Posts: 11
Threads: 2
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2018
Reputation:
0
Здравейте.
От около 5 месеца се заглеждам за смяна на сегашната ми кола Зафира А, 1.6 16V от 1999г. Рядко шофирам и Berlingo 2003 1.9d (чист дизел).
От близо 4 месеца чета форума, както и всякаква информация, която ми попадне относно XC70 II, от 2002 до 2007г.
Благодарение на много от колегите тук, които са си купили, а и на други, които са притежавали или сервизирали такива, научих много неща.
Ще опиша какво търся, а вас ще помоля за съвет и информация, дали ще го бъде
Семейство с две деца - момичета на 16 и на 2г, и любители на пътешествията - по път, по гори, по планини, всякакви. Зафирата ни разглези с огромния си багажник (разгъната детска количка и едно колело напреки + всички багажерии за един керван). Ето защо съм се насочил към комби. V70 изглеждало "като катафалка" на съпругата, XC70 малко по- ѝ хареса, плюс AWD-то...
Въпроса опира до това - каква е реалната сума, за която да се стягам? +800лв за първоначално обслужване достатъчни ли са?
Нямам претенции за ръчна или автоматик, макар АСК да си е глезотийка.
Нямам претенции за дизел или бензин, макар че на бензина съм му свикнал - с тея малко коне 101, дори и натоварена не съм я закъсвал нито в трева, нито в кал. Е, леда и снега са си друго
Благодаря на всички и много безаварийни километри!
Volvo XC90, D5244T4, 2006г с ръчна M66 AWD
Posts: 513
Threads: 12
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 2
Joined: May 2018
Reputation:
14
Горд собственик на: XC90 V8 Executive'06
Ако ще е XC70, то тези 800 лева ми се виждат мъничко за обслужване на всичко с ремъците и ще сменяш масла и филтри по халдекс, раздатки и диференциал. Имай предвид и че багажника на XC70 е доста плитък та, ако ще слагаш газ си е проблем с резервната гума която ще ти заема още място. Ако е нов внос сметни и едни +400 за първоначална регистрация и отделно още за гражданска...
За "катафалката" навремето когато жената повдигна въпроса и казах "Спалнята нали я боядисахме с бледо розов латекс - сега кола ще вземем каквато Аз кажа!!!" :lol: ...е после оцени плюса от комбито и си призна грешката
бай Вълчо си харчи, но като за "малка ГАЗ-ка" не е толкова страшно, а и ти пълни душата на MAX ...до тук толкова - цък >>
V8 is the Soundtrack of my Life !!!
Posts: 1,707
Threads: 28
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Mar 2013
Reputation:
4
Горд собственик на: Volvo 960 Volvo XC90
ХС70 е отличен избор за семейство.
Колегата tonito от няколко месеца се радва на подобна придобивка. И други колеги има с подобни коли, но понеже е в положение подобно на твоето, затова го дадох за пример. Ако можеш свържи се с него и вероятно ще получиш много полезна информация.
ПП. На всички жени комбито им изглежда като катафалка, до първото товарене на багаж! След това рЕзко почва да им харесва... Вярвай ми!
TO DARE IS TO DO
Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Posts: 962
Threads: 26
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2012
Reputation:
10
Здравей колега,
Quote:Семейство с две деца - момичета на 16 и на 2г, и любители на пътешествията - по път, по гори, по планини, всякакви.
Абсолютно ХС70 за това което описваш като начин на прекарване на времето със семейството.
Аз бих препоръчал да избираш от 2004 година нагоре.
Гледай и другите обяви, не се ограничавай само до ХС70 от този времеви период. Обръщай внимание и на по-новите както и на ХС90. Гледай си обявите за ХС70, но обръщай внимание и на другите. Може в края на краищата да дадеш повече пари, но да имаш по-малко главоболия после.
Автоматик 6 степенен е най-добрия вариант, ако говорим за тях конкретно, но те се появяват към 2006 година.
Бензин естествено, но това е лично мнение.
Препоръчвам да се следва правилото на Мечо пух относно конските сили - Колкото повече, толкова повече. Те имат голямо значение за комфорта също, но това си е лично мнение.
Късмет
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Posts: 962
Threads: 26
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2012
Reputation:
10
Извинявам се за двойния пост, но бях грубо изритан от компютъра.
За ХС 70 не ти препоръчвам "орязани" версии, а 2,5литра Т5. Ще си имаш 200 коня. Като недостатък на Т5 е комбинацията му с автоматик, което качва разхода. До 2006 са 5 степенни автоматици. Натоварена кола на магистралата би трябвало да е около 10л/100км. Правилно подържан Т5 отива много километри. Автоматика е друга работа. Те също имат нужда от смяна на масла и това трябва да се отчете. Т5 трудно се намират до колкото разбирам от форума, но си струват търсенето.
Другото ХС70 след 2006-7 година е със 6 степенен автоматик, естествено с 3,2 литровия атмосферен двигател. Там има 230 коня.
Противно на общоприетото мнение аз твърдя, че малките двигатели не са толкова икономични колкото искат да ги изкарат, а динамиката е идиотска. 6 степенния автоматик е по-добър от предния и като конструкция и като работа. 3,2 литровия двигател е много прост за обслужване. Сменя се масло и толкоз. Ангренажната верига е много къса и поради тази причина дори да има някакво удължение заради износване ще е много малко и лесно компенсиращо се.
До колкото разбирам всички търсят дизел и вероятно бензиновите мотори за които говоря ще са по-евтини, но надали.
Личното ми предпочитание за ХС70 е след 2007 година, но знам че търсиш от предния период. Затова ще играя малко като подстрекател или адвокат на дявола - гледай и за ХС70 след 2006 година. Дори да е повече пари от това после ще ти бъдат "изплатени" при подръжката.
Относно къмпинги и дълъг път ХС70 е правилна кола. Мой съсед преди време ходиха до Лос Анжелис по работа с още два негови приятела - 2200км, каза че не са ги усетили. като се сгънат задните седалки може две деца да спят без проблем. Освен това на покрива може да носи 100кг багаж, че и повече ако му стиска на човек.
Иначе за V70 освен че лесно се тунингова и ги има с ръчка, за да си го купя и да го направя 360 - 370 коня, не знам... После жена ми ще ме натовари на конете и ще си ходя.
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Posts: 513
Threads: 12
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 2
Joined: May 2018
Reputation:
14
Горд собственик на: XC90 V8 Executive'06
ххммм интересно, че XC70 с 3.2 и автомат реално харчи почти колкото XC90 с V8 - ето статистика за 3 коли с 238 коньовия мотор, а едната (с червената "колонка") има история за 111х км... <!-- m --><a class="postlink" href="https://www.spritmonitor.de/en/overview/51-Volvo/610-XC70.html?fueltype=2&constyear_s=2006&power_s=230&power_e=240&gearing=2&powerunit=2">https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2</a><!-- m --> ...е вярно, че моето градско е не повече от 10-15% от всичко каране и иначе картинката щеше да е малко по-друга
бай Вълчо си харчи, но като за "малка ГАЗ-ка" не е толкова страшно, а и ти пълни душата на MAX ...до тук толкова - цък >>
V8 is the Soundtrack of my Life !!!
Posts: 1,707
Threads: 28
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Mar 2013
Reputation:
4
Горд собственик на: Volvo 960 Volvo XC90
Ами то е доказано в практиката, че по-мощните двигатели релативно за по-икономични!
Нали за да задвижиш едни два тона и половина си е нужна енергия, та по-голямата мощност се справя по-лесно, с по-малко натискане на педала...
На по-маломощния двигател му е необходим по-голям форсаж, повече газ, съответно повече "храна"...
Не случайно също се измерва и килограм/к.с. Добре е на 1 к.с. да се падат най-малко 10 килограма.
Колкото по-малко килограми се падат на к.с., толкова по-добре... За колата и за разхода...
TO DARE IS TO DO
Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Posts: 11
Threads: 2
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2018
Reputation:
0
Момчета, благодаря за отговорите!
XC70 II ще да е, за предпочитане бензин (за сега не искам газ). Разбира се - "колкото повече, толкова повече", разбрах го и от малкия двигател на зафирата...
Volvo XC90, D5244T4, 2006г с ръчна M66 AWD
Posts: 19
Threads: 1
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Sep 2018
Reputation:
0
Колега, първата стъпка в правилната посока явно си направил, щом си се насочил към Волво.
Личното ми мнение е да скачаш смело на XC70. От много скоро съм с такова 2006, но всеки път въртя ключа с кеф. Жената в началото се дърпаше ама сега на нея и на децата име е разкош.
Ценово мисля че са от 7-8 до 12-13К, поне в повечето случаи.
Колегите могат по добре да те посъветват за години и мотори, но според мен трябва повече да заложиш на поддържана, запазена машина. И аз си мислих за 2008-2010, но се радвам че избрах тази, малко скъпичка но е стегната и ме кефи ужасно, а това май е най важното.
Успех и да се похвалиш после.
Posts: 513
Threads: 12
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 2
Joined: May 2018
Reputation:
14
Горд собственик на: XC90 V8 Executive'06
Между впрочем в mobile има едно регистрирано и обслужено XC90 с V8 във Варна на много добра цена. Т.к. е в началото на 2006 е доста вероятно двигателя да е преди номер 6833 и да има проблема с балансиращият вал, но дори да е имал може да са го оправили гаранционно с пробиване на "технологичната дупка" и да се провери по VIN в представителство. Ето това е описанието на проблема - <!-- m --><a class="postlink" href="https://blog.fcpeuro.com/the-dark-side-of-volvos-excellent-v8">https://blog.fcpeuro.com/the-dark-side- ... cellent-v8</a><!-- m -->
При всяко едно положение, ако все пак решиш да се метнеш на ХС90-ка си струва да се огледа...успех.
бай Вълчо си харчи, но като за "малка ГАЗ-ка" не е толкова страшно, а и ти пълни душата на MAX ...до тук толкова - цък >>
V8 is the Soundtrack of my Life !!!
|