Posts: 962
Threads: 26
Thanks Received:
0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2012
Reputation:
10
Здравей пак Калман,
Правилно ти е казал майстора за тези 50 000км. Нормален интервал. Както споменах, според мен нищо ти няма на кутията и няма смисъл да се влиза във някакви филми. Както са казали старите инженери - особености на конструкцията. 5 степенната скоростна кутия има много забележки както контруктивно така и експлоатационно. Конструктивно е по-слаба, поради простата причина, че трябва да се събере на определното място. Волво навремето са решили да поставят двигателите напречно заради по-високата безопастност. ZF и Aisin са получили задания да наравят такава кутия. ZF не са могли да се спряват (или май отказват защото не им се е занимавало...кой знае..), докато японците предлагат своя вариант и така до ден днешен Волво са с японските кутии. Експлотационно кутиите така да се каже работят при по-натоварен режим в нашите камиони (ХС90 тежи колкото един Форд F150). Това означава по-високи температури и повече износване. Естествено това означава по-честа подръжка, т.е. смяна на маслото. Голям недостатък е липсата на филтър, което още повече скъсява интервала. За съжаление ако попиташ 10 човека на колко време трябва да сменяш маслото, ще получиш 20 различни отговора - иначе казано - никой не знае със сигурност. Важното е да се използва точното масло. Например ако отдеш в дилъра на Toyota и кажеш "моята кола е с този автоматик, дай ми масло" ще ти дадът Toyota Type IV, което си е точно за тези кутии и е 2-3 пъти по-евтино от маслото на Волво. Другия вариант е Mobil 1 3309. Аз бих препоръчал да се взема специализираноп масло за тези кутии, т.е. правено точно за спецификацията JWS 3309, а не универсално. Това не значи че твоето масло е кофти, просто си казвам мнението. Също така, няма гаранция че дори и да спазваш всички препоръки и да правиш хубава подръжка, няма да се развали. Подръжката просто понижава тази вероятност в пъти.
Отделно софтуерното управление на тези кутии не ми харесва хич. Много често минавам в ръчен режим, за да постигна по-добро ускорение. Lock-up-a им хич го няма и по този начин "жалят" кутията и качват разхода на гориво. ХС90 Т5 автоматик харчи като за световно.
Друго интересно е например че 6 степенния и 8 степенния Aisin на Волво конструктивно почти не се различават. Реалната ралика е клапанното тяло, и всичко останало е кажи речи еднакво с модификации тук там. Такива са си японците, но няма лошо.
Така де, карай за сега пък каквото стане. Просто се услушвай. Според мен ако почне по-осезаемо да рита смени пак маслото и виж дали има промяна. Някои масла се "пречупват" по-бързо от други.
Поздрави
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.