The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Смяна на съединител S40, 1.9Dci

#1
Здравейте колеги,

вчера след като ми смениха опорния лагер, момчето от сервиза ми каза, че съединителя много скоро време ще ме предаде.
Откакто съм взел колата, края на 2012, съм минал над 45 000км. и педала си е винаги твърд и отделя по-високо (сравнявам го със служебните бензинки и А4-ката на баща ми).
Вярно че напоследък ми се е случвало, на дълъг път да получи временна загуба на мощност, но го отдавах на друг проблем!

Сега въпроса ми е следния, колата е на 260 000км., закупена е от човек който ми доказа сервизната история и съединителя е оригинален.Имам едно придрънкване при гасене от миналото лято, но нямам типичните симптомо на заминал маховик - причукване и вибрация при потегляне! Да сменя ли само съединител и лагер помпа и да покарам още малко с този маховик, тъй като в момента нямам 1200лв. за ремонт!
От сервиза ми казаха, че като разглобят ще ми кажат, но винаги могат да ми кажат че е за смяна.
Идеята ми е колеги с този мотор, да споделят впечатление, относно издръжливостта на маховика.Ако ме изкара още 40 - 50 000км. ще съм доволен.
Reply

#2
На този модел съединителя си отделя високо. И на мен ми направи впечатление, взехме същата кола на тъща ми преди повече от година.
Относно маховика - нека го видят, ама на 260 хил., вероятността да е здрав и да издържи още една смяна на съединител май не е много голяма!
Да не се окаже после, че трябва още един път да отварят и да ремонтират - двойна работа, на по-висока цена...
А типичните симптоми на заминал маховик са точно това, че дрънчи на празен ход и при загасяне Wink
Влез в youtube, има много клипове, и виж.
TO DARE IS TO DO

Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Reply

#3
Точно тези модели се славят с много лош маховик и често той си заминава много бързо... както каза колегата, симптомите са такива: тресене на прасен ход, разтрисане на мотора при загасяне.
Това че педала винаги е твърд аз го свързвам с това, че на съединителят имаш помпа, която го натиска и затова не усещаш правилно износването му.
До колкото си спомням във форума има информация относно съединителите и маховиците за тези коли, потърси малко.
Веднъж VOLVO, завинаги VOLVO ...
Сега: VOLVO V40 1.9D 115hp 2002г,.
предишна: VOLVO V40 1.9D 115hp 2003г.
предишна: VOLVO 440 Turbo 1989г.
Reply

#4
Колеги, знам че няма как да стане покупкатата на качествен маховик през интернет, но все пак този привлече вниманието ми:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.megaparts.bg/product/mahovik-za-mitsubishi-space-star-19-di-d-102-ks-2001-g">http://www.megaparts.bg/product/mahovik ... -ks-2001-g</a><!-- m -->

Тези, които са сменяли маховик, могат да споделят впечатления от външния вид.
А аз търси маховик ( а може и запазен съединител) от
- Mitsubishi Space Star/Carisma - 102/115к.с.
-Laguna - 107к.с.
-S40/V40 - 102/115кс.с

Ако някой може да помогне с информация, моля да сподели Smile
Reply

#5
Така по снимка мисля че нищо не можеш да разбереш,нито някой ще се наеме да ти каже , "да ок е ,взимай го". Трябва да ти е в ръчичките и да видиш има ли луфтове ,скърцания и т.н. А дори и да няма и да изглежда всичко ок ,пак си е риск ,тъй като ще дадеш за този 150 лв. за работа ще ти вземат 150 лв и ако се окаже че е боклук купуваш вече нов понеже ме съмнява да си мазохист и да купиш още един от морга ,като новия е на минималната цена в интернет от 822 лв+ нови 150 лв за труд и ти ляга на "оркестър с певица" Аз съм на същия хал като тебе, въпреки че при мен аз сам избрах, да съм в това положение ,но това ще го опиша в друга тема след като оправя колата и я представя със снимки тук във форума..........та от една седмица умувам и ровя кво да правя с тия съединители и маховици. В крайна сметка взех решение в понеделник се бъркам с едни 1175 лв за части ( най-евтината цена за маховик и съединител комплект + централен изключвател за момента) + едни 150 лв за труд и край. Проблема е решен в дългосрочен план ...надявам се. Вярно е ...малко е болезнено , но тва е положението.
"Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество — винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава."
Атанас Буров (1875 - 1954)
Успех ! Smile
Volvo XC90 2.4 D/200 hp - 2011 - now
Volvo XC90 2.4D/185hp - 2008 - R-design - ex
Volvo V40 1.9D/115hp - 2001 - Sport - ex  
Volvo S40 1.9D/115hp - 2002 - ex
Volvo S40 1.8i/115 hp - 1997 - ex
Reply

#6
Абсолютно е вярно всичко,което си написал!
В момента намерих комплект на Luk за 353лв. (феродов, притискател и помпа) и 150лв. за маховика, ще мина с 500лв.
Предстои ми сватбено пътешествие и малко ми е гузно да дам 1400лв. за ремонт на кола, струваща 3000лв.
А и на колегата новия маховик се разби след 40 000км. на Jetta-та.Нов Luk за 1100лв.
Мисля да рискувам с по-евтиния вариант, и после ще докладвам какво е станало, макар че моя маховик се разтриса и дрънчи само при загасяне. Иначе няма вибрация, чукане и прочие, но е тръгнал!
Reply

#7
Колеги, пред голяма дилема съм.
Днес приятел, работещ в магазин за части ми провери цените и ми даде следните оферти, включващи неговата отстъпка.
- SACHS - 400лв.
- Luk - 340лв.
- AISIN - 265лв.
Валео твърд вариант - 725лв.
Двумасов маховик Luk - 530лв.
Двумасов маховик от Мегапартс, в много добро състояние - 130лв.

Така вариантите ми са Aisin с нов маховик за 765лв., или Aisin с маховик втора ръка за 395лв. Разликата е 370лв, не е много, но не е и малка!Труда ще е 100лв.
Reply

#8
Петър Ангелов Wrote:Колеги, пред голяма дилема съм.
Днес приятел, работещ в магазин за части ми провери цените и ми даде следните оферти, включващи неговата отстъпка.
- SACHS - 400лв.
- Luk - 340лв.
- AISIN - 265лв.
Валео твърд вариант - 725лв.
Двумасов маховик Luk - 530лв.
Двумасов маховик от Мегапартс, в много добро състояние - 130лв.

Така вариантите ми са Aisin с нов маховик за 765лв., или Aisin с маховик втора ръка за 395лв. Разликата е 370лв, не е много, но не е и малка!Труда ще е 100лв.
Всичко ново!
Втора ръка, колкото и да е добро състоянието, не се знае утре дали няма да "хлъцне" и тогава всичко отново... Че и парички отгоре!
Евтиното (почти) винаги после излиза по-скъпо!
TO DARE IS TO DO

Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Reply

#9
Здравейте отново,
реших да повдигна темата и да споделя впечатления.
Есента на 2015 смених абсолютно всичко с оригинален комплект Luk, на цена 850лв. + 130лв. труд. Колата беше на 265000км.
Колата се промени, от гледна точна на комфорт в града, плавно потегляне, много слаби вибрации, лек и отделящ долу съединител!
И всичко това до тази неделя, когато при изкарване на колата от гаража, докато затварях вратите, чух едно равномерно металическо чукане!!! Натиснах съединителя и то спря, отпуснах пречука 2-3 пъти и спря. След това нямах никакви проблеми през деня. Реших че нещо временно се е случило, но вътрешно имах едно усещане. 2 дни всичко беше наред, но тази сутрин това пак се повтори. Няма силни вибрации на място, нито тресе при гасене, но това чукане, докато е студена много ме притеснява.
Колата в момента е на 298000км, което означава 33 000км. от смяната.
Дали е възможно да се разбие маховика, за толкова малко километри според вас или е възможно да е от нещо друго?
Reply

#10
Може и да е заминал. Тук някой отдавна беше писал за същия проблем. Нов маховик на 30 к беше свършил. Карай така пък ако зачести чукането на свободна скорост ходи на майстор да я види евентуално
Volvo XC90 2.4 D/200 hp - 2011 - now
Volvo XC90 2.4D/185hp - 2008 - R-design - ex
Volvo V40 1.9D/115hp - 2001 - Sport - ex  
Volvo S40 1.9D/115hp - 2002 - ex
Volvo S40 1.8i/115 hp - 1997 - ex
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)