12-30-2013, 06:03 PM
Здравейте Колеги,
Забелязах, че през миналата седмица, когато температурите сутрин бяха под -5 колата ми не успява да загрее купето достатъчно добре.
При движение по магистрала с 130-140 км/ч и достигната работна температура (по показание на таблото) при автоматичен режим на климатроника и зададени 26 градуса (и на двете зони), вентилатора работи на максимални обороти и възхуда, който духа е с ниска температура (по усет - 22-23 гр.).
Ако намаля оборотите на вентилатора се усеща как почва да духа горещ въздух.
Не мисля, че това е нормално, ето защо са и въпросите по-долу.
Моля някой, който е запознат да опише какви са елементите и принципа на работа на парното на XC90, MY2009.
Колата е с двузонов климатроник и ме интересуват следните неща:
1) Има ли системата за отопление допълнителна електрическа помпа, за да осигури по-добра циркулация на течността през радиаторчето в купето при работа на празен ход на двигателя (по спомен Ауди и VW имаха нещо подобно)?
2) Има ли потенциално проблемни електроклапани, които регулират дебита на течността, която преминава през отоплителното радиаторче? Може ли да има проблем, който VIDA да не отчита?
3) Имали ли сте проблем със запушен отоплителен радиатор? Колата е на 134 х.км и 5 години.
4) Как може да се провери дали става въпрос за проблем с дроселиране (запушен радиатор, клапани и т.н.)
Надявам се, че има хора, които са запознати с устройството на системата за отопление на купето и могат да дадат компетентно мнение.
Поздрави
Забелязах, че през миналата седмица, когато температурите сутрин бяха под -5 колата ми не успява да загрее купето достатъчно добре.
При движение по магистрала с 130-140 км/ч и достигната работна температура (по показание на таблото) при автоматичен режим на климатроника и зададени 26 градуса (и на двете зони), вентилатора работи на максимални обороти и възхуда, който духа е с ниска температура (по усет - 22-23 гр.).
Ако намаля оборотите на вентилатора се усеща как почва да духа горещ въздух.
Не мисля, че това е нормално, ето защо са и въпросите по-долу.
Моля някой, който е запознат да опише какви са елементите и принципа на работа на парното на XC90, MY2009.
Колата е с двузонов климатроник и ме интересуват следните неща:
1) Има ли системата за отопление допълнителна електрическа помпа, за да осигури по-добра циркулация на течността през радиаторчето в купето при работа на празен ход на двигателя (по спомен Ауди и VW имаха нещо подобно)?
2) Има ли потенциално проблемни електроклапани, които регулират дебита на течността, която преминава през отоплителното радиаторче? Може ли да има проблем, който VIDA да не отчита?
3) Имали ли сте проблем със запушен отоплителен радиатор? Колата е на 134 х.км и 5 години.
4) Как може да се провери дали става въпрос за проблем с дроселиране (запушен радиатор, клапани и т.н.)
Надявам се, че има хора, които са запознати с устройството на системата за отопление на купето и могат да дадат компетентно мнение.
Поздрави