[img]ftp://212.233.201.6/Volvo%20850/Engine%20cooling%20fan/a.jpg[/img]
[img]ftp://212.233.201.6/Volvo%20850/Engine%20cooling%20fan/b.jpg[/img]
Въпросното реле се води 2/11. Към него са свързани три куплунга - на втората картинка.
Куплунг А е с един червен кабел - подава +12V от акумулатора.
Куплунг B е с два по-тънки кабела - жълт и жълт/бял - това е управлението за двете скорости на вентилатора от компютъра.
Куплунг C е също с два кабела - червен и зелен - подава +12V към секциите на вентилатора за висока и ниска скорост (предполагам, че червения е за високата, а зеления за ниската скорост, но в случая това не е от значение).
Вентилатора може да тестваш като извадиш куплунг C и с проводник с подходяща дължина подадеш +12V от акумулатора на всеки от
контактите в куплунга. Вентилатора трябва да върти и в двата случая (на по-ниската и на по-високата скорост). Проводника е добре да е поне 1мм. и с надеждна изолация защото консумацията на вентилатора е сериозна и ако е по-тънък ще се загреее и/или прегори.
Релето може да тестваш при изваден куплунг B и свързани куплунзи A и C. Трябва да подадеш + на всеки от
пиновете на куплунг B в релето - ако е наред, вентилатора ще върти и на двете скорости. За по-голямо удобство е желателно релето да се свали от корпуса на вентилатора - на шлици е, вади се лесно.
Като цяло тестовете са елементарни, но трябва да внимаваш кабела, с който подаваш +12V, да не допре инцидентно някъде на маса защото може да има фойерверки.
Общо взето всички метални части са на маса.
Успех!