Posts: 77
Threads: 9
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Aug 2007
Reputation:
0
Здравейте приятели,
Моля Ви за съвет и консултация относно евнтуалният ми проблем.
Имам Волво 940 турбо дизел 2.4, от 12.2006г.Колата е може би на 240000км.
Карам го предимно на дълги разстояния-в България и чужбина.
След покупката смених маслата, като моторното, което сложих беше минерално.
При следващата смяна сложих Елф 10-40 полусинтетика за турбо дизел, защото видях, че преди е карана с полусинтетично масло.
И в след двете смени ми прави впечатление, че пада нивото на маслото и доливам от същото.Гледам нивото да и между мин.и макс. на пръчката(то пада до мин.не по-долу и аз доливам).Без значение дали карам с по-високи скорости или не.Няма видими течове, само омасляване около една тръба на турбото, няма пушеци и т.н.само в при студеният старт и изпушва черно, когато я натискам по-яко и то само в началото.
Няма омасляване по ауспуха.
Колата има мощност и нямам(да чукам на дърво)забележки.
Моля да ми отговорите дали има нещо обезпокоително.
Предварително Ви благодаря!
Posts: 77
Threads: 9
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Aug 2007
Reputation:
0
Здравейте приятели,
Моля Ви за съвет и консултация относно евнтуалният ми проблем.
Имам Волво 940 турбо дизел 2.4, от 12.2006г.Колата е може би на 240000км.
Карам го предимно на дълги разстояния-в България и чужбина.
След покупката смених маслата, като моторното, което сложих беше минерално.
При следващата смяна сложих Елф 10-40 полусинтетика за турбо дизел, защото видях, че преди е карана с полусинтетично масло.
И в след двете смени ми прави впечатление, че пада нивото на маслото и доливам от същото.Гледам нивото да и между мин.и макс. на пръчката(то пада до мин.не по-долу и аз доливам).Без значение дали карам с по-високи скорости или не.Няма видими течове, само омасляване около една тръба на турбото, няма пушеци и т.н.само в при студеният старт и изпушва черно, когато я натискам по-яко и то само в началото.
Няма омасляване по ауспуха.
Колата има мощност и нямам(да чукам на дърво)забележки.
Моля да ми отговорите дали има нещо обезпокоително.
Предварително Ви благодаря!
Posts: 518
Threads: 12
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Aug 2006
Reputation:
0
Според мен няма нищо нередно: просто провери колко масло събира по каталожни данни, засечи колко сипваш и виж дали масления ти филтър не събира точно толкова, колкото доливаш :wink: ...
Аз последния път сложих един на FIAAM, заради който сипах 1/2 кило повече от нормалното, но доколкото знам, на дизела му трябва масло и въздух, тъй че големия филтър е за предпочитане 8)
p.s. Тъй де, изхождам от допускането, че доливаш само веднъж и че при мен разликата между min и max e точно 1 кило.
VOLVO 440 1.9 TD '95 (XC-70 D5 '2005, S40 1.6 '2009)
Posts: 518
Threads: 12
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Aug 2006
Reputation:
0
Според мен няма нищо нередно: просто провери колко масло събира по каталожни данни, засечи колко сипваш и виж дали масления ти филтър не събира точно толкова, колкото доливаш :wink: ...
Аз последния път сложих един на FIAAM, заради който сипах 1/2 кило повече от нормалното, но доколкото знам, на дизела му трябва масло и въздух, тъй че големия филтър е за предпочитане 8)
p.s. Тъй де, изхождам от допускането, че доливаш само веднъж и че при мен разликата между min и max e точно 1 кило.
VOLVO 440 1.9 TD '95 (XC-70 D5 '2005, S40 1.6 '2009)
Posts: 77
Threads: 9
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Aug 2007
Reputation:
0
Не, не доливам само веднъж.
Просто карам колата само на дълги пътувания и гледам маслото да е на средата между мин.и макс.
Преди два дни го проверих след 1000км.на дълго и ми взе около 200-240ml.за да е отново по средата на мин.-макс.
Остава ли това което ми обясни?
Благодаря много!
Posts: 77
Threads: 9
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Aug 2007
Reputation:
0
Не, не доливам само веднъж.
Просто карам колата само на дълги пътувания и гледам маслото да е на средата между мин.и макс.
Преди два дни го проверих след 1000км.на дълго и ми взе около 200-240ml.за да е отново по средата на мин.-макс.
Остава ли това което ми обясни?
Благодаря много!
Posts: 149
Threads: 1
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2006
Reputation:
0
преди време карах служебен партнер, който харчеше по 1л. масло м/у смяна, в пежо на сервизното обслужване ми казаха че до 1.2л. на 10к било в рамките на нормалното, но
Quote:проверих след 1000км.на дълго и ми взе около 200-240ml
излиза 2-2.4л което според мен е множко . сегашната ми печка не бута масло, колкото и налея (малко под мах) толкова е и след 10к
V40 1.9TD '98 90hp
Posts: 149
Threads: 1
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2006
Reputation:
0
преди време карах служебен партнер, който харчеше по 1л. масло м/у смяна, в пежо на сервизното обслужване ми казаха че до 1.2л. на 10к било в рамките на нормалното, но
Quote:проверих след 1000км.на дълго и ми взе около 200-240ml
излиза 2-2.4л което според мен е множко . сегашната ми печка не бута масло, колкото и налея (малко под мах) толкова е и след 10к
V40 1.9TD '98 90hp
Posts: 518
Threads: 12
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Aug 2006
Reputation:
0
polar Wrote:Остава ли това което ми обясни?
Ми, май твоя случай не е такъв. :roll: Според мен гориш масло (след като няма теч, а то намалява :lol: ), а това се случва когато: ... (айде некой спец да довърши, `щото аз не съм).
Ама, по принцип, да сипваш ситнетично или полусинтетично масло на двигател на 240 000 km - трябва да си много убеден в състоянието на буталата и гарнитурите му?! (Така де, казвали са ми, че за над 200к маслото трябва да е "по-плътно" - като минералното, нещо от сорта на 15W40)... Ако merck_440_1.8mi го прочете това, сигурно ще те открехне за някоя добавка за уплътняване, че да си караш с полусинтетиката - питай го на ЛС - той ги следи тия екстри-продукт на химико-технологичния прогрес....
VOLVO 440 1.9 TD '95 (XC-70 D5 '2005, S40 1.6 '2009)
Posts: 518
Threads: 12
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Aug 2006
Reputation:
0
polar Wrote:Остава ли това което ми обясни?
Ми, май твоя случай не е такъв. :roll: Според мен гориш масло (след като няма теч, а то намалява :lol: ), а това се случва когато: ... (айде некой спец да довърши, `щото аз не съм).
Ама, по принцип, да сипваш ситнетично или полусинтетично масло на двигател на 240 000 km - трябва да си много убеден в състоянието на буталата и гарнитурите му?! (Така де, казвали са ми, че за над 200к маслото трябва да е "по-плътно" - като минералното, нещо от сорта на 15W40)... Ако merck_440_1.8mi го прочете това, сигурно ще те открехне за някоя добавка за уплътняване, че да си караш с полусинтетиката - питай го на ЛС - той ги следи тия екстри-продукт на химико-технологичния прогрес....
VOLVO 440 1.9 TD '95 (XC-70 D5 '2005, S40 1.6 '2009)
|