The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Частична подмяна на масло на автомат AW55-51sn

#1
Здравейте фенове и фенки на Volvo,
Реших да споделя извършеното от мен вчера... Запретнах ръкави и се захванах с дейността в канала по частична подмяна на маслото на автомата AW55-51sn (5 степенен), който е на колата ми от подписа. Предисторията за това мое действие е разбира се подменената официална сервизна поддръжка на автоматите от Volvo, които от "life time filled" стана на 60 хил. км, поне в Мото Пфое. Пък и започнах да усещам понякога превключванията, които не бяха вече толкова мазни. Преди около 52 хил. км. извърших ремонт на соленоидите (описал съм го в друга моя тема) и тогава направих промивка на кутията с около 12 л. оригинално масло на Volvo. С други думи се доближавам до заветните 60 хил. км. След няколко хиляди километра ще повторя тази процедура, за да сменя колкото се може повече масло, без да стресирам много кутията.
Какво е необходимо за процедурата по частична подмяна:
1. Масло със спецификация JWS 3309 - количество 5 л. Има доста изписано в интернет по различни форуми за него. Няма да се спирам. Но маслото трябва да е минерално а не синтетично. Кутията AW55-51sn не е конструирана да работи със синтетично. Заложените параметри в компютърът и са за минерално. Аз избрах оригиналното на Volvo 1161640 (4 л.) и 1161540 (1 л.).
2. Дифтунг за пробката за източване - Volvo 977751.
3. O-пръстен за тръбопровода, който идва от охладителя и влиза в кутията - Volvo 968757.
4. Гаечен ключ 24 за пробката за източване.
5. Камък 8 или друг ключ за тръбопровода от охладителя.
6. Подходящ съд за събиране на цялото количество източено масло. С капацитет поне 5 л., но препоръчвам поне 10 л. с много широка гърловина. Леген би бил идеален.
7. Точна мярка за измерване на точното количество източено масло. Аз използваш бутилка от 1 л., в която сипвах източеното масло но вече изстинало. Така последователно премерих цялото количество.
8. Фуния за наливане на течност.
9. Маркуч, мисля Ф10 не повече от метър. Нанизва се на фунията.
10. Голяма спринцовка и подходящ маркуч за нея с дължина не повече от метър. Идеята е за нагаждане на нивото на маслото в кутията.
11. Желателно е да имате VIDA с DiCE. Използва се за нулиране брояча на маслото и за измерване на правилното му ниво. Има процедура за това. Колата трябва да е на равно място. Маслото трябва да е около 80 градуса за правилна настройка на нивото. Температурата му се определя чрез VIDA-та. Двигателят трябва да работи. Прекарва се лоста през всяка позиция (R, N и D) за по около 3-5 сек. После се поставя на паркинг P. Двигателя продължава да работи, не се загася колата. Изчаква се 2 минути. Изважда се щеката за проверка и се гледа нивото. Внимавайте за перката на вентилатора, да не ви нарани. Използвайте ръкавици, че е горещо. Правилното ниво е между MIN и MAX на сектора HOT. При 80 градуса трябва да е точно на MAX в сектор HOT. Погледнете приложената снимка. Ако е по-малко долейте колкото трябва през щеката. Ако е повече - изтеглете чрез спринцовката и маркуча през щеката. Процедурата по доливане или издърпване се прави вече на изгасен двигател! За ориентация количеството между min и max на щеката е точно 300 мл. Нивото е от изключителна важност за правилната работа на автомата! Не подценявайте тази процедура. Много проблеми са вследствие на това.

Описание на процедурата.
Преди всичко, според мен е най-удобно на канал или подемник. Първо естествено се демонтира предпазната кора под двигателя. Изчаква се известно време, за да изстине кутията ако е карана колата преди това. Но то е задължително поне малко да е затоплено маслото. Разполагаме под ръка подготвения съд за събиране. Намираме пробката за източване, която е в най-долната част на кутията, насочена към двигателя. Внимателно я развиваме с ключ 24. Тук с особено внимание за събиране на цялото количество масло и да не се получат изгаряния, ако маслото е горещо! Препоръчвам използването на латексови ракъвици и предпазни очила. Оставяме колкото време трябва, за да се източи всичко. След това се подменя дифтунга на пробката и следва нейното обратно завиване.
Развиваме болта на тръбопровода от охладителя с ключ или камък 8. Намира се точно под капака на клапанното тяло, който е черен на цвят. В най-ниската част на кутията е, и гледа към предницата на колата. Подготвяме съд за събиране на масло. След развиването на болта се издърпва от кутията и самия тръбопровод. Внимателно събираме източващото се масло. Подменяме о-пръстена с нов (зелен е на цвят). Може стария да остане в отвора на кутията и от там се премахва. Новият о-пръстен се нанизва на тръбопровода, смазва се малко с маслото и самия тръбопровод се вкарва на място. Завива се обратно болта, който застопорява тръбопровода.
Следва замерване на източеното масло след като е изстинало напълно. Това е много важно, за да се налее точно толкова обратно ново масло в кутията.
Аз източих около 4,25 л. чрез описаната процедура.
Следва наливане на количество ново масло точно колкото е източеното. Изважда се щеката за проверка на нивото. Жълта е на цвят и се намира ниско долу от предната част. Първо трябва да се натисне един стопер, който държи на място щеката. Нанизваме в отвора на щеката подготвения маркуч и фуния. Започваме бавно да наливаме новото масло. Може да трябва помощник, за да не се разлива масло... струва пари. След наливане на точното количество се поставя обратно щеката. Проверява се за течове от пробката за източване и тръбопровода - това, което сме демонтирвали. Поставя се и предпазната кора под двигателя.
Следва тестово шофиране за загряване на маслото, като 30 мин. са достатъчни. За предпочитане е магистрала. Тук може и без Vida и DiCE но не е желателно, защото може да не се нагоди правилното ниво. По-горе описах процедурата.
Без VIDA и DiCE обаче няма как да се занули брояча на маслото. Това е важно! Компютърът на кутията управлява процесите като се настройва по състоянието на маслото.

Та така! Приятели, надявам се да съм полезен на някой, който обмисля или вече е решил да предприеме частична подмяна на маслото в автомата AW55-51sn или AW55-50sn.

ПП: Прилагам снимка на визуалното съпоставяне на състоянието на маслото като ново, на 52 хил. км. и частично подменено.

Поздрави на всички!


Attached Files Thumbnail(s)
       
1. Volvo S40, 1.8, Manual, 115 к.c., MY 1998, Vialle LPi
2. Volvo V50, 2.4 D5, Auto, 180 к.с., MY 2007
3. Volvo XC70, 3.2, AWD, Auto, 238 к.с., MY 2009
Reply

#2
Извинявам се, не съм обърнал внимание че не съм качил снимката за сравнение цвета на маслото.


Attached Files Thumbnail(s)
       
1. Volvo S40, 1.8, Manual, 115 к.c., MY 1998, Vialle LPi
2. Volvo V50, 2.4 D5, Auto, 180 к.с., MY 2007
3. Volvo XC70, 3.2, AWD, Auto, 238 к.с., MY 2009
Reply

#3
Браво колега. Супер си. Адмирации за добре свършената работа самостоятелно. Описанието е много добро. Дано повече хора се хванат да си правят нещата сами. Така Фактора Майстор ще бъде елиминиран.
Единствено да добавя че ако не искаме да чакаме маслото да изстива, трябва да се притегли, но това са подробности.
Поздрави
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)