The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Филтър за картерните газове??

#1
Колеги някой може ли да ми каже дали моята 850-ка (1994г. 2.0 20В 146к.с.) дали има филтър за картерните газове??
Volvo V40 1997г. 2.0 - EX
Volvo 850 1994г. 2.0 - EX
Honda Accord 2004г. 2.2 i-CTDI - EX
VW Touareg 2005г. 2.5 TDI - EX
Opel Astra 1994г. 1.6 - EX
Nissan Almera N16 2004г. 1.5 QG15, - Now
VW Passat 2006г. 2.0 TDI - Now
Ford Mondeo 2004г. 2.0 - Now
Reply

#2
raceteam Wrote:Колеги някой може ли да ми каже дали моята 850-ка (1994г. 2.0 20В 146к.с.) дали има филтър за картерните газове??
Има - ако ти хвърля масло от капачката значи е запушен. Намира се до ролката на дроселовата клапа под една пластмаса(снимката). Сваляш го и го издухваш с компресор и си готов.


Attached Files Thumbnail(s)
   
Reply

#3
Тече от капачката и ми е духнало и 1-2 семеринга и незнам дали не е заради него всичко .Ще го почистя даже се замислям дали да не взема нов :wink:
П.П.Мерси много за снимката и информацията колега
Volvo V40 1997г. 2.0 - EX
Volvo 850 1994г. 2.0 - EX
Honda Accord 2004г. 2.2 i-CTDI - EX
VW Touareg 2005г. 2.5 TDI - EX
Opel Astra 1994г. 1.6 - EX
Nissan Almera N16 2004г. 1.5 QG15, - Now
VW Passat 2006г. 2.0 TDI - Now
Ford Mondeo 2004г. 2.0 - Now
Reply

#4
Вариантите които познавам и съм виждал относно вентилацията на картера са два.
Първи вариант - много добре го има описан тук:
http://lakesidedp.com/uploadpics/pcv/ - идеята е че тук имаш онази джавка зад всмукателния колектор дето картерните газове минават през нея и каквото може да се кондензира от тях под формата на масло - да се върне отново в двигателя. На сайта е много добре описано всичко за нея.

Втори вариант - както при мен - от блока излиза една тръба, която достига където колегата Алекс е показал. Там влиза в една джаджа - която може да се види тук:
http://www.partsforvolvosonline.com/prod...ts_id=5623
Значи маркуча от картера влиза в дебелия отвор, а в тънкия влиза един вакуум който идва от левия край на изпускателния колектор - пада се в средата на "охлюва" или както там се казва- в общи линии на много криво място за достъп.

При мен е втория вариант и ключовия момент е този "нипел за вентилация" да е почистен, както и вакум линията да е изрядна. Проблема който забелязах е че при мен всички гумени съединия по вакумите бяха остаряли и се бяха напукали. А точно този който е за вакуума излизащ от всмукателния колекор си беше направо скъсан.
Reply

#5
Dumfree Wrote:Вариантите които познавам и съм виждал относно вентилацията на картера са два.
Първи вариант - много добре го има описан тук:
http://lakesidedp.com/uploadpics/pcv/ - идеята е че тук имаш онази джавка зад всмукателния колектор дето картерните газове минават през нея и каквото може да се кондензира от тях под формата на масло - да се върне отново в двигателя. На сайта е много добре описано всичко за нея.

Втори вариант - както при мен - от блока излиза една тръба, която достига където колегата Алекс е показал. Там влиза в една джаджа - която може да се види тук:
http://www.partsforvolvosonline.com/prod...ts_id=5623
Значи маркуча от картера влиза в дебелия отвор, а в тънкия влиза един вакуум който идва от левия край на изпускателния колектор - пада се в средата на "охлюва" или както там се казва- в общи линии на много криво място за достъп.

При мен е втория вариант и ключовия момент е този "нипел за вентилация" да е почистен, както и вакум линията да е изрядна. Проблема който забелязах е че при мен всички гумени съединия по вакумите бяха остаряли и се бяха напукали. А точно този който е за вакуума излизащ от всмукателния колекор си беше направо скъсан.
Абе общо взето почти нищо не разбрах,но ще го пратя на моя майстор и той ще го разгледа Big Grin .
П.П.Мерси за информацията :wink:
Volvo V40 1997г. 2.0 - EX
Volvo 850 1994г. 2.0 - EX
Honda Accord 2004г. 2.2 i-CTDI - EX
VW Touareg 2005г. 2.5 TDI - EX
Opel Astra 1994г. 1.6 - EX
Nissan Almera N16 2004г. 1.5 QG15, - Now
VW Passat 2006г. 2.0 TDI - Now
Ford Mondeo 2004г. 2.0 - Now
Reply

#6
Колеги може ли да ми напрвите една снимка да го видя как изглежда филтъра ако е до дроселовата клапа,защото денс ходих до моя монтьор и гледахме там,но не го видяхме (или поне неразбрахме,че е той Big Grin ) и има вероятност да ми е под колекторите.
Ще съм много благодарен на малко снимков материал :wink:
Volvo V40 1997г. 2.0 - EX
Volvo 850 1994г. 2.0 - EX
Honda Accord 2004г. 2.2 i-CTDI - EX
VW Touareg 2005г. 2.5 TDI - EX
Opel Astra 1994г. 1.6 - EX
Nissan Almera N16 2004г. 1.5 QG15, - Now
VW Passat 2006г. 2.0 TDI - Now
Ford Mondeo 2004г. 2.0 - Now
Reply

#7
На въпросния линк има снимка на искроуловителя и филтъра за картерни газове и съответно частите които се подменят :
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ipdusa.com/Volvo-850/Filters-&-Tune-Up/PCV-System/PCV-Non-Turbo-Flame-Trap/p-72-167-849-3937/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.ipdusa.com/Volvo-850/Filters ... -849-3937/</a><!-- m -->
Самия филтър за картерни газове е обозначен с позиция L на снимката. От това което прочех в сайта се препоръчва филтъра за картерните газове да се подменя при всяка смяна на масло.Аз също мисля някой ден да прегледам моя че нещо много масло има около сепаратора за картерните газове. Успех.
1983 Volvo 244, B200E - carb., manual M46, 121hp., 158Nm.- Аврора
1999 Volvo S80, B5204T4, manual M56, 180hp., 240Nm - Албиноса
R.I.P. Холандецо
Неам нерви,за тва карам Волво! :-)
Reply

#8
Мерси за инфото колега!Явно ще трябва да се свалят колекторите,защото отстрани не го видях :?
Volvo V40 1997г. 2.0 - EX
Volvo 850 1994г. 2.0 - EX
Honda Accord 2004г. 2.2 i-CTDI - EX
VW Touareg 2005г. 2.5 TDI - EX
Opel Astra 1994г. 1.6 - EX
Nissan Almera N16 2004г. 1.5 QG15, - Now
VW Passat 2006г. 2.0 TDI - Now
Ford Mondeo 2004г. 2.0 - Now
Reply

#9
Абе тая ундурма на мое ли да се продуха някак, да я еВа!

There is no place like 127.0.0.1
Reply

#10
NASKO1973 Wrote:Абе тая ундурма на мое ли да се продуха някак, да я еВа!
Пробвай на Околовръстното там може и да стане Big Grin

Добре де каква тиня трябва да се събрала вътре че да надува толкова към капачката??? Аз лично съм си чистил филтърчето горе при дроселовата клапа имаше в долният краи едни отлагания но нищо смущаващо.По моята капачка също има умасляване но смятам че е от капачката защото самата "гумичка" така се "удървила" че е станала почти пластмасова ,шубе ме е да я стисна за да не я счупа Big Grin ,незнам с какво може да се отреже толкова равно и кръгло походяща нова такава,защото сигурно се продава комплект цялата капачка
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)