Posts: 8
Threads: 1
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2017
Reputation:
0
Здравейте колеги! преди всичко искам да ви поздравя за хубавия форум!
Преди броени дни си закупих мечтаното Волво хс90 като мога да кажа че го търсих с месеци. Автомобила е купуван и обслужван от Мотофое в България и има пълна сервизна история. Организацията от която закупих автомобила (колата беше фирмена) го е поддържала безкомпромисно и това си личи, а и е документирано. Все пак преди да го закупя го закарахме в Мотофое за пълен тест, за да се уверя напълно че всичко е наред. Там казаха, че всичко е наред и така сключихме сделката. До тук с предисторията
Тъй като нямам никакъв опит с автоматични скоростни кутии и тепърва се адаптирам, искам да ви задам няколко въпроса които се надявам да не ви се сторят твърде идиотски.
1. Нормално ли е на баир, след пускане на спирачката, автомобила да тръгва бавно назад?
2. Нормално ли е след превключване от Парк. на Директ. да се усеща леко побутване и се чува звук (все едно привключва ръчна трансмисия)
Ако няма нищо нормално от гореизброените точни, можете ли да ме насочите какъв би бил проблема? Това което знам е че преди 100 000 км. на автомобила е била монтирана чисто нова скоростна кутия (6-степенна) отново в Мотофое. Наближава и момента за смяната на маслото на кутията.
Като оставим тези мои притеснения на страна, мога да кажа че трансмисията превключва предавките толкова гладко, че дори не се усеща кога се случва това.
Мотор 2.4 163 кс. 6-степенен автомат.
Posts: 1,707
Threads: 28
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Mar 2013
Reputation:
4
Горд собственик на: Volvo 960 Volvo XC90
163 кс и 6-степенен автомат...?! :roll:
Дали няма някаква грешка... Коя година е колата?
Ако нямаш нищо против пусни един VIN.
Почукването може да е от едни шлици, или както се именуват, на предните колела.. От Р на D или от Р на R...
Лекото тръгване назад на автомобила е нормално, все пак е над 2.2 тона ферибот.
Нека и други колеги се изкажат, може и да греша все пак...
TO DARE IS TO DO
Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Posts: 4,841
Threads: 122
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 1
Joined: May 2008
Reputation:
33
Горд собственик на: XC90, V90CC
Spurs Wrote:163 кс и 6-степенен автомат...?! :roll:
Дали няма някаква грешка... Коя година е колата?
Ако нямаш нищо против пусни един VIN.
Почукването може да е от едни шлици, или както се именуват, на предните колела.. От Р на D или от Р на R...
Лекото тръгване назад на автомобила е нормално, все пак е над 2.2 тона ферибот.
Нека и други колеги се изкажат, може и да греша все пак...
Има едни такива бели лястовици мотора е D5244T5 и едната от модификациите е само с предно задвижване...
Въпроса е дали са проверили дали колата е FWD или AWD. :mrgreen:
Posts: 4,841
Threads: 122
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 1
Joined: May 2008
Reputation:
33
Горд собственик на: XC90, V90CC
Zdravkov Wrote:Здравейте колеги! преди всичко искам да ви поздравя за хубавия форум!
Преди броени дни си закупих мечтаното Волво хс90 като мога да кажа че го търсих с месеци. Автомобила е купуван и обслужван от Мотофое в България и има пълна сервизна история. Организацията от която закупих автомобила (колата беше фирмена) го е поддържала безкомпромисно и това си личи, а и е документирано. Все пак преди да го закупя го закарахме в Мотофое за пълен тест, за да се уверя напълно че всичко е наред. Там казаха, че всичко е наред и така сключихме сделката. До тук с предисторията
Тъй като нямам никакъв опит с автоматични скоростни кутии и тепърва се адаптирам, искам да ви задам няколко въпроса които се надявам да не ви се сторят твърде идиотски.
1. Нормално ли е на баир, след пускане на спирачката, автомобила да тръгва бавно назад?
2. Нормално ли е след превключване от Парк. на Директ. да се усеща леко побутване и се чува звук (все едно привключва ръчна трансмисия)
Ако няма нищо нормално от гореизброените точни, можете ли да ме насочите какъв би бил проблема? Това което знам е че преди 100 000 км. на автомобила е била монтирана чисто нова скоростна кутия (6-степенна) отново в Мотофое. Наближава и момента за смяната на маслото на кутията.
Като оставим тези мои притеснения на страна, мога да кажа че трансмисията превключва предавките толкова гладко, че дори не се усеща кога се случва това.
Мотор 2.4 163 кс. 6-степенен автомат.
1. При този мотор за който си мисля - да. Слаб е за това купе.
2. При автоматиците маслото се сменя в зависимост от карането колата. Нормално 50-70к км. пробег и смяна на маслата на трансмисията. Като под трансмисия имам в предвид всичко - раздатка, халдекс, кутия. Халдекса има и филтър за сменяне.
При включване на D от P си е нормално да усетиш, че колата иска да тръгва. Ако при включване на D или R има силни вибрации и пътниците в колата си удрят главите в тавана от самото превключване - нещата не са на добре. Ако се чува еднократен металически звук при преминаване от P на D - има едни болтове с едно гумено уплътнение под капачките на джантите, въпросния гумен детайл е за смяна, но понеже се продава заедно с болтовете се сменят и те.
Posts: 8
Threads: 1
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2017
Reputation:
0
Благодаря за отговорите колеги! може да се каже че ми олекна на душата!
Аз вече съм объркан обаче по отношение на двигателя и кутията, и вероятно започвам яко да ставам за смях но поемам риска.
По талон колата е 2.4 163 кс. На задния капак пише че е 4х4 или по скоро AWD D5. И точно от тук идва объркването ми защото колата е 2005г. и би трябвало да е Д3 според Ауто дата. Ето ви и вин yv1cz796751165532
Posts: 1,353
Threads: 63
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2013
Reputation:
5
Горд собственик на: Mazda CX5 - ex XC90
Щом имаш сервизната история виж каква кутия са сложили при смяната.
Иначе това само намерих - XC90, 2005, D5244T, AW50/51 AWD
ex XC90
Posts: 4,841
Threads: 122
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 1
Joined: May 2008
Reputation:
33
Горд собственик на: XC90, V90CC
Posts: 8
Threads: 1
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2017
Reputation:
0
Posts: 4,841
Threads: 122
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 1
Joined: May 2008
Reputation:
33
Горд собственик на: XC90, V90CC
Zdravkov Wrote:Tisho Wrote:Подранило е с година две за 6-степенния автоматик.
[ATTACHMENT NOT FOUND]
Малко ме съмнява източника ти колега. Ето какво намерих аз, а и вчера докато я карах преброих предавките.
[ATTACHMENT NOT FOUND]
А и мен ме съмнява също...
Като се замисля, в този ред на мисли моето е със 7 степенна кутия. :mrgreen:
А сега сериозно - картинката, която съм пуснал по горе е от VIDA. А VIDA знае всичко за Volvo най точно от всички други, защото това е официалната програма-база данни(и диагностика) на Волво за техните коли.
Това с което работят и дилърите на Волво. Не, че е невъзможно някой да сбърка нещо, но през 2005та 6 степенен автоматик е монтиран само с двигател V8
Posts: 2,260
Threads: 114
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2006
Reputation:
0
Zdravkov , ако колата ти може да превключва на ръка (да стане ръчка), пускай и гледай ко пише на таблото), аз имам xc70 2006-та и точно това гледах като взимах моята, че на джамбаз не може да се вярва а и като се зачетеш тук и на мотопфу.
Междо другото съм попадал на xc70 2005 - та с фейслифта и 5 степения автомат.
|