The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Смрад след автомивка

#1
Здавейте,

Отдавна не съм писал, но проблеми нямам, форума само като кибик чета.

Пиша в "На лафче", защото не мисля, че ми е сериозен проблемът, а и не е свързан с конктретен подраздел.

От няколко дни карам само на климатик, понеже вечно ми е горещо. Започна да се носи една кошмарна смрад на нещо между стара пачавра и мръсни чорапи, с нотки на развалено сирене :x . Не е типичната миризма на влага, която съм усещал в други коли. Въпросната смрад се появи след автомивка. Интересно ми е какво са направили, понеже беше студено тогава и не им дадох да ми перат "килимчетата". Колата принципно си се "обдухва" след загасяне и при по-дълъг престой - при отключване се включва вентилацията на максимум. Филтри и всичко си сменям чинно в Мото Пфое, след около месец ще дойде време и за "Обслужване 2016". Та питанката ми е дали можете да ми препоръчате спрей за почистване (от тези, които се пускат в колата и трябва да пусна климатика на максимум за няколко минути) и съответно дали има шанс да помогне това. Ползвал съм такъв за първата си кола преди повече от 10 години. От тогава не ми се е налагало и не помня какъв беше.
Някаква идея какви са ги творили славните миячи, за да се разсмърди така колата?
Volvo XC90 D5 (D5244T18) R-Design, АСК, дизел, 2012 г.
-------------
Volvo S80 2.5T (B5254T6) Momentum, АСК, бензин, 2009 г.
Volvo S60 2.4  (B5244S4) Sport, РСК, бензин, 2008 г.
Volvo S60 2.4  (B5244S2) Move, РСК, бензин, 2006 г.
Reply

#2
По принцип така смърди и катализатор. Ако дълго време не си карал извънградско, направи го и с по-високи обороти.
V90 97 200hp
S60 AWD 15 249hp
144 70 82hp
--------------------
     EX
V70AWD 97 193hp
S80 07 200hp
S70 97 140hp
V40 96 115hp
940 95 155hp
S80 06 170hp
940 95 122hp
Reply

#3
Ако е от катализатор не би ли трябвало и при изключен климатик да мирише, т.е. само на вентилация. А тогава не мирише.
Наистина отдавна не съм карал извън града, но всеки ден минавам по Околовръстното и Цариградско шосе, където се кара с 80. Това минава ли за извънградско? Wink Освен това карам само с А98 / 100 и колата чукна 70 000 км преди 2 дни. Не ми се ще да вярвам, че е катализатор. Всичко започна след миенето :evil:
Volvo XC90 D5 (D5244T18) R-Design, АСК, дизел, 2012 г.
-------------
Volvo S80 2.5T (B5254T6) Momentum, АСК, бензин, 2009 г.
Volvo S60 2.4  (B5244S4) Sport, РСК, бензин, 2008 г.
Volvo S60 2.4  (B5244S2) Move, РСК, бензин, 2006 г.
Reply

#4
Пускаш ли от време на време климатик? Освен да са понамокрили питата на климатика, а тя да си е била позасъхнала, но съдържаща любимите гадорийки, които след голямата суша да са се зарадвали. Смрадта в такива моменти може да мине и за потресаваща...

По принцип съм пробвал с такива флакони, но обикновено ефектът е сравнително временен. Най-добър е бил след чистене със сонда в МП.
Reply

#5
iasku Wrote:...Смрадта в такива моменти може да мине и за потресаваща...

И е такава. За пръв път, когато го забелязах, реших, че синът ми - на година и половина - е сътворил нещо в памперса, ама не. Климатика го пускам щом външната температура мине +15, демек - от около седмица и нещо. През зимата - не, само доста спорадично съм пускал обдухването на предното стъкло, когато са е запотявало.
С извинение за невежеството, но под "питата на климатика" да разбирам филтъра на купето ли и как да му се не види са го намокрили? А иначе за всякакви интервенции, различни от доливане на течности и смяна на крушки се обръщам към МП. Явно ще комбинирам и това. А сега, когато климатикът работи всеки ден, дали има шанс да се продуха малко или да стискам зъби (разбирай - запушвам нос) още месец, докато ѝ дойде време за обслужване?
Volvo XC90 D5 (D5244T18) R-Design, АСК, дизел, 2012 г.
-------------
Volvo S80 2.5T (B5254T6) Momentum, АСК, бензин, 2009 г.
Volvo S60 2.4  (B5244S4) Sport, РСК, бензин, 2008 г.
Volvo S60 2.4  (B5244S2) Move, РСК, бензин, 2006 г.
Reply

#6
Ако все пак е от климатика стискай и в МП да ти го профилактират, пък спрейовете вършат чудесна работа, особено професионалните, но танцуват по един сезон. Пък и докато чакаш обслужването, при тези външни температури можеш да се проветряваш често през прозореца :mrgreen:
V90 97 200hp
S60 AWD 15 249hp
144 70 82hp
--------------------
     EX
V70AWD 97 193hp
S80 07 200hp
S70 97 140hp
V40 96 115hp
940 95 155hp
S80 06 170hp
940 95 122hp
Reply

#7
...То явно така ще стане...
.gif   bo.gif (Size: 4.4 KB / Downloads: 550)
Volvo XC90 D5 (D5244T18) R-Design, АСК, дизел, 2012 г.
-------------
Volvo S80 2.5T (B5254T6) Momentum, АСК, бензин, 2009 г.
Volvo S60 2.4  (B5244S4) Sport, РСК, бензин, 2008 г.
Volvo S60 2.4  (B5244S2) Move, РСК, бензин, 2006 г.
Reply

#8
Това което ми идва на акъла е да са се престарали с миенето. Възможно е да е станало нещо такова. Листата които се събират с времето и ако не се чистят редовно изсъхват, натрошават се и започат да гният по малките дупчици и каналчета. Зимата е студено и процеса е бавен, колата не се мие толкова старателно а грубо казано се "одухва" с пароструйката отгоре-отгоре. Ако тези пичове са се заиграли и са разбутали гнилоча като нищо да е влезнал някъде по пътищата. Нямам идея как е направена твойта кола, от къде взема въздуха и от къде изтича дъждовната вода. Погледни между предното стъкло и капака където е пластмасата на чистачките, от там някъде взема въздух вероятно.
Ако има някой с Вадис да пусне шот как изглежда системата ще е добре, ще се видят въздуховодите как са направени, от къде взема въздух и къде са дренажите. Ако има запушен дренаж отдолу като нищо да стават такива мизерии. Но без схема е малко гадаене.
Разтвор на Белина в много вода и обилно заливане на отворите за входящ въздух "с кофата" за да дезинфекцира колкото може е много добро решение и помага.
Пък ако филтъра е на удобно място (пак някой с Вадис да извади схема) не е проблем да го свалиш и да го погледнеш какво се случва с него.
V40 B4204S '97
Reply

#9
Благодаря, утре ще погледна дали визуално нещо се вижда.
Предполагам за това иде реч, което е в дясната част над ръката на човека (снимката не е моя, току-що я задигнах):
   

Това с листата има голяма логика. Колата седи в гараж, но пред офиса ми дървета бол и там стои на улицата. Наистина имаше листа на въпросното място, които периодично махах. Естествено спомен нула, дали преди въпросното миене е имало или не.

Филтърът на купето, ако е както на S60-тата ми, мисля, че е зад жабката.

Благодаря на всички за съветите. Ако не се справя сам, на срещата в София в края на месеца ще попитам някой по-опитен нос Wink Срам не срам, бил съм само на една среща пред НИМ още с първото волвозило, но тогава състава беше много камерен - общо 3 коли.
Volvo XC90 D5 (D5244T18) R-Design, АСК, дизел, 2012 г.
-------------
Volvo S80 2.5T (B5254T6) Momentum, АСК, бензин, 2009 г.
Volvo S60 2.4  (B5244S4) Sport, РСК, бензин, 2008 г.
Volvo S60 2.4  (B5244S2) Move, РСК, бензин, 2006 г.
Reply

#10
Баш това ще да е. Ако са навряли пароструйката в отворите и са разбъркали тинята която се е насложила с годините. Виж от другата страна да не ми да има и там такава "всмукалка", то с тея 275 зонови турбо-мега-клима системи дето може да ти духа в лявото ухо ама малко по-хладен въздух от този на петата на десния крак кой знае :mrgreen:
Няма нищо страшно, сипи половин шише от най-ефтината Белина в една кофа с вода и я излей половината вътре. Би трябвало отдолу да протече през дренажа. Ама първо пробвай с едно шише с вода, да не се окаже запушен. Ако с шишето протече излей половин кофа ама как си требе, не едва-едва. Няма страшно, белината няма да ти направи нищо на боята ако я залееш, нито е агресивна нито може да барне 2К лака който можеш да го заливаш с бензин и нафта.
Нека постои 10-15 минути, палиш колата и включваш на макс вентилатора да смуче отвън и наливаш другата половина от кофата. Така струята ще увлече колкото може от водата с белина и ще я всмукне бая навътре по въздуховодите. Има шанс да стигне и до филтъра ама едва ли ще имаш този късмет.
Това ще ти реши проблема по външните въздуховоди и ако има гниеща гняс по тях. При 30ст за половин литър и три цигари време ще направиш това което в МП никога няма да направят за 60лв/ч.
Ако някой вземе че се престраши да пусне шот от Вадис ще се види от къде може да се налее белина и в камерата на парното където е питата на климатика, гаранция и там има гнусотии.
Впрочем така можеш да си чистиш климатика вкъщи лятото ако замирише, в удобно шише пълниш 50/50 белина, отваряш капака, сваляш филтрите и яко пръскаш вътре, по питата на климатика така, че да я олее хубаво, изчакваш 15-20 минути и пак наливаш около 1-2 литра така че да я олее хубаво. След още 15-20 минути обливаш с чиста вода да не ти мирише много, слагаш измитите филтри, затваряш капака и си ти човека. Вътрешното тяло на климатика по същия начин конденира и събира плесени и жабуняци които смърдят на лято когато почне да прави конденз. Като му измиеш хубаво питата с много вода и белина промиваш не само питата ами и ваничката вътре и тръбата която извежда конденза. При по-богати пичове не се ползва обикновена белина а Аче, вече при баровците е Доместос :mrgreen: Ако климатика вече не е този бял който помниш също се мие пластмасата с белина и става като нов, особено ако се пуши вътре и е кафяв.
Впрочем с белина се премахва и плесен и мухъл по стените, вместо да се купува половин литър Саво за 4 кинта за половин литър се купува белина за 60 стинки литъра. То и нещастното Саво мирише на белина де, сеш се. Сега схвана ли ми гадната мислЪ? Със Саво (белина) убиваш плесен и мухъл по стени и тавани, също и по вътрешното тяло на климатика вкъщи. Пляс в тая решетка на колата и гледай сеир. Ако пък сипеш в кофата с която заливаш въздухозаборника малко краден женски парфюм от жена ти, ще осмърдиш колата с досадния аромат. Ама рискуваш да попита "Ти коя си возил в колата и има като моя парфюм?!". За това се сипва малко мъжки, ама товагава пък "Ти ся кво, като си напръскал с твоя парфюм и мислиш, че няма да разбера че някаква ковра се е возила? Да, ето, ти си имаш любовница, ти не ме обичаш, ти искаш развод, ще ти взема къщата, и колата ще ти взема!" И след като каза колата и стана скандала и сра Маца в каца. Нека мирише на белина по-добре :lol:
V40 B4204S '97
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)