за кожени дрехи - за възстановяване на цвета. Колегите пишат, че става идеално за кожени салони и дори за пребоядисване от бежово в черно примерно. Намерих го това мазило Silver в нашето Фантастико - за 3,60лв си е направо без пари.

[Изображение: 019952242.jpg]

За 1 минута намазваме хубаво. Не очаквах, че ще се получи толкова добре. Хубав плътен цвят. Покри синьото идеално. Малко повече блести от долната част на подлакътника, но предполагам с времето ще се матира.

[Изображение: 16557779734_0a76e273c1_z.jpg]

Много яко изглежда и е доста функционално. Има дори и за задните пътници още две стойки:

[Изображение: 17180196645_6eecd0736c_z.jpg]

Да ни е честито.

Всъщност още не съм карал и не знам дали е удобно като има нещо в него, но така като гледам в разгънато състояние пречи само за ръчната. Ще видим как ще е по-натам.
Цитирай
Thanks given by:
#9
Относно свещите, тези коли вървят най-добре с NGK, но така и така си всел Denso-то - пробвай.
1983 Volvo 244, B200E - carb., manual M46, 121hp., 158Nm.- Аврора
2000 Volvo V40, D4192T3, manual M56, 115 hp., 265Nm. - Холандеца
Неам нерви,за тва карам Волво! :-)
Цитирай
Thanks given by:
#10
Приключих с първоначалното обслужване.

Смених свещите. Старите не бяха в лошо състояние като изключим леко омасляване. Ефект обаче усетих, малко по-добра динамика, по-равномерна и тиха работа на мотора.

[Изображение: 17060262797_8b7d9153d8_z.jpg]

Заведох колата за по-обстеон преглед на ходовата част. Излезнаха някои дребни проблеми, но най-интересното беше теч на бензин от горивния филтър.

[Изображение: 17080116570_0135955147_z.jpg]

Оказа се , че самия филтър е спукан. Кой знае от кога не е бил сменян. Още повече, че предишния собственик е карал най-вероятно само на газ.

Това и обясни чудовищния разход, който ми даде след първото засичане - близо 20/100.

Днес направих и първото извънградско - смесено магистрала и селски път. Доста по-добре се представи - 10/100 си е бих казал нормален разход за скорости 140 км/ч по магистрала и камина в багажника. Човек веднага започва да оценява практичността на тия коли Smile
Цитирай
Thanks given by:


Отваряне на:


Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)