The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Монтиране на допълнително охлаждане на Aisin AW55/51SN

#1
Здравейте колеги,
Намислил съм да монтирам допълнително охлаждане на скоростната кутия. Като причини ще посоча превантивни мерки срещу прегряване, понеже тук си става доста топло през лятото, а и зимите ни не са зими вече. Не твърдя че съм взел най - правилното решение но ще се пробвам. Разглеждах много видове радиатори и се спрях на най-простата конструкция с цел да не намаля дебита нещо. Т.е. да има най-малко съпротивление маслото при движение в радиатора. До колкото разбрах там не е високо налягането и си поръчах радиатор тестван до 10атм. Охлаждащата част ядрото е 15" на 7.5". Според американците е достатъчно и те си монтират подобни на пикапи които теглят до 10тона. Като място на монтаж съм намислил да го сложа най-отпред пред радиатора на климатика и над радиатора на хидравликата. Поръчал съм радиатора от снимката и го чакам да дойде тия дни. След като дойде се захващам с монтажа. Поръчал съм си и температурен датчик с дисплей да са следя постоянно температурата на маслото. Мисля да го сложа да меря температура на изходящото масло.
Мнения и критики са добре дошли преди да съм започнал да монтирам Smile


Attached Files Thumbnail(s)
       
Reply

#2
Добър е колега. Би трябвало да свърши работа. Според мен дори е по-голям от колкото има нужда, но голяма работа. Помисли си за филтър. Сега е момента.
Температурен сензор се слага винаги на изхода, т.е. маслото което излиза непосредствено от кутията (каквато е и твоята идея). Колкото се може по-близко до нея. Погледни къде е термостата със сензор за температурата на двигателя например. Така ако има прегряване ще се разбере веднага.
Начина на свързване, до колкото съм виждал по схемите, е първо през нормалния радиатор и после през купения. Мисля че идеята е да не се загрее от антифриза ако е свързано наобратно, но не вярвам да има проблем.
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Reply

#3
Мисля, че Волво предлагат подобно нещо. На моето XC си има фабричен охладител, които е заедно с охладителя на антифриза. Кутията е TF80
Reply

#4
Аз виждам два проблема в цялото нещо. Първия е че това ще намали дебита на въздух през радиатора за антифриза, с колко не мога да кажа но не е зле от начало да обръщаш внимание и на това.
Втория проблем ми се струва по голям обаче. Поради липсата на термостат и т.н. интелигентно разпределяне на маслото този радиатор ще охлажда маслото и зимата, а студена кутия не е добра идея според това което съм чел. Аз лично бих го "байпаснал" с някакви кранчета така че да може да минава в "летен" и "зимен" режим. А защо не и проста система с електрически клапани разчитаща на датчик за температура на маслото. Над температура ХХ градуса пуска масло през радиатора, под тази температура го върти само през малкия радиатор.
Reply

#5
Момента с преохлаждането не съм го мислил... има ли начин да се случи при положение че мотора ще е достатъчно загрял? И какъв може да е проблема, нали уж за автомата се пише колкото по студен толкова по добре ....или не е точно така Big Grin ?
Reply

#6
Offtopic: защо изчезва толкова бързо бутона едит... сега ново мнение трябва да пиша Big Grin

Колкото до свързването , ще е след заводското във водния радиатор.
И колкото до дебита, не мисля че ще се намаливсе пак ще закрие не повече от 1/3 , а и все пак ще минава въздух през него.
Reply

#7
При показания радиатор намалянето на дебита ще е пренебрижимо малко според мен. Много климатични радиатори са толкова намачкани че блокират 20-30% и не е имало проблеми...
Идеята за ел. клапани ми хареса. И то доста. Автоматично се замислих над нея и ударих на камък - трябват два трипътни клапана за масло и температура 120 градуса /със запаса/, на ... идея-си-нямам-какво налягане, съответно и запас, и на всичкото отгоре да са достатъчно надеждни, защото ако блокира единия а другия не, е възможно да се получи тапа и да не върви в никоя посока масло WTF. Просто мисля на глас...
За намаляне на дебита ми беше следващата мисъл.

Не критикувам - пак казвам, много ми хареса идеята и трябва да се "изглади малко". ИДЕИ?
[Image: ab276107.gif]
[Image: ab245320.gif]

[Image: ab245321.gif]
VOLVO S40, 1.8 115hp, 97г. -Р 9969 минало
VOLVO 440 1.7i 89г. B18E, Р 1401 РС - минало
VOLVO 460 1.8 моно 91г. B18U, Р 0345 РС - минало
Reply

#8
Радиатора с най-пластинки е водния. Той така или иначе си е най-отзад. Другите два на кулера и климатика са с доста по -големи дупки. Този също е с прилично големи. За сега ще е вързан последователно радиатора, непосредствено след оригиналния. Ще ми се да се подсигуря малко и ще сложа ситна мрежа против камъчета пред питата. Монтажа почти съм го измислил. Няма да се пробива нищо по колата допълнително. Има си достатъчно отвори и то с резби които могат да бъдат използвани. Просто ще се направи конструкцията така че да се използват те. Като за начало съм решил да срежа изходящия маркуч и да си подсъединя новия радиатор. Преди това обаче ходих да питам дали ако дам крайните щуцери могат да ми кримпнат маркуч със същата дължина. Може и сега съм една идея по смел. Но така или иначе искам да помисля още малко и монтажа няма да е днес или утре... може би след 4 5 дни...

Колкото до преохлаждането помислих и не съм много убеден дали това малко радиаторче ще успее да свали толкова трмпературата на маслото зимата...

П.п. зимата ще карам с парче балатум отпред Tongue : D
Reply

#9
Бързо търсене и ето го резултата: <!-- m --><a class="postlink" href="http://engineering.mishimoto.com/2014/04/mishimoto-in-line-oil-thermostat-product-design-and-overview/">http://engineering.mishimoto.com/2014/0 ... -overview/</a><!-- m -->


И как работи:
[Image: Flow-Diagram.png]
Reply

#10
Много на прототип ми изглежда Sad
Не ми допада идеята да съм им бета тестер ...
[Image: ab276107.gif]
[Image: ab245320.gif]

[Image: ab245321.gif]
VOLVO S40, 1.8 115hp, 97г. -Р 9969 минало
VOLVO 440 1.7i 89г. B18E, Р 1401 РС - минало
VOLVO 460 1.8 моно 91г. B18U, Р 0345 РС - минало
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)