Волво Клуб - България

Full Version: Парно и отопление на XC90
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Здравейте Колеги,

Забелязах, че през миналата седмица, когато температурите сутрин бяха под -5 колата ми не успява да загрее купето достатъчно добре.
При движение по магистрала с 130-140 км/ч и достигната работна температура (по показание на таблото) при автоматичен режим на климатроника и зададени 26 градуса (и на двете зони), вентилатора работи на максимални обороти и възхуда, който духа е с ниска температура (по усет - 22-23 гр.).
Ако намаля оборотите на вентилатора се усеща как почва да духа горещ въздух.
Не мисля, че това е нормално, ето защо са и въпросите по-долу.

Моля някой, който е запознат да опише какви са елементите и принципа на работа на парното на XC90, MY2009.
Колата е с двузонов климатроник и ме интересуват следните неща:
1) Има ли системата за отопление допълнителна електрическа помпа, за да осигури по-добра циркулация на течността през радиаторчето в купето при работа на празен ход на двигателя (по спомен Ауди и VW имаха нещо подобно)?
2) Има ли потенциално проблемни електроклапани, които регулират дебита на течността, която преминава през отоплителното радиаторче? Може ли да има проблем, който VIDA да не отчита?
3) Имали ли сте проблем със запушен отоплителен радиатор? Колата е на 134 х.км и 5 години.
4) Как може да се провери дали става въпрос за проблем с дроселиране (запушен радиатор, клапани и т.н.)

Надявам се, че има хора, които са запознати с устройството на системата за отопление на купето и могат да дадат компетентно мнение.

Поздрави
bnbltd Wrote:Здравейте Колеги,

Забелязах, че през миналата седмица, когато температурите сутрин бяха под -5 колата ми не успява да загрее купето достатъчно добре.
При движение по магистрала с 130-140 км/ч и достигната работна температура (по показание на таблото) при автоматичен режим на климатроника и зададени 26 градуса (и на двете зони), вентилатора работи на максимални обороти и възхуда, който духа е с ниска температура (по усет - 22-23 гр.).
Ако намаля оборотите на вентилатора се усеща как почва да духа горещ въздух.
Не мисля, че това е нормално, ето защо са и въпросите по-долу.

Моля някой, който е запознат да опише какви са елементите и принципа на работа на парното на XC90, MY2009.
Колата е с двузонов климатроник и ме интересуват следните неща:
1) Има ли системата за отопление допълнителна електрическа помпа, за да осигури по-добра циркулация на течността през радиаторчето в купето при работа на празен ход на двигателя (по спомен Ауди и VW имаха нещо подобно)?
2) Има ли потенциално проблемни електроклапани, които регулират дебита на течността, която преминава през отоплителното радиаторче? Може ли да има проблем, който VIDA да не отчита?
3) Имали ли сте проблем със запушен отоплителен радиатор? Колата е на 134 х.км и 5 години.
4) Как може да се провери дали става въпрос за проблем с дроселиране (запушен радиатор, клапани и т.н.)

Надявам се, че има хора, които са запознати с устройството на системата за отопление на купето и могат да дадат компетентно мнение.

Поздрави
Така ... за първи път чувам някой да се оплаква от слабо отопление или охлаждане при ХС90, независимо от обема на купето ... но то винаги има първи път.

1) Да, има - нафтова/бензинова печка, която се включва при >5 градуса и работи докато водата стане 60 ... познава се, че работи по изпушване (само при дизелите) при стартиране и едно спечифично, леко и ритмично думкане. Ако колата няма печка (което ме съмнява, защото мак всички ХС90 имат), VIDA-та ще я хване.
2) Принципно няма подобни проблеми, но VIDA-та ще ги хване. Поне хваща проблем с клапите - следи им позициите и когато някоя не работи, записва грешка. Не винаги я изписва на таблото!
3) Моята е на 159 000+ км и нямам подобен проблем. Не съм чел и някой да се оплаква от радиаторчето в купето. Обикновено протичат, но не се запушват като при по-стари коли.
4) Проверката е много проста - VIDA за клапани и управление, както и за температирата на водата. Във вътрешния радиатор няма датчик, но като се свали кората за поленовия филтър (под жабката на 2 болта), в ляво се вижда отоплителното тяло и може да се провери дали е топло или не.

Температурата се измерва с термометър за хладилник, а не на ръка ... може да е под 22-23 градуса Wink По-принцип, при мен на автоматичен режим вентилаторът се включва на максимални обороти само когато е зададена максимална (топла) температура. В противен случай не работи до към 40 градуса на водата, после започва да духа бавно до към 60 и след това се засилва до средата. След около 5 мин. така, намалява оборотите (обикновено е на 2 или 3). Така както го описваш ми прилича на незатварящ клапан за външен въздух.
Ти, когато си сменя филтъра на климатика, сложи ли го правилно и в правилното гнездо?
Имаш ли VIDA под ръка, за да я закачиш и да видиш в CCM-a какво се случва?
Печката работи и нямам проблем с нея.
Проблемът е, че когато колата е достигнала оптимална работна температура и вентилатора работи на макс духа не горещ въздух, а хладен.
Държи се все едно дебита през радиаторчето е намален (затова и предположиш запушване).
Колата я закачах в МП, но няма регистриран проблем или грешка.
Да, филтъра е монтиран правилно.
Според мен работи акуратно, при мен също при по-дълго пътуване имам чувството че от средните духалки духа по-хладно, но това е така до колкото поддържа нагласената температура в купето. Smile
bg_tiger1978 Wrote:Според мен работи акуратно, при мен също при по-дълго пътуване имам чувството че от средните духалки духа по-хладно, но това е така до колкото поддържа нагласената температура в купето. Smile
Ами аз останах с впечатление, че на колегата му духа студено и когато намали вентилатора, започва да загрява въздуха.
btw ... никога не съм гледал как духа - топло или студено, но на CFE-то виждам, че вътрешната температура е такава, каквато е зададена.
Отделно - дистрибуцията на въздуха е различна - обикновено в краката винага духа топло, за да стопля и върти по-тежкия студен въздух, докато отстрани на таблото, обикновено е по-хладно.
Аз също винаги държа на "Auto", пипам само врътките за температурата и не съм забелязал да имам аномалии :roll: Стопля и охлажда доста бързо, предвид обема на купето.
Затова написах на колегата, че температурата се измерва с термометър за хладилник ... струва около 10 лв. и върши чудесна работа - особено лятото, когато човек се чуди дали му работи климатикът добре Wink
Извинявам се за тъпия въпрос, ама защо карате на климатик и зимно време?
Може би аз не разбрах нещо за AUTO и AUT :?
Аз зимно време карам -нагласено на AUT и градусите, а ако включа AUTO ми се включва климатроника, което не знам за какво ми е нужно през зимата освен за подсушаване на стъклата.
Не е ли класически признак за липсващо парно намаляло ниво на антифриза ?
Maxijaz Wrote:Не е ли класически признак за липсващо парно намаляло ниво на антифриза ?

Нивото не е мръднало.
benjito Wrote:Извинявам се за тъпия въпрос, ама защо карате на климатик и зимно време?
Може би аз не разбрах нещо за AUTO и AUT :?
Аз зимно време карам -нагласено на AUT и градусите, а ако включа AUTO ми се включва климатроника, което не знам за какво ми е нужно през зимата освен за подсушаване на стъклата.

Лично аз карам на АУТО за да не ми се запотяват стъклата.
А и забелязах че като не е на АУТО ми вкарва миризмите отвън.

П.П. Ч.Н.Г! И за много години.
След като Ники ми каза че нямам печка и говорих с тези от Рея(не слагали на моята кола) ме наведоха на някои мисли.
Та възникнаха някои въпроси, печките вграждани фабрично са на Вебасто(или произведени от тях за Волво) тези печки производителя ги предлага и с автономно управление.
Защо да не мога да си сложа аз(не лично аз де) такава печка с дистанционно управление?
Дори и да ми загрява само двигателя.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10