05-23-2022, 07:22 AM
По сериозния проблем може да дойде от скоростната кутия. Не е добре да работи постоянно на твърде висока температура. Охладителя на кутията и на мотора е общ.
Ако всичко е наред този мотор държи между 84 и 90 градуса. За да качи по-висока температура или има проблеми, или караш като състезател по планински проход.
Преди няколко години моето XC90 имаше такъв проблем - загряваше повече от колкото трябва, като не беше започнало да изхвърля охладителна течност, хванах го навреме какви ги върши. Проблема се реши с разглобяване на радиаторите и измиването им. И на мен не ми се вярваше, че може да е от задръстени радиатори, но след като Младен(Volvo Alternative) ги свали и изми, колата започна отново да държи нормалните си температури.
Проблема го забелязах по планински път с доста завои и денивилация - температурата отиваше около 100 и над 100 градуса. При околна 13.
Седмица по късно с измити радиатори, по същия маршрут със същото натоварване на колата, при околна температура около 23 градуса, температурата на охладителната течност стигна 93 градуса и колкото и да тормозех колата по високо число не видях. При нормално каране държи около 89 градуса.
Ако всичко е наред този мотор държи между 84 и 90 градуса. За да качи по-висока температура или има проблеми, или караш като състезател по планински проход.
Преди няколко години моето XC90 имаше такъв проблем - загряваше повече от колкото трябва, като не беше започнало да изхвърля охладителна течност, хванах го навреме какви ги върши. Проблема се реши с разглобяване на радиаторите и измиването им. И на мен не ми се вярваше, че може да е от задръстени радиатори, но след като Младен(Volvo Alternative) ги свали и изми, колата започна отново да държи нормалните си температури.
Проблема го забелязах по планински път с доста завои и денивилация - температурата отиваше около 100 и над 100 градуса. При околна 13.
Седмица по късно с измити радиатори, по същия маршрут със същото натоварване на колата, при околна температура около 23 градуса, температурата на охладителната течност стигна 93 градуса и колкото и да тормозех колата по високо число не видях. При нормално каране държи около 89 градуса.