Posts: 45
Threads: 11
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2010
Reputation:
0
Здравейте, колеги! От известно време колата ми - Volvo V 40 - 97-ма г. бензин, 103 Киловата мотор, ръчни скорости, не винаги стартира. Когато сложа ключа и го превъртам, на първа позиция радито работи, на втора позиция се включва контактът и се тества компютъра (предполагам)... Обаче когато завъртам на трета позиция за да се стартира двигателят, понякога електромоторът завърта веднага, но все по-често няма никаква реакция от него! Единственото което ми прави впечатление е, че когато искам да стартира двигателя, радиото спира да работи и угасва осветлението...... Никога не съм пипал електрическата плочка на контактния ключ! Дали е възможно да има нагар или "пъпка" заради които да не се прехвърля ток към стартера, или има друг проблем? Питам за друг проблем, тъй като наскоро ми светна една предупредителна лампа и си нямам идея за какво ме предупреждава! Ще кача снимка ако някой може да ме ориентира, тъй като никъде в Интернет не намерих подобен символ, който да е обяснен. Благодаря предварително за съветите ви!
Майтап, бе, Уили...
Posts: 2,086
Threads: 29
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2007
Reputation:
3
Горд собственик на: 1996 V40 2.0, 140 hp
Вероятно проблем с имобилайзера. Индикацията е точно за това.
Volvo V40 2.0, 140 h.p. 1996, ГИ PowerJet
Posts: 45
Threads: 11
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2010
Reputation:
0
(09-13-2019, 03:12 PM)Cavalera Wrote: Вероятно проблем с имобилайзера. Индикацията е точно за това.
Не съм наясно с това. Бях направил резервен ключ, но без чип. Когато го сложа него, започва да мига съседна лампа и тогава знам, че няма палене! Нямам представа какво става... Май ще опитам да сваля контактната плочка на ключа, пък.... Ако е рекъл Господ, ще я оправя - без да ми останат "резервни части" от нея! Ако видя някакъв проблем, ще пиша - някой колега ако му дойде подобен проблем, да не се лута, а да погледне първо там, където и аз се съмнявам!
Майтап, бе, Уили...
Posts: 4,841
Threads: 122
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 1
Joined: May 2008
Reputation:
33
Горд собственик на: XC90, V90CC
При позиция стартер е нормално радиото да спре заедно с доста от електронните модули.
Posts: 873
Threads: 38
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2007
Reputation:
1
Ако лампата "задраскана кола" мига означава, че имобилайзера е активен и няма палене, ако лампата свети постоянно означава "Check engine" и колата може да няма явни признаци на проблем. Много е вероятно проблема да е в в плочката на контактния ключ (много и казват клеморед), аз имах такъв проблем. Нормално на позиция 3 прекъсва захранването към други консуматори и подава ток само на стартера. Аз лично си изведох бутон чрез който дублирам позиция 3 на ключът и известно време така палих, впоследствие малко уголимих пъпката с припой и сега паля нормално.
V40 2000г. 95кс Габрово
Posts: 187
Threads: 11
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2007
Reputation:
0
09-15-2019, 05:49 AM
(This post was last modified: 09-15-2019, 05:53 AM by dddinev.)
Ако лампата мига, когато ключа за запалване е на 3-та позиция - имобилайзер.
Ако свети непрекъснато и не завърта стартера, може и да е слаб акумулатор или проблем в стартера.
Ако си разменим по една вещ, всеки от нас ще си остане с една, но ако си разменим по една идея, всеки ще има по две.
V40, 1,8 115 кс, 1998 г , ГИ "Фобос"
Posts: 45
Threads: 11
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2010
Reputation:
0
Колеги, да споделя какво направих... Свалих плочката на контактния ключ. Отворих я в къщи на маса за да ми е удобна работата по нея. Вътре в нея има две бронзови пластини монтирани една върху друга и срещуположно една на друга... Представляват като полуокъжности... Не знам дали правилно описвам видяното от мен! Под всяка пластинка има по три малки пружинки, които ги натискат към клемореда, където трябва да се направи контакт или да се прекъсне. При мен, тези пружинки се бяха свили и не можеха да избутват бронзовите пластини към клемореда! Пружинките се свалят лесно и леко ги разтеглих. След това върнах всичко по местата им. Имаше лек нагар по клемореда и го почистих. Съжалявам, че не направих снимки за онагледяване - сетих се за това когато свърших работа... Сега няма никакъв проблем при паленето на колата! Забравих да напиша - ако отваряте плочката на контактния ключ, ВНИМАВАЙТЕ - В ПЕРИФЕРИЯТА НА ТЯЛОТО НА КОЕТО СА МОНТИРАНИ БРОНЗОВИТЕ ПЛАСТИНИ, ИМА ДВЕ САЧМИ СРЕЩУПОЛОЖНИ ЕДНА НА ДРУГА!!! ВНИМАВАЙТЕ ДА НЕ ГИ ЗАГУБИТЕ, ЗАЩОТО ТЕ ФИКСИРАТ ПОЗИЦИИТЕ НА КОНТАКТНИЯ КЛЮЧ! КОГАТО СГЛОБЯВАТЕ КОНТАКТНАТА ПЛОЧКА, ИМАЙТЕ ПРЕД ВИД, ЧЕ ЗАД МЕТАЛНИТЕ САЧМИ ИМА ПО ЕДНА ПРУЖИНКА И СЪБИРАНЕТО Е МАЛКО ТЕГАВО!!!!!!!!!!!! В общи линии, това е, което успях да направя. Сега остава да измисля как да накарам предупредителната лампа "задраскана кола" да спре да свети! Тя свети постоянно, но ме дразни... Акумулаторът ми е сравнително нов - на една година е. Електромотора върти нормално, без излишни притеснителни звуци или поведение. Ходих при приятел, който има професионален тестер за чистене на грешки, но той не можа да ми помогне - тестерът не можа да познае колата, защото е модел преди 2000 година... А иначе, колата си пали нормално, движи се нормално, ускорява се........ Ако е проблем на имобилайзера, тя просто няма да запали!
Майтап, бе, Уили...
|