Posts: 5
Threads: 2
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2012
Reputation:
0
Здравейте!
От коли разбирам колкото от.... история на импресионизма, например.
Преди 3 седмици ми смениха маслото на скоростната кутия в МП.
Преди 2 седмици тръгнах за чужбина и преди Белград отдолу нещо започна да придрънква, все едно гърнето се е откачило.
Като стигнах в Инсбрук, качихме колата на подемник видяхме, че две скоби с гумени тампони, които в другия си край са заварени за тръбата на ауспуха са се разкачили. Завариха ги хората, дадох 50 евра, стиснахме си ръцете и по живо по здраво.
Да, ама се оказа, че дрънченето си е там и не е мръднало. Върнах се на следващия ден- гледаха момчета, струваха и ми казаха, че карданът има луфт и като го движат на ръка наистина има дрънчене в предния му край. Викат "тука не можем да го оправим, бягай си в БГ".
Прибрах се, отидох в МП- викам - дайте да оправим дрънченето, приемчика я покара и вика:
"-Кардан за смяна!".
Питам- "-Колко?"
Той ми вика- "3"
-3 шишета ракия ли?
-Не, три хиляди!
В тоя момент си помислих няколко неща, които ще запазя са себе си и си тръгнах...
Отидох в М Комплект 33, момчетата свалиха кардана, дадоха го на някакви дето само кардани рециклирали, върнаха ми колата дадох 500 лева... след 1 км пробег установих, че колата вече се е сдобила с характерно виене между 70 и 85 км/час, тресе се прак при тази скорот и продължава да дрънчи...
Хайде, обратно в сервиза... ония с кардана се кълнат, че всичко са направили правилно, тия в сервиза се кълнат, че са го монтирали правилно, колата си седи там и се опитват да установят какво й е...
Това ако не е драма, не знам кое!
Някакви идеи какво може да е и къде да ида да го оправят в София? (само не в МП!)
Благодаря предварително!
Posts: 2,260
Threads: 114
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2006
Reputation:
0
Я виж дали ти въртят задните гуми, ако ли не тръгни от муфата с раздатната кутия. На мен ми дрънчеше малко когато ми се чупи муфата.
Един колега е писал в подобна тема, виж дали кардана се върти на ръка, ако е така е виновна таз муфа, колата да е с изключен двигател.
Posts: 233
Threads: 10
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2012
Reputation:
0
Горд собственик на: Волво 850 2.5 20V
Винаги съм се чудил защо в официалните сервизи няма място от което да наблюдаваш какво правят по автомобила, и дали правят само това за което си го вкарал или с твойте части правят и автомобил на някой "наш приятел"
Дали има резон???
Posts: 2,362
Threads: 63
Thanks Received: 1 in 1 posts
Thanks Given: 5
Joined: Apr 2011
Reputation:
7
Горд собственик на: Volvo V40;XC70
При мен на абсолютно същата кола ( модел и година) ми дрънчеше от средното гърне - много е близо до купето и личи къде е докачало до алуминиевата изолация.Смених ластиците и за сега го няма проблема.Влез под колата и раздрусай яко изпускателната тръба да видиш дали не чука някъде.
Posts: 1,707
Threads: 28
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Mar 2013
Reputation:
4
Горд собственик на: Volvo 960 Volvo XC90
Stoyanpol Wrote:Винаги съм се чудил защо в официалните сервизи няма място от което да наблюдаваш какво правят по автомобила, и дали правят само това за което си го вкарал или с твойте части правят и автомобил на някой "наш приятел"
Дали има резон??? В сервиза на Тойота Изток можеш(е) да са гледа какво правят с автомобила ти.
Мястото за клиенти и подемниците са разделени от голямо стъкло...
Поне така беше преди години, скоро не съм ходил.
TO DARE IS TO DO
Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Posts: 2,362
Threads: 63
Thanks Received: 1 in 1 posts
Thanks Given: 5
Joined: Apr 2011
Reputation:
7
Горд собственик на: Volvo V40;XC70
Spurs Wrote:Stoyanpol Wrote:Винаги съм се чудил защо в официалните сервизи няма място от което да наблюдаваш какво правят по автомобила, и дали правят само това за което си го вкарал или с твойте части правят и автомобил на някой "наш приятел"
Дали има резон??? В сервиза на Тойота Изток можеш(е) да са гледа какво правят с автомобила ти.
Мястото за клиенти и подемниците са разделени от голямо стъкло...
Поне така беше преди години, скоро не съм ходил. И сега е така.
Posts: 476
Threads: 68
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2016
Reputation:
0
Stoyanpol Wrote:Винаги съм се чудил защо в официалните сервизи няма място от което да наблюдаваш какво правят по автомобила, и дали правят само това за което си го вкарал или с твойте части правят и автомобил на някой "наш приятел"
Дали има резон???
До колкото знам само в Тойота има тази възможност. Навремето в сервиза на Ситроен под моста до Интерпред, можеше да седиш в кафенето и да гледаш, сега не знам как е.
Кръстника ми има една поговорка - Когато оправят жена ти и колата ти, по добре да не гледаш.
Posts: 233
Threads: 10
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2012
Reputation:
0
Горд собственик на: Волво 850 2.5 20V
До колкото знам само в Тойота има тази възможност. Навремето в сервиза на Ситроен под моста до Интерпред, можеше да седиш в кафенето и да гледаш, сега не знам как е.
Кръстника ми има една поговорка - Когато оправят жена ти и колата ти, по добре да не гледаш. [/quote]
Ако не бях гледал как ми сменят накладките в един сервиз, сега щях да съм закачен на някой стълб.
А за жената съм съгласен
Posts: 2,362
Threads: 63
Thanks Received: 1 in 1 posts
Thanks Given: 5
Joined: Apr 2011
Reputation:
7
Горд собственик на: Volvo V40;XC70
pliva Wrote:При мен на абсолютно същата кола ( модел и година) ми дрънчеше от средното гърне - много е близо до купето и личи къде е докачало до алуминиевата изолация.Смених ластиците и за сега го няма проблема.Влез под колата и раздрусай яко изпускателната тръба да видиш дали не чука някъде. Сега се сетих,че тогава смених и тампоните на двигателя.Нека да ги огледат и тях.
Posts: 5
Threads: 2
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2012
Reputation:
0
Значи развитието е крайно пре-любопитно!
Фирмата, дето прави кардани се казва Evrovan- на 100 метра от северната дъга на околовръстното и Ломско шосе. Ходих вече директно там- хората съвестно разглобиха кардана (за трети път) и го разгледаха- оказа се, че са пропуснали да оправят предните карета- назад всичко е оправено- и оттам се е тресяла колата. (Гърнето най-напред го заподозряхме- още като пристигнах в Инсбрук в началото на драмата, но не е от него).
Както и да е, за да запазят доброто си име, от Еврован даже бяха взели друг кардан втора употреба, за да го сложат и да видят дали колата ще се оправи. От Volvo XC70, 2005 година, Д5, 163 коня (а може би е било D3). Да, ама този кардан и на моята кола са различни...
С две думи- тези хора сега имат един такъв кардан, ако някой колега има драма с такава кола, да им се обади...
|