Posts: 2,260
Threads: 114
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2006
Reputation:
0
Вчера бях в един сервиз и ми гледаха повече от час за проблема ми с трудното палене. Откриха само, че имам ламда за смяна, била малко забавена. Обаче пък нямам проблеми с разхода. Та има ли начин да това да се оправи някак или трябва нова сонда и колко може да струва, там ми казаха около 160. Обаче не бяха много сигурни в проблема щото искаха да ми сменят дистрибуторната капачака а я смениха преди около 3 години. Искаха да я оставя да я пробват на студено, щото тогава си показва магарията ама сега нямаше чалъм.
Posts: 2,260
Threads: 114
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2006
Reputation:
0
Вчера бях в един сервиз и ми гледаха повече от час за проблема ми с трудното палене. Откриха само, че имам ламда за смяна, била малко забавена. Обаче пък нямам проблеми с разхода. Та има ли начин да това да се оправи някак или трябва нова сонда и колко може да струва, там ми казаха около 160. Обаче не бяха много сигурни в проблема щото искаха да ми сменят дистрибуторната капачака а я смениха преди около 3 години. Искаха да я оставя да я пробват на студено, щото тогава си показва магарията ама сега нямаше чалъм.
Posts: 769
Threads: 11
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2006
Reputation:
0
Нова ламбда сонда няма да помогне за проблеми по запалването, все пак първо се пали мотора и чак след известно време(много зависи от сондата) сондата достига оптималната си температура и показанията започват да се ползват от компа.
Веднъж май бях писал за капачките ни и ползата от малко финна шкурка Ех как ми се ще да си сложа от по новите бобини, от които направо излизат 4 кабела към свещите нямам си идея дали е възможно да стане с парите за семки...
Най доброто решение за твоя проблем са паленето е да се свали всичко по инжекциона и запалването - свещи, капачка, палец, кабели и да се зачисти, а от инжекциона да се свали всичко, да се разглоби доколкото е възможно, да се измие с разтворител, а инжекторите е добре да се потопят в разтворител и да им се пусне ток, например като за 50% от максималния им дебит. Нямам си идея обаче електрониката с какви сигнали управлява инжекторите, но със сигурност трябва да се наподобят. Преполагам, че там където почистват инжектори с ултра звук(около 20лв/бр) правят точно това - потапят ги в разтворител+евентуално малко добавка за почистване на инжекциони, пускат ги да работят и пускат ултразвук в съда. Уеден съм, че на работещ инжектор ще свърши работа само разтворител
+ захранването им.
Щом са ти направили пълна диагностика и са открили само ламбда, значи проблемът ти е само в старата кола - боклуци, масла, нагар, липса на контакт поради патината и подобни. Ако си познаваш добре колата и не си много вързан в ръцете може да минеш и само с 1 ден разправии + до 10лв. Аз обаче съм леко вързан и мисля наесен да отида при моя майстор, той да разглоби всичко, аз да си го почистя (хм,химията е моята страст от малък) и отново той да сглоби всичко.
Доколкото знам пълните инжекциони май имат 1 допълнителен инжектор да пуска повече гориво при студен старт, понеже той работи най малко е логично там да се получат най много отлагания от тежки въглеводороди- когато запалиш от там минава малко гориво и спира, като много малко остава в иглата, която пък продължава да се нагрява и с остаъка по върха се случва нещо подобно на захарта преди да се карамелизира или като със саждите в комина. Нормалните инжектрори малко или много се охлаждат и промиват от преминаващото гориво.
Бях чел в някакъв руски сайт за промиване на ламбда сондите с разредена фосфорна киселина(ортофосфорна Н3РО4). Ако заделиш пари за нова ламбда може да вземеш за 1лв преобразувател за ръжда на познай каква основа и да се пробваш. Рскуваш само левче
Струва ми се логично ламдите да се замърсят със сажди, масла и темподобни много преди да им свърши капацитета.
Успех с проблемите и да разкажеш как си ги решил...
Всеки ден, започващ с над 300 коня под капака е добър
Posts: 769
Threads: 11
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2006
Reputation:
0
Нова ламбда сонда няма да помогне за проблеми по запалването, все пак първо се пали мотора и чак след известно време(много зависи от сондата) сондата достига оптималната си температура и показанията започват да се ползват от компа.
Веднъж май бях писал за капачките ни и ползата от малко финна шкурка Ех как ми се ще да си сложа от по новите бобини, от които направо излизат 4 кабела към свещите нямам си идея дали е възможно да стане с парите за семки...
Най доброто решение за твоя проблем са паленето е да се свали всичко по инжекциона и запалването - свещи, капачка, палец, кабели и да се зачисти, а от инжекциона да се свали всичко, да се разглоби доколкото е възможно, да се измие с разтворител, а инжекторите е добре да се потопят в разтворител и да им се пусне ток, например като за 50% от максималния им дебит. Нямам си идея обаче електрониката с какви сигнали управлява инжекторите, но със сигурност трябва да се наподобят. Преполагам, че там където почистват инжектори с ултра звук(около 20лв/бр) правят точно това - потапят ги в разтворител+евентуално малко добавка за почистване на инжекциони, пускат ги да работят и пускат ултразвук в съда. Уеден съм, че на работещ инжектор ще свърши работа само разтворител
+ захранването им.
Щом са ти направили пълна диагностика и са открили само ламбда, значи проблемът ти е само в старата кола - боклуци, масла, нагар, липса на контакт поради патината и подобни. Ако си познаваш добре колата и не си много вързан в ръцете може да минеш и само с 1 ден разправии + до 10лв. Аз обаче съм леко вързан и мисля наесен да отида при моя майстор, той да разглоби всичко, аз да си го почистя (хм,химията е моята страст от малък) и отново той да сглоби всичко.
Доколкото знам пълните инжекциони май имат 1 допълнителен инжектор да пуска повече гориво при студен старт, понеже той работи най малко е логично там да се получат най много отлагания от тежки въглеводороди- когато запалиш от там минава малко гориво и спира, като много малко остава в иглата, която пък продължава да се нагрява и с остаъка по върха се случва нещо подобно на захарта преди да се карамелизира или като със саждите в комина. Нормалните инжектрори малко или много се охлаждат и промиват от преминаващото гориво.
Бях чел в някакъв руски сайт за промиване на ламбда сондите с разредена фосфорна киселина(ортофосфорна Н3РО4). Ако заделиш пари за нова ламбда може да вземеш за 1лв преобразувател за ръжда на познай каква основа и да се пробваш. Рскуваш само левче
Струва ми се логично ламдите да се замърсят със сажди, масла и темподобни много преди да им свърши капацитета.
Успех с проблемите и да разкажеш как си ги решил...
Всеки ден, започващ с над 300 коня под капака е добър
Posts: 2,260
Threads: 114
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2006
Reputation:
0
Нямам никакво свободно време, излизам към 8 сутринта и ако се прибера след 12 часа е добре (поне за сега е така). Единствено бих могъл да се опитам да сваля дистрибуторната капачка и да я изчистя. А кой ще ми направи тази профилактика и хабер си нямам. Ама ще гледам да се оправя някак.
За почистването на дюзите май взимат 10-15 лева в Пловдив (не помня в кой сервиз бе).
А и да ти кажа, че и не разбирам от колата си... то и с това малко лично време.
Мерси за съвета.
Posts: 2,260
Threads: 114
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2006
Reputation:
0
Нямам никакво свободно време, излизам към 8 сутринта и ако се прибера след 12 часа е добре (поне за сега е така). Единствено бих могъл да се опитам да сваля дистрибуторната капачка и да я изчистя. А кой ще ми направи тази профилактика и хабер си нямам. Ама ще гледам да се оправя някак.
За почистването на дюзите май взимат 10-15 лева в Пловдив (не помня в кой сервиз бе).
А и да ти кажа, че и не разбирам от колата си... то и с това малко лично време.
Мерси за съвета.
Posts: 769
Threads: 11
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2006
Reputation:
0
Можеш да оставиш колата в почивните дни за цял ден при познат майстор. Наистина е добре да се направи цялата процедура с ваденето, почистването и смазването накуп за всичко, защото идва 1 момент, когато нещата 1 след друго започват да си показват рогата.
Първо ще трябва да ходиш често по майстори и с това работно време ...
Второ процедурата винаги се отплаща - ако не се лъжа беше сменял стъпков мотор. Много хора се оплакват в нета за проблеми с него и твърде често отзивите са смяна ако се остави "леко" проблемно (точно като моето) или дълъг живот след разглабяне, хубаво почистване и смазване.
Ти си знаеш най добре кой варият ще пасне на колата и работното време ...
Идеалният вариянт е всички да следваме девиза на автоманияците от подписа ми :lol:
Всеки ден, започващ с над 300 коня под капака е добър
Posts: 769
Threads: 11
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2006
Reputation:
0
Можеш да оставиш колата в почивните дни за цял ден при познат майстор. Наистина е добре да се направи цялата процедура с ваденето, почистването и смазването накуп за всичко, защото идва 1 момент, когато нещата 1 след друго започват да си показват рогата.
Първо ще трябва да ходиш често по майстори и с това работно време ...
Второ процедурата винаги се отплаща - ако не се лъжа беше сменял стъпков мотор. Много хора се оплакват в нета за проблеми с него и твърде често отзивите са смяна ако се остави "леко" проблемно (точно като моето) или дълъг живот след разглабяне, хубаво почистване и смазване.
Ти си знаеш най добре кой варият ще пасне на колата и работното време ...
Идеалният вариянт е всички да следваме девиза на автоманияците от подписа ми :lol:
Всеки ден, започващ с над 300 коня под капака е добър
MichaelLeRoi Wrote:Вчера бях в един сервиз и ми гледаха повече от час за проблема ми с трудното палене. Откриха само, че имам ламда за смяна, била малко забавена. Обаче пък нямам проблеми с разхода. Та има ли начин да това да се оправи някак или трябва нова сонда и колко може да струва, там ми казаха около 160. Обаче не бяха много сигурни в проблема щото искаха да ми сменят дистрибуторната капачака а я смениха преди около 3 години. Искаха да я оставя да я пробват на студено, щото тогава си показва магарията ама сега нямаше чалъм. Здр.
Нова дистрибуторна капачка с палец-разпределителя и гарнитурката (бяла, пласмасова) върви около 22 лв. Свали твоята и я огледай - по-точно виж вътре дали са нагорели електродите и ако са малко, ги почисти с финна шкурка. Също и нослето на палец-разпределителя - с шкурката. Това е по капачката.
Но според мен е добре да си смениш (ако ще сменяш нещо) първо горивния филтър. Малко хора обръщат внимание на филтрите - според мен се почва от тях. Все пак са консуматив и изискват редовна смяна. Помислете с какви бензини караме!
Запушен филтър = слабо налягане= недостатъчно хранене на инжекцията....... После защо не пали или защо гасне след това...
Това е.
MichaelLeRoi Wrote:Вчера бях в един сервиз и ми гледаха повече от час за проблема ми с трудното палене. Откриха само, че имам ламда за смяна, била малко забавена. Обаче пък нямам проблеми с разхода. Та има ли начин да това да се оправи някак или трябва нова сонда и колко може да струва, там ми казаха около 160. Обаче не бяха много сигурни в проблема щото искаха да ми сменят дистрибуторната капачака а я смениха преди около 3 години. Искаха да я оставя да я пробват на студено, щото тогава си показва магарията ама сега нямаше чалъм. Здр.
Нова дистрибуторна капачка с палец-разпределителя и гарнитурката (бяла, пласмасова) върви около 22 лв. Свали твоята и я огледай - по-точно виж вътре дали са нагорели електродите и ако са малко, ги почисти с финна шкурка. Също и нослето на палец-разпределителя - с шкурката. Това е по капачката.
Но според мен е добре да си смениш (ако ще сменяш нещо) първо горивния филтър. Малко хора обръщат внимание на филтрите - според мен се почва от тях. Все пак са консуматив и изискват редовна смяна. Помислете с какви бензини караме!
Запушен филтър = слабо налягане= недостатъчно хранене на инжекцията....... После защо не пали или защо гасне след това...
Това е.
|