The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
DIESELGATE - или митовете за чистия дизел..

#1
Каква я свършиха Фолксвагон, резултата може да е около 18 милиарда глоба гарнирано с престой в затвора на отговорните за това.

Не е ли крайно време това изчадие на черния пушек наречено дизелов мотор да бъде забранено за леки автомобили? Idea
Reply

#2
На мен, макар че карам дизел, при това с двигател на Ауди, демек пак на ФВ, ми е все едно какво ще забранят. Митовете за чистотата ще си останат, за каквото и да става дума. Никога няма да признаят, че един стар Москвич, каран само на газ, цапа по-малко от нов дизел на Тойота. Освен това, при преработката на петрола не можеш по свой избор да променяш съотношението на бензина, дизела, мазута..... Няма кой да хвърли, пък и къде, някоя от фракциите. Нищо няма да се промени, ако забранят дизела за леки коли и го изгарят само камионите, корабите и парните инсталации. Саждите пак ще са в затворената система, наречена Земя.
Нищо екологично няма дори в електромобилите. Токът, който ги движи, все някъде се произвежда, често от нискокачествени въглища. Само пушеците са малко по-далеч. Производството на нови коли е енергоемко, скоро ще започне отпадането на първите батерии. Американците да си карат Теслите, а след това да си организират шоу с коли - чудовища, дето горят по един бакър на километър. А ние можем само да очакваме нови митове.
Ако искаш чист въздух, ходи на планина, карай по-малко и не вкарвай стрелката на оборотомера в лютеницата. Тези неща поне са сигурни.
Reply

#3
Колега tortomanin, не е вярно, че нищо екологично няма в електромобилите.
Има много повече отколкото си мислиш...като започнем с нищожното количество лубриканти (които от своя страна се подлемят на мнооооого по-големи интервали спрямо "класическото двг"), та стигнем до зелените електроцентрали, които са взаимносвързани с електромобилите.
Това за нискокачествените въглища за производство на електроенергия можеш да го видиш в страни като нашата, защото ние (повечето от нас - българите) искаме да плащаме месечна сметка за ток колкото една вечеря навън...а не да дишаме чист въздух и да живеем в чиста страна.

За другите неща съм напълно съгласен с теб. Особено с последното изречение. :-)
(ex) 2013 - 2017/ Volvo XC70, D5, 2007
(ex) 2016 - 2018/ Audi A4 1.8T Quattro, 1999
2011 - present/ Volvo S80, 2.0T, 1999
2017 - present/ Audi A8 4.2 Quattro, 2005
2017 - present/ Mini One, 2017
2020 - present/ Volvo V70 AWD, D5, 2005
Reply

#4
Колеги,
Аз също съм скептичен относно електромобилите.
Първо - батериите. Производството, рециклирането и впоследствие съхранение и унищожение, са изключително енергоемки и съответно източник на замърсяване.
Второ - нали тока, с който ще се зареждат трябва да дойде от някъде? Най-евтин е атомния, който както знаете нито е безопасен, нито екологичен - отработения уран се съхранява и е опасен стотици години.
Трето - от "зелената" енергия голяма файда няма, особено у нас, макар че и други страни пропищяха. Това стана законен начин една мафия да натрупа бая парички...
И като видя чернозем, плодородна почва, накачен със солари ми се повръща! Земята е за да ражда плод, а не за "зелени" ЕЦ. В благородната им кауза за съжаление вече не вярвам.
Малко са страните, като Австрия и Холандия например, които могат да ползват вятъра като енергоизточник - ето това за мен е зелена енергия. Или да качат соларите на някой чукар.
А относно ФауВе - ще си платят, и ще продължат да продават... Дори и споразумение може да постигнат и да се измъкнат.
Лошото е не дизела, а лъжата постлала пътя към алчност и печалба!
Поздрави!
TO DARE IS TO DO

Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Reply

#5
Единствената смислена алтернатива на изкопаемите горива е водорода.
Но към момента много малко автомобилни производители работят сериозно по проблема. Японците имат няколко прототипа и толкова.


За сметка на това дизеловата афера на Фолксвагон се разсмърдя мнооого качественно:
Меркел им набива канчетата и иска обяснение, в това време шефът на Фолксвагон подава оставка.

Няма да се учудя ако и други производители прилагат подобни трикове. Тепърва ще е интересното.
Reply

#6
Къде са сега пак философите дизелджии да спорят - как видиш ли тракторното и корабно гориво било по-добро за леки коли от вс.други. То не стига вс. други недостатъци на нафтовите бангии, ами сега и отколешната лъжа разкриха най-сетне. Дано Европа се вразуми и понамали тия кошове, Щатите от своя страна - както си трябва колите 80-90 процента бензинови, тежката техника - нафта, дизел или мазут - все тая така или инак, толкова е елементарно.
Reply

#7
Време беше да излязат кирливите ризи наяве. Царе са на прикритите дефекти. Компания,която повечето "иновации" са си присвоени, й се полага това.Примери бол - друг е въпроса ,че се случва в момент,в който целта е да се отслаби и по някакъв начин немската икономика.
Volvo V50 D5 2006
Volvo S70 2.5 TDI
Volvo V40 1,9D 115h.p 2004
Nissan Primera P10 2.0D - ex.
Reply

#8
Нещата продължават да се вмирисват и вече освен автомобилен придобиват и политически привкус на сажди...

Май е време да организираме залагания колко още ще управлява Меркел... :roll:

Отделно Мерцедес туриха похлупака на цялата история.


Определено колкото и позитиви да има - аз виждам само един - икономичност(макар, че последните дизели малко се разминават с понятието икономичност) тази технология има мнооого големи недостатъци. Аз лично не очаквах да видя толкова скоро началото на края, но явно германците се постараха добре да се случи бързичко.
Reply

#9
Аз си мисля, че това е било обществена тайна и сега са натиснали Бутончето.
Толкова години нищо и изведнъж бомбата гръмна.
ВАГ не са единствените, които лъжат с емисиите ... това го правят всички!
Ето защо когато някой си купува кола не трябва да гледа какво пише на книжката като разход, т.к. няма как да напишат "Харчи 12/100, но изхвърля 80 гр. сажди" :lol: :mrgreen: Кой ще си я купи? Никой! Пишат 3,6/100 и 78 гр. сажди ... и всички се хвърлят. После "Ами това е когато е празна", "Не трябва да се включва климатик" или редовният отговор в БГ - "Скапана нафта" или "Бензиностанциите лъжат" ... не, че последните 2 не са в сила за нашата родна страна, но извинения много.

Чудя се кога ще гръмне един друг мит, наречен "DPF" и "EGR" :lol: :lol: :lol:
Всички дизели са екологични на стенда, но къде изхвърлят задържаните във филтрите сажди? Сред природата, на магистралата :lol:
Проблемът, както каза колегата, е в преработката на петрола. Няма какво да правят толкова дизелово гориво.
При рафинирането се изхвърлят само най-летливите фракции, които са около 1-2% и са трудни за контролиране, т.е. изгаряне и съхранение ... всичко друго - бензин, нафта, мазут, бутан, греси ... отива в промишлеността Wink

В момента великите сили САЩ, Русия и Европа играят една много сложна игра, която ще ни струва (на нас, простосмъртните) много солено!
Американците клатят Путин през Европа ... Путин им го връща чрез собствената им валута ... Американците клатят Европа директно ... абе някакъв луд с**с се е заформил от типа "кой когото където хване" :lol: :mrgreen:
BG VOLVO Member #00409
Reply

#10
А бесния Арни вижте какво животнo кара... От същия концерн! Човека разписал като губернатор най-строгите еко норми в Щатите! :roll:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://fakti.bg/avto/156829-shvarceneger-besen-na-volkswagen?utm_source=mobilebg&utm_medium=link&utm_campaign=firstpage">http://fakti.bg/avto/156829-shvarcenege ... =firstpage</a><!-- m -->
Вижте и за какви екологични разходи става дума - <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.bgautoblog.com/2010/07/22/5-prichini-poradi-koito-bugatti-veyron-struva-17-mln/">http://www.bgautoblog.com/2010/07/22/5- ... va-17-mln/</a><!-- m -->
Колко ли други "зелени" карат такива екологични коли...!?
За мен зад всеки скандал има много пари и политика - винаги стават когато искат да се замаже нещо друго.
В момента най-голямата препирня е за емигрантите, но оглеждайте се и за други горещи теми!
И през ум не ми е минавало, че точно сега са направени тези разкрития! - разследваните автомобили са производство още от 2009 г.... Confusedhock:
Кой знае от колко време са били наясно, ама си мълчат докато не им стане изгодно да говорят! Wink
Защо точно сега се сетиха да ги осветлят?!
Не приемам лъжите, който е сгрешил трябва да си понесе последствията (в случая VW), но не искам и да бъда манипулиран от всякакви демагози, които да ми внушават, че мноооого са загрижени за мен! Благодаря!

И малка добавка от преди час - <!-- m --><a class="postlink" href="http://pik.bg/%D0%B3%D1%80%D1%8A%D0%BC%D0%BD%D0%B0-%D1%81%D0%B2%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D0%BD-%D1%81%D0%BA%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D0%BB-%D1%81%D0%BB%D0%B5%D0%B4-%D1%84%D0%BE%D0%BB%D0%BA%D1%81%D0%B2%D0%B0%D0%B3%D0%B5%D0%BD-%D0%BE%D0%B1%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D1%85%D0%B0-%D0%B8-%D0%B1%D0%BC%D0%B2-%D1%87%D0%B5-%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B8-%D1%85%D0%BE%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D1%81-%D0%BE%D0%BF%D0%B0%D1%81%D0%BD%D0%B8-%D0%B3%D0%B0%D0%B7%D0%BE%D0%B2%D0%B5-%D0%B0%D0%BA%D1%86-news404974.html">http://pik.bg/%D0%B3%D1%80%D1%8A%D0%BC% ... 04974.html</a><!-- m -->
Сега ще ги подкарат всичките!
TO DARE IS TO DO

Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)