The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Смяна на масло на двигателя

#1
Здравейте, колеги!
Предполагам че темата е дъвкана много по различни теми, но не я намерих обобщена и затова реших да пиша. Ако има такава тема, моля за извинение. Пренасочете ме натам и админа, спокойно може да изтрие тази.
Та каква ми е идеята. Иска ми се да обсъдим правилата, по които сменяте масло на двигателя. Сигурен съм, че много хора ще кажат "Че какво толкова, всичко е ясно тук!" и съм сигурен, че всеки си е създал собствено виждане, но нека да видим какви са добрите практики. Аз лично съм се сблъсквал с няколко различни практики:

1. Маслото се сменя с такова и на такъв период, както е написал производителя на колата. Под "такова" визирам не конкретна марка, разбира се, а по-скоро конкретен индекс. Лично за мен това звучи и най-логичното решение. НО.... Винаги има НО Smile Какво казват противниците на този вариант:
- Като колата ти стане на 300000 (като мойта) например вече маслото трябва да не е толкова тъничко. Добре де, ама защо производителя не го е споменал това, пък се питам аз?
- Знаеш ли какво масло купуваш? Пълно е с ментета, които дали и след 10000км например не се знае какви качества има, та камо ли след 20000.
- Колкото по-често го сменяш, толкова по-добре за двигателя, а пред вид, че разхода (като пари) не е много голям, по-добре да го направиш.

2. Масло се сменя на 10000, не зависимо от режима и стила на шофиране. Да се чака до 20000 е неоправдан риск, особено при ежедневно шофиране в София. Добре де, ама пак се чудя, защо от Volvo и от производителите на масло в общия случай не дават такива разлики. На места съм виждал графики, които дават зависимост на вида на маслото и честота на смяната от околните температури и натоварването, но по-скоро наблюдението ми е, че хората не се съобразяват с тях, а по-скоро си имат някакво свое виждане.

3. Аз масло не сменям, а само доливам и то си е все прясно - сигурен съм че тук са малко този тип хора, но познавам не малко такива.

4. Най-тежкия вариант. Имам един колега, който от 100000 не си е сменял маслото, тъй като кара колата на доизживяване и тя все още се движи и няма странни шумове и друго странно държание. Той казва, че масло повече на тази кола няма да сложи - сигурен съм, че има доста такива, които от инат или от нямане на възможност, не сменят масло. Въртеше се една статия за една кака, която не беше сменяла маслото на Audi TT в продължение на около 200000, ако не се лъжа, преди да блокира двигателя.

Конкретния повод да започна темата е факта, че скоро си купих XC70 с изрядна сервизна история от МП, в която пише, че маслото е сменяно на 20000, като е ползвано 0W30. Майстора, при който си поддържам колите, който също е фен на марката и до скоро имаше V70, след което взе C30 на жена си, след което си взе XC90, ми каза аз слагам 5W30 и го сменям на 10000. В един момент се зачудих кой е по-правилния подход. От една страна МП не биха рискували проблем с двигателя в гаранционния срок, а и финансово за тях е по-добре да го сменят на 10000км, но не го правят. В такъв случай излиза, че дори при смяна на 20000 има достатъчно резерв, за да е сигурно, че и да надхвърлиш 1-2К км, то няма да има проблем. В такъв случай разхищение ли е да сменяш на 10000?
Искам да направя една уговорка, за да не се водят безсмислени разговори. Не говорим за масло М10D, а за качествено масло - Castrol, Mobil, Motul, Yacco и т.н.
Ще ми е интересно да чуя вашето мнение и принципно, и за конкретния модел, който има наблюдение!
[Image: ab218468.gif]
Volvo V40, 1999, 1.9Diesel - 95HP
[Image: ab276647.gif]
Volvo V70, 2007, 2.4D5 - 185HP
Reply

#2
Сменяй маслото както ти е казал майстора, колкото по-често толкова по-добре, един път тръгне ли да го яде е като с жена която е тръгнала по чужди мъже, няма спиране. колата си е твоя, но поне да и се порадваш по-дълго, предвид че мотора ти има сериозен пробег е нормално да има вече някакви хлабини.
V90 97 200hp
S60 AWD 15 249hp
144 70 82hp
--------------------
     EX
V70AWD 97 193hp
S80 07 200hp
S70 97 140hp
V40 96 115hp
940 95 155hp
S80 06 170hp
940 95 122hp
Reply

#3
Сменям на 10к, максимум на 12к. Гледам да спазвам вискозитета препоръчан от производителя, но не и марката. С моето каране го правя два пъти в годината. Тук във форума има знаещи хора, които биха обяснили по компетентно и аргументирано.
Reply

#4
Аз се доверявам на това,което е записано в сервизната книжка на колите и препоръките на сервиза/МП/.Наскоро открих и тоя линк,който напълно съвпада за двете Волва,които управлявам - <!-- m --><a class="postlink" href="http://applications.castrol.com/oilselector/en_gb/c/recommendation?vehicleType=cars&manufacturer=volvo&model=v40-%281995-2004%29&modelType=v40-1-8-%282000-2004%29">http://applications.castrol.com/oilsele ... 00-2004%29</a><!-- m -->
Reply

#5
Значи темата не е била чак толкова бемислена. Трите отговора излизат в подкрепа на двете смислени тези - 10К и препоръката на прозиводителя на колата и маслото.
Аз лично до сега винаги съм сменял на 10К, но с тази кола малко се зачудих. Като чух че ангренажа се сменя на 150К пък си викам може маслото вярно да кара по 20К. Май обаче и този път ще заложа на сигурно и ще карам на 10К смяна на масло.
Благодаря на колегите, които са се включили и се надявам темата да се обогати и да е полезна и за други колеги!
[Image: ab218468.gif]
Volvo V40, 1999, 1.9Diesel - 95HP
[Image: ab276647.gif]
Volvo V70, 2007, 2.4D5 - 185HP
Reply

#6
Масово говорите само за пробег, никой не наблегна на времевия интервал - 1 година!!!
[Image: ab276107.gif]
[Image: ab245320.gif]

[Image: ab245321.gif]
VOLVO S40, 1.8 115hp, 97г. -Р 9969 минало
VOLVO 440 1.7i 89г. B18E, Р 1401 РС - минало
VOLVO 460 1.8 моно 91г. B18U, Р 0345 РС - минало
Reply

#7
yuckuJackD Wrote:Масово говорите само за пробег, никой не наблегна на времевия интервал - 1 година!!!

Явно са малко тези, които не успяват да минат 10 000 км за 1 година. Smile
Reply

#8
Ето ви нещо за размисъл. <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.edmunds.com/car-care/stop-changing-your-oil.html">http://www.edmunds.com/car-care/stop-ch ... r-oil.html</a><!-- m -->
ex XC90
Reply

#9
stylius Wrote:
yuckuJackD Wrote:Масово говорите само за пробег, никой не наблегна на времевия интервал - 1 година!!!

Явно са малко тези, които не успяват да минат 10 000 км за 1 година. Smile
Но тук започваме да си говорим за 20к ...
[Image: ab276107.gif]
[Image: ab245320.gif]

[Image: ab245321.gif]
VOLVO S40, 1.8 115hp, 97г. -Р 9969 минало
VOLVO 440 1.7i 89г. B18E, Р 1401 РС - минало
VOLVO 460 1.8 моно 91г. B18U, Р 0345 РС - минало
Reply

#10
zorba Wrote:Ето ви нещо за размисъл. <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.edmunds.com/car-care/stop-changing-your-oil.html">http://www.edmunds.com/car-care/stop-ch ... r-oil.html</a><!-- m -->
Да,и аз се опитвах не веднъж да обяснявам,че сегашната синтетика или полусинтетика не е някогашното М10Д,но всеки си решава сам! Wink
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)