10-23-2009, 06:33 AM
Нещо интересно, което прочетох в мрежата. Идеите са на главния архитект Петър Диков.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Националният стадион "Васил Левски" да се освободи от мачове, а футболът да се изнесе в покрайнините. Така се отпушва трафикът в центъра на София, предложи вчера пред "24 часа" главният архитект Петър Диков.
Две скоростни градски магистрали ще съкратят времето за придвижване из София.
Стартират ги, след като в четвъртък Столичният общински съвет приеме новия общ устройствен план, който залага развитието на града в идните 20 години.
Така наречената северна тангента спестява 8 километра на пътуващите от Люлин към автомагистралите "Хемус" и "Тракия". Тя ще пътува от Ломско шосе при околовръстното и на изток - северно от Илиянци, Бенковски и Враждебна, до "Ботевградско шосе" преди околовръстното, в което ще се влива при участъка към летището. Северната тангента минава през изцяло нови, незастроени територии. Освен че е най-късият разрез между западна и източна София, без да се минава през центъра или околовръстния път, тя има и друго предимство. С нея околовръстното ще получи статут на градска магистрала, което ще осигури по-бързо придвижване и по самото околовръстно. Като магистрално трасе е категоризирана и самата северна тангента.
Цялата статия : profit.bg
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Националният стадион "Васил Левски" да се освободи от мачове, а футболът да се изнесе в покрайнините. Така се отпушва трафикът в центъра на София, предложи вчера пред "24 часа" главният архитект Петър Диков.
Две скоростни градски магистрали ще съкратят времето за придвижване из София.
Стартират ги, след като в четвъртък Столичният общински съвет приеме новия общ устройствен план, който залага развитието на града в идните 20 години.
Така наречената северна тангента спестява 8 километра на пътуващите от Люлин към автомагистралите "Хемус" и "Тракия". Тя ще пътува от Ломско шосе при околовръстното и на изток - северно от Илиянци, Бенковски и Враждебна, до "Ботевградско шосе" преди околовръстното, в което ще се влива при участъка към летището. Северната тангента минава през изцяло нови, незастроени територии. Освен че е най-късият разрез между западна и източна София, без да се минава през центъра или околовръстния път, тя има и друго предимство. С нея околовръстното ще получи статут на градска магистрала, което ще осигури по-бързо придвижване и по самото околовръстно. Като магистрално трасе е категоризирана и самата северна тангента.
Цялата статия : profit.bg